• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Gwennie
    Frisyr och fotoinspiration. vill så gärna ha sånna fingerwaves i håret men vet inte om svenska frisörer fixar den looken, det är ju en speciell teknik som inte direkt används så ofta nuförtiden... annat var det på 20-talet :)

Jag vill också gärna ha en frisyr i den här stilen. Jag kollade runt på nätet och tydligen går det att göra med vilken locktång som helst med rätt teknik. Såg inte särskilt avancerat ut egentligen, bara man är noggrann, så det borde de flesta någorlunda erfarna frisörer kunna fixa. Ska ut och jaga frisör nästa vecka, så vi får väl se vad de säger ;)
  • Gwennie
    Gwennie skrev 2011-02-17 23:36:19 följande:
    Jag vill också gärna ha en frisyr i den här stilen. Jag kollade runt på nätet och tydligen går det att göra med vilken locktång som helst med rätt teknik. Såg inte särskilt avancerat ut egentligen, bara man är noggrann, så det borde de flesta någorlunda erfarna frisörer kunna fixa. Ska ut och jaga frisör nästa vecka, så vi får väl se vad de säger ;)
    Hittade den här videon på nätet. Finns många instruktioner och tekniker, men det här verkar relativt enkelt och hållbart.

• Zelmah
    Gwennie skrev 2011-02-17 23:46:07 följande:
    Hittade den här videon på nätet. Finns många instruktioner och tekniker, men det här verkar relativt enkelt och hållbart.

" target="_blank">

Gud vad bra! Då kan man ju testa hemma med :) vill nog dock ha en större locktång än den hon använde då wavesen blev lite för små i mitt tycke. Men superbra tips där! Tackar och bockar, har inte sett just det klippet innan.
  • Helena Mikael

Blev helt kär i dessa idéer! Vi ska ha lila/svart på vårt bröllop + att vi har ett lila Syrén träd i vår trädgård!
    Visst är det fint och smart speciellt med ljusen!

• moonlightgirl
    Dessa dekorationer älskar jag. Tycker att de är sååååå fina. Vi ska ha rött i vårat tema så man kan ju sno idén men ha i sina färger.  =)
  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2011-02-18 08:29:09 följande:
    Blev helt kär i dessa idéer! Vi ska ha lila/svart på vårt bröllop + att vi har ett lila Syrén träd i vår trädgård!

Jättefint! Ett tips bara kolla så ingen är allergisk. Jag är det och kan inte vistas i ett rum med en del blommor bla syrener...  Jag älskar syrener Rynkar på näsan
  • Helena Mikael
    4Juni2011 skrev 2011-02-18 10:23:26 följande:
    Jättefint! Ett tips bara kolla så ingen är allergisk. Jag är det och kan inte vistas i ett rum med en del blommor bla syrener...  Jag älskar syrener Rynkar på näsan
    Ah, smart! Vi har bett folk anmäla om dem har några allergier, så jag hoppas att den/dem i så fall säger till om sånt här också.
    Många kanske tänker bara på maten. Men jag ska absolut dubbelkolla! :)
  • IdaPierre
    hoodilady skrev 2011-02-18 10:49:44 följande:
    Lite stämningsfulla bilder för ett lantligt sommar bröllop

Åh jag skulle vilja ha vårat bröllop utomhus...men vi gifter oss i septemder o ja är så rädd att det ska vara dåligt väder...men tänk vad fint!! tankarna flyger iväg..min M2B blir nog snart galen på mej..hahaha
  • FruFiddeli
    Helena Mikael skrev 2011-02-18 08:29:09 följande:

Wow vad häftigt med ljusen ja!! De andra bilderna var också fina men just ljusen var ju super duper=), ska jag lägga på minnet!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!