• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

Minuz: tack :) i måndags kom han. Allt har gått jätte bra sÅ nu är vi hemma :)

• Italia08
    Sommarbrud skrev 2012-02-08 12:18:22 följande:
    Minuz: tack :) i måndags kom han. Allt har gått jätte bra sÅ nu är vi hemma :)
    Grattis!
  • Tinzi

Behöver en underkjol med släp, några tips? Behöver stl. 50 & vet inte riktigt hur man gör om stl...

• Pälskling

Halloj,

hoppar med stor iver in i denna tråden. Vad ska man annars göra i väntan på att älsklingen ska fria lixom?? ;)

Har spanat runt ett par dagar både här och på kinasidorna för att börja få ett hum om vad jag skulle vilja ha på dagen D (som förhoppningsvis infaller nästa höst..)

Har en hel massa frågor till er och med lite självinsikt så kan jag garantera att de kommer i huller om buller så ber om ursäkt för det redan nu *visslar lite försynt*

Lite info:

Vi har bestämt oss för att gifta oss på hösten när löven skiftar mellan gult och rött (bara att försöka ta reda på lite mer när det kan tänkas inträffa). Vi vill ha ett väldigt speciellt bröllop mao inget sommarbröllop med vitt/rosa/ljusgrönt och jordgubbstårta för vår del. Nej, lite mer dramatiskt och speciellt. som sagt höstbröllop med rätter som innehåller vilt, svamp, mörk choklad, chili ja ni förstår. troligtvis blir det frack för herrarna alt. jackett

jag är päronformad ngt oerhört, vi pratar 38 upptill och i nuläget 44 nedtill (hoppas kunna bli en 42 innan) vill därför absolut inte ha ngt som framhäver höfterna alltså varken ballroom eller mermaid. Är inte heller så förtjust i de klänningar med låg midja typ över halva höften (vet inte vad de heter). har väldigt smal midja och tittar lite åt A-line klänningar.

Efter att ha sparat ner bilderna på de klänningar som tilltalar mig så har jag upptäckt 2 saker. Dels att jag nog måste komponera ihop min egen för det finns ingen exakt som jag vill ha det och dels att det lutar åt 2 helt olika håll..

Funderar på Milly samt Landy efter vad jag har hört här. Vill nog inte ha en vitvit klänning då det känns mer sommar alt. vinter för mig utan ngt som följer temat höstbröllop (dock fortfarande vitaktigt). Hur vet jag vilken färg de har på sina tyger? En färg kan ju vara i väldigt många nyanser t ex champagne som jag lutar lite åt. Inte så kul om det är beige.. Vill mest ha lite varmare vitt typ.

Det här med material.. Vad är vad? Vad är bra och vad är dåligt? Mina materialkunskaper sträcker sig till att jag kan skilja mellan fleece och ylle typ.

Tror det var första gänget med frågor. men det lär komma fler för jag kommer hänga här lääänge ;)

Tack på förhand

/Nena

• daniiel
    Tinzi skrev 2012-02-08 13:58:23 följande:
    Behöver en underkjol med släp, några tips? Behöver stl. 50 & vet inte riktigt hur man gör om stl...
    Jag beställde min härifrån och är jättenöjd :)
    www.dhgate.com/prinoline-petticoat-underskirt-for-wedding/p-ff8080812e7a6478012eb2ee209915d2.html

Använde den aldrig eftersom min klänning hade en insydd, men den var riktigt fin och satt bra. Storlekstabellen på sidan stämmer bra dessutom och det är ju resår i midjan :)
  • Pälskling

Slänger in lite bilder med kommentarer på de klänningar som tilltalat mig hittills.

Gillar enkeltheten. Tror att modellen skulle passa mig. Inte så förtjust i vad som sker vid bysten och tycker att den är alldeles för skarp i nyansen.

Nederdelen är cool dock börjar den alldeles för långt ner samt är väldigt puffig från början :( inget fan av överdelen

Samma som bilden innan.

Den här klänningen gillar jag fram till att jag gör bilden lite större. På närmare håll tycker jag inte att nederdelen är så snygg. Jag vill inte ha en romantisk nederdel på en sådan här klänning (ser ut som rosor) utan det ska vara lite ruff, lite drama helt enkelt

Tycker att nederdelen börjar lagom högt upp. nederdelen tilltalar mig. Överdelen är dock inte sådär super. Gillar nyansen.

---------------
    Kommer fler bilder men slänger in dem några i taget
  • Pälskling

Den här klänningen är supersnygg upptill men nederdelen sitter lite för tajt över rumpan. Hade varit mkt bättre om den gick ut ungeför vid midjan.

Denna är snygg men saknar dramatik. Lite för mjää..

tycker om spetsen samt hur nederdelen faller. Verkar vara ok att dansa i natten lång oxå ;) inget fan av överdelen

den här är supersöt som den är. Annan nyans hade varit bra. Dock osäker på om det är jag :/

Nederdelen är snygg, dock ser man för mkt av klänningen undertill lite längre ner. Dessutom börjar nederdelen för långt ner

• Pälskling

Detta är lite nederdelarnas inlägg ;)
    Snygg nederdel...

Nederdelen börjar aningen för långt ner och glänser lite för mkt annars jättefin. gillar inte överdelen

Väldigt väldigt cool nederdel börjar aningens för långt ner

Gillar färgen och överdelen skulle nog sitta ganska smickrande på mig. Inte tillräckligt dramatisk

Underbar nederdel.. Känns precis sådär ruff. överdelen var väl lite hrrm inte min stil

• Pälskling

gillar (inte formen på överdelen ) att det är spets på överdelen och inte ett sådant där superglansigt tyg (vad det nu heter - ni ser totalt okunnig) nederdelen börjar lagom högt upp men kanske lite för söt?

Om man tar bort blomman och inte har en rak överdel så skulle denna nog vara tilltalande på mig. Lite drama :)

Cool nederdel buktar dock ut för mkt över rumpan. för mkt för att kunna dansa i

Gillar den täta spetsen samt modellen

Denna överdel är en av dem jag skulle kunna tänka mig. Mkt tät spets och inte en klassiskt rak eller hjärtformad överdel utan lite blandat.

• 1700tal

Sommarbrud - grattis till nykomlingen!!! Vad skönt att det gick bra! <3

Minuz - NEJ NEJ NEJ, inte klorin!! Det finns särskilt medel för färgning i tvättmaskin. Används ihop med salt. När man ska göra tyget ljusare brukar man först avfärga, sen färga med den kulör man vill ha. Googla på textilfärg/textilfärgning.

Pälskling - välkommen hit! Massa fina bilder! Håller med om att nederdelen på den sista bilden var väldigt fin. Och låter som en "snäll" A-linje passar din figur. Är oxå päronformad, kanske inte lika mkt som du men nästan. Är nog 36-38 upptill och 40-42 över höft och rumpa. Har du provat nåt i butik? På mig passar det väldigt bra med en som går ner liiite över höften, men inte ner över hela rumpan.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!