• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    bridetobe2013 skrev 2012-02-07 13:30:39 följande:
    Förstår inte hur era nerver klarar att beställa flera klänningar. Jag har beställt 1 som dom inte ens börjat sy än (beställde för några veckor sen men visste inte om nyåret).... Dom är tillbaka på måndag. I vilket fall så håller jag på att få magsår av väntan. Börjar fundera på varför jag snålade och inte beställde från mylove. Men en kompis har beställt från dailymoda och hennes klänning blev underbar. Fast man undrar ju hur det kommer gå. Nervös som aldrig förr...(biter på naglarna)
    1/6 2012
    Hehe, men det är ju just så man SLIPPER magsår - genom att beställa mer än en.
  • DestinyD

Perfekt!! Då kanske det blir en sån underkjol också då Glad
    Men vet nån av er hur det funkar om man har insydd underkjol? Brukar det bli bra? Går den att ta bort om man inte tycker att den passar när man väl får hem den?

• 1700tal

Tror Daniiel hade det i sin men är inte säker.. Jag har inte det i några av mina.

• DestinyD
    1700tal skrev 2012-02-07 13:58:26 följande:

Kan ju visa några från Milly som jag är/varit på vippen att beställa som festklänningar, särskilt den sista. Den är jag lite kär i...

Superfina klänningar!! Jag är på jakt efter tärnklänningar också, men jag blir helt snurrig när jag sitter och kollar runt... Den där i mitten tyckte jag var jättesnygg! Vad kostar den? Har du nån länk? Har inte ens kollat om de jag har i åtanke vill vara mina tärnor, men det tror jag nog. Väntar på rätt tillfälle liksom Skrattande
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-07 14:29:10 följande:
    Perfekt!! Då kanske det blir en sån underkjol också då Glad
    Men vet nån av er hur det funkar om man har insydd underkjol? Brukar det bli bra? Går den att ta bort om man inte tycker att den passar när man väl får hem den?
    1700tal skrev 2012-02-07 14:30:48 följande:

Tror Daniiel hade det i sin men är inte säker.. Jag har inte det i några av mina.

Yiho yiha, stämmer bra :) Jag hade det i min långa klänning från Mylove och tycker att det var toppen. Det var en underkjol utan ringar som verkligen passade klänningen perfekt eftersom den var gjord speciellt för just den klänningen, både när det gäller längd och vidd. Nu är det ju insydd underkjol av den anledningen att den är just insydd i klänningen. Annars skulle det ju bara vara en vanlig lös underkjol ;P

Man har ju en underkjol för att hjälpa klänningen på traven, så att den ska få rätt form, volym och fall. Tycker dessutom det är bekvämare med en underkjol, men det är väl en smaksak :P

Visst kan man sprätta lös en insydd underkjol om man inte tycker att den passar, men de är ju som sagt sydda speciellt för att just passa klänningen.

Är man osäker är det kanske bäst att välja en lös underkjol :)
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-02-07 15:46:50 följande:
    1700tal skrev 2012-02-07 14:30:48 följande:

Yiho yiha, stämmer bra :) Jag hade det i min långa klänning från Mylove och tycker att det var toppen. Det var en underkjol utan ringar som verkligen passade klänningen perfekt eftersom den var gjord speciellt för just den klänningen, både när det gäller längd och vidd. Nu är det ju insydd underkjol av den anledningen att den är just insydd i klänningen. Annars skulle det ju bara vara en vanlig lös underkjol ;P

Man har ju en underkjol för att hjälpa klänningen på traven, så att den ska få rätt form, volym och fall. Tycker dessutom det är bekvämare med en underkjol, men det är väl en smaksak :P

Visst kan man sprätta lös en insydd underkjol om man inte tycker att den passar, men de är ju som sagt sydda speciellt för att just passa klänningen.

Är man osäker är det kanske bäst att välja en lös underkjol :)
    Tack för ditt bra svar! Jag är ju säker på att jag vill ha en underkjol, men frågan är bara vilken sort. Men då känns det som att jag kan överlåta i deras händer att göra en som passar just min klänning. Dom är ju proffsen så att säga Skrattande
  • Minuz
    1700TAL - Jättefina ringar du har fått nu!

DD - Gillade skarpt den första klänningen du visade...

Sedan.............. Kan man "bleka" färgen på en brudklänning?
  • 1700tal
    Minuz skrev 2012-02-07 15:59:37 följande:
    Sedan.............. Kan man "bleka" färgen på en brudklänning?
    Javisst ja, det frågade du om innan.. Alltså, tyget i sig borde inte va nåt problem att bleka, det är ju vanlig polyester. Men det är ju så vansinnigt MKT tyg, dessutom brukar man ju färga med hjälp av tvättmaskinen. Och fråga är ju om den ens går i? Låter egentligen som ett smått vansinnigt projekt.. Men vad ska du göra med klänningen annars? För om du inte har andra planer för den, varför inte testa? Men med risk för att det blir platt fall förstås. Jag gillar ju såna riskabla expriment (har ju klippt, sprättat osv rätt friskt i mina klänningar) och skulle glatt prova själv. Men alla är inte som jag...
  • daniiel
    DestinyD skrev 2012-02-07 15:49:31 följande:
    Tack för ditt bra svar! Jag är ju säker på att jag vill ha en underkjol, men frågan är bara vilken sort. Men då känns det som att jag kan överlåta i deras händer att göra en som passar just min klänning. Dom är ju proffsen så att säga Skrattande
    Ja, i den klänningen som du vill ha lär de nog göra en underkjol liknande den jag har i min klänning. En A-linje utan ringar i ett par lager. Vill du ha insydd underkjol, var noga med att skriva det bara och få det bekräftat bara :) Annars tror jag ju att underkjolen du hade hittat, med en ring nertill, skulle kunna passa bra. Det är möjligtvis längden där, är den något för kort, så kommer ju ringen att som sväva och kjolen hänga lite rakt ner från ringen då. Hm.. nej, det där med underkjolar är svårt :P
  • DestinyD
    daniiel skrev 2012-02-07 16:12:50 följande:
    Ja, i den klänningen som du vill ha lär de nog göra en underkjol liknande den jag har i min klänning. En A-linje utan ringar i ett par lager. Vill du ha insydd underkjol, var noga med att skriva det bara och få det bekräftat bara :) Annars tror jag ju att underkjolen du hade hittat, med en ring nertill, skulle kunna passa bra. Det är möjligtvis längden där, är den något för kort, så kommer ju ringen att som sväva och kjolen hänga lite rakt ner från ringen då. Hm.. nej, det där med underkjolar är svårt :P
    Ok, jag som är lite halvkass på engelska då... Hur skriver jag så att dom verkligen fattar att jag vill ha en insydd underkjol? Skrattande
    Alltså, vad skulle jag göra utan er härinne? Än så länge är det iofs ingen panik att beställa, men vill gärna sprida kostnaderna lite. Dessutom så har jag ju inte köpt skor än, men är helt säker på att klacken inte kommer vara högre än 5 cm MAX. Är ju lite trixigt att hitta lila skor som inte har så hög klack.. Tänkte spana senare i vår, men innan dess vill jag ju beställa klänningen.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!