• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • förlovadflicka
    frallan skrev 2011-02-28 16:11:05 följande:

Det här är så vackert att jag dör! Ville bara sprida lite vår känslor i den trista gråa vintern!

Beställde såna där pompoms från orange kisses (som den gröna på bilden) fast i peach, pink och creme... dom kom idag och dom är så söta att jag blir tokig!

Kan rekomendera att köpa såna där om man inte vill göra dom själv... fick dom för ett mycket bättre pris än vad det kostar att köpa silkes papper Har fått hem 12 stycken! Men priset kan variera lite så ha is i magen så kommer det upp billigare emellanåt.
    Åh, vad fint!!! Vad kostade dem? :)
  • frallan
    förlovadflicka skrev 2011-02-28 16:29:46 följande:
    Åh, vad fint!!! Vad kostade dem? :)
    Jag kommer inte ihåg exakt, men med frakt typ 250 kr, kanske 275 kr. Dom är helt underbara! Visst kanske det går att hitta silkespapper billigare, men jag har letat i sverige i alla fall, för jag tänkte göra själv först, men det blev inte billigare. Går åt typ en förpackning papper till en liten boll och mer till en stor. Tror dom kommer göra mycket för känslan i festlokalen
  • Sarkastisk ljubicica
    frallan skrev 2011-02-28 16:11:05 följande:

Det här är så vackert att jag dör! Ville bara sprida lite vår känslor i den trista gråa vintern!

Beställde såna där pompoms från orange kisses (som den gröna på bilden) fast i peach, pink och creme... dom kom idag och dom är så söta att jag blir tokig!

Kan rekomendera att köpa såna där om man inte vill göra dom själv... fick dom för ett mycket bättre pris än vad det kostar att köpa silkes papper Har fått hem 12 stycken! Men priset kan variera lite så ha is i magen så kommer det upp billigare emellanåt.
    Jag vill också ha sådana pom-poms. Var köpte du dina? Jag googlade "orange kisses" men kunde ej hitta dem.
  • thean
    SysterAnna skrev 2011-02-28 15:42:44 följande:
    POMP lykta för blockljus Diameter: 23 cm Höjd: 28 cm
    Ikea pomp
    Tänkte också pryda borden med denna Ikea lykta, men med rosa organzaband runt... sen ha blockljus på små glasfat mellan de stora lyktorna (faten kostar 5 kr på ikea). Ska även ha vita o rosa pioner i mindre vasen på borden =) O vit duk i botten med silver dekorväv som smal löpare ... Mkt ljus ska det va! =)

O just det, sånna där runda mintgodisar som är rosa,vita o gröna... mintkulor heter dom va? I vita (eller rosa?) organzapåsar som favors på varje plats ... måste nog provduka o få en bild haha!

Älskar sånt här! =)
  • frallan
    Sarkastisk ljubicica skrev 2011-02-28 18:21:03 följande:
    Jag vill också ha sådana pom-poms. Var köpte du dina? Jag googlade "orange kisses" men kunde ej hitta dem.
    www.etsy.com sök på pom poms men kolla priserna för dom varierar lite..
  • citrondoft
    thean skrev 2011-02-28 18:49:53 följande:
    Tänkte också pryda borden med denna Ikea lykta, men med rosa organzaband runt... sen ha blockljus på små glasfat mellan de stora lyktorna (faten kostar 5 kr på ikea). Ska även ha vita o rosa pioner i mindre vasen på borden =) O vit duk i botten med silver dekorväv som smal löpare ... Mkt ljus ska det va! =)

O just det, sånna där runda mintgodisar som är rosa,vita o gröna... mintkulor heter dom va? I vita (eller rosa?) organzapåsar som favors på varje plats ... måste nog provduka o få en bild haha!

Älskar sånt här! =)
    Låter jättefint! Vill gärna se en bild!
  • FruHassel

Jag skulle vilja se lite festprogram och inbjudningskort....

Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!