• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Cammee
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 12:10:58 följande:
    Ska också ha en glameliaros, den där det hänger ner blomblad är ju genialisk!!! :D 
    Ja fy vad fina buketter. Jag har inte alls haft någon aning om hur min bukett ska vara, men jag tror faktiskt att jag har hittat den nu :p Lagom stor och enkel bukett men ändå så vacker. tänker nog också ha en röd precis som du :)
  • förlovadflicka
    Cammee skrev 2011-02-18 14:01:05 följande:
    Ja fy vad fina buketter. Jag har inte alls haft någon aning om hur min bukett ska vara, men jag tror faktiskt att jag har hittat den nu :p Lagom stor och enkel bukett men ändå så vacker. tänker nog också ha en röd precis som du :)
    Visst känns det lite mer originellt? Jag vill att folk ska komma ihåg min brudoutfit ett tag och tror att man lägger märke till en sådan bukett på ett helt annat sätt :) 
  • hoodilady
    IdaPierre skrev 2011-02-18 11:01:48 följande:
    Åh jag skulle vilja ha vårat bröllop utomhus...men vi gifter oss i septemder o ja är så rädd att det ska vara dåligt väder...men tänk vad fint!! tankarna flyger iväg..min M2B blir nog snart galen på mej..hahaha
    Ja, det kan ju lika gärna vara riktigt skitväder i juni som i september... nackdelen med Sverige.
    Haha, ja, men det är ju så roligt att planera!
  • Wintercandles
    Zelmah skrev 2011-02-17 20:38:18 följande:

Frisyr och fotoinspiration. vill så gärna ha sånna fingerwaves i håret men vet inte om svenska frisörer fixar den looken, det är ju en speciell teknik som inte direkt används så ofta nuförtiden... annat var det på 20-talet :)

20-tals vågorna är inte alls svåra att göra, det fixar en frisör. Ta mousse i fuktat hår & forma vågorna med hjälp av clips. Sen har du en "blåshätta" för att det ska torka på det viset. När du tar loss clipsen ser det ut så. Använd gärna glansspray efteråt & vanligt spray för att det ska hålla bättre.
    Verkligen jättevackert och stilfullt.  
  • Anna89

Här lite inspration från mitt album.. som ni förstår älskar jag lila och det är även mitt färgtema!

• idaa
    Fossing77 skrev 2011-02-02 18:54:03 följande:
    Jag ska dekorera Mentos och ha i favorbags till varje gäst. Här har jag bara testat färgerna som jag fick hem igår. Kommer bli kanon! Pennorna köpta på www.kakburken.se :)

Min brudbukett kommer se ut ungefär så här, men ha röda rosor istället för vita.

Mina skor. Vi gifter oss 11-11-11 så jag behövde något mer påklätt för att inte frysa om tassarna :)

Vill-ha-tårta! :) Inuti ska det vara chokladbotten med hallon- och passionsfruktsmousse.

Får man fråga vart du hittade skorna?
    Gifter mig 7/1 2012 och behöver hitta något varmt att ha på fötterna!
  • AnnaHjärtaChristian

Nu har jag fått armbanden från Love Be Proud.
    Dom är jätte fina kan jag tillägga.
    Är jätte nöjd med presenten till tärnorna och floristen.

• Fossing77
    idaa skrev 2011-02-19 15:01:41 följande:
    Får man fråga vart du hittade skorna?
    Gifter mig 7/1 2012 och behöver hitta något varmt att ha på fötterna!
    Skorna kommer från www.brandos.se :) Wildflower heter märket.
  • FruHassel

Lite svart/vit inspiration...

• TheD
    FruFiddeli skrev 2011-02-18 11:09:13 följande:
    Åhh vad underbart, ibland är det synd att man bara tänkt gifta sig EN gång, det finns ju så otroligt många olika sorts bröllop man skulle vilja ha =).
    Plus att det finns fler brudklänningar jag skulle vilja ha :D
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!