• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • FruFiddeli
    hoodilady skrev 2011-02-18 10:49:44 följande:
    Lite stämningsfulla bilder för ett lantligt sommar bröllop

Åhh vad underbart, ibland är det synd att man bara tänkt gifta sig EN gång, det finns ju så otroligt många olika sorts bröllop man skulle vilja ha =).
  • cattitzi
    Helena Mikael skrev 2011-02-18 10:37:57 följande:
    Ah, smart! Vi har bett folk anmäla om dem har några allergier, så jag hoppas att den/dem i så fall säger till om sånt här också.
    Många kanske tänker bara på maten. Men jag ska absolut dubbelkolla! :)
    Jag tror inte att de anmäler allergier mot blommor utan det är nog mer maten man tänker på då... Jag är både mat och blomalltergiker och jag hade inte sagt något om blommorna då jag inte hade tänkt på att de även vill veta det...
  • Humlan66
    FruFiddeli skrev 2011-02-05 20:24:50 följande:

Jag har blivit förälskad i Glamelierosor! Det är bara sååå vackert och nu funderar jag på en sådan som brudbukett. Man kan göra dem själv för de som funderar på att göra sin egen bukett, det ska ta en väldig tid dock.

Litet tips...Jag som jobbat med blommor skulle ju säga att man inte ska ge sig på en sådan här bukett själv för det tar tiiiiiiiiid och är INTE lätt att göra. Nä låt  floristen göra det istället och ägna dig åt att göra dig vacker ;)
  • FruFiddeli
    Humlan66 skrev 2011-02-18 11:43:19 följande:
    Litet tips...Jag som jobbat med blommor skulle ju säga att man inte ska ge sig på en sådan här bukett själv för det tar tiiiiiiiiid och är INTE lätt att göra. Nä låt  floristen göra det istället och ägna dig åt att göra dig vacker ;)
    Jag ska inte göra den själv, men såg någon sida det stod att man kunde göra det, men det kan man kanske inte, inte till sin stora dag iaf.. Min tärna, som även har en florist utbildningska göra den till mig =).
  • förlovadflicka
    FruFiddeli skrev 2011-02-18 12:07:17 följande:
    Jag ska inte göra den själv, men såg någon sida det stod att man kunde göra det, men det kan man kanske inte, inte till sin stora dag iaf.. Min tärna, som även har en florist utbildningska göra den till mig =).
    Ska också ha en glameliaros, den där det hänger ner blomblad är ju genialisk!!! :D 
  • FruFiddeli
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 12:10:58 följande:
    Ska också ha en glameliaros, den där det hänger ner blomblad är ju genialisk!!! :D 
    Visst är den!!! Det är just den som jag är extra sugen på, vill dock ha den i lite grönaktiga rosor om det går.
  • förlovadflicka
    FruFiddeli skrev 2011-02-18 12:15:52 följande:
    Visst är den!!! Det är just den som jag är extra sugen på, vill dock ha den i lite grönaktiga rosor om det går.
    Oj, grönaktiga? Finns det? Låter skitsnyggt! Själv ska jag nog vara tråkig och ha en röd :P
  • FruFiddeli
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 12:18:54 följande:
    Oj, grönaktiga? Finns det? Låter skitsnyggt! Själv ska jag nog vara tråkig och ha en röd :P
    Absolut inte tråkigt med röd ju, väldigt fint!! Tror dessutom just glameliaros blir bäst om man gör den med röda rosor, för det är väl en viss sort ros man använder. Men visst finns det gröna rosor, lite ljus limegröna har jag sett iaf.. Frågan är om man kan göra en glameliaros på dem.
  • Humlan66

Man kan ta en vit ros och låta den suga åt sig grön karamellfärg ;)

• Ocean Bride
    cattitzi skrev 2011-02-18 11:23:58 följande:
    Jag tror inte att de anmäler allergier mot blommor utan det är nog mer maten man tänker på då... Jag är både mat och blomalltergiker och jag hade inte sagt något om blommorna då jag inte hade tänkt på att de även vill veta det...
    Vi ska försöka formulera oss så att de anmäler även andra typer av allergier, tänker på blommor, björk etc..
    Tråkigt om ngn skulle bli dålig av dekorationerna.. Obestämd
    Humlan66 skrev 2011-02-18 12:53:30 följande:
     Man kan ta en vit ros och låta den suga åt sig grön karamellfärg ;)
    Tänk på att färgade blommor kan "torrfälla" på klänningen!! Det går sällan att få bort!!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!