• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • FruHassel

Calligraphen har så otroligt mycket vackert men det blir fort dyrt ... funderar på att försöka göra mycket sånt själv, men frågan är hur mycket billigare det blir.

• cattitzi
    FruHassel skrev 2011-02-24 09:22:38 följande:
    Calligraphen har så otroligt mycket vackert men det blir fort dyrt ... funderar på att försöka göra mycket sånt själv, men frågan är hur mycket billigare det blir.
    Jag satt också och tänkte på det, och vi gör ex inbjudningskort, festprogram etc själva, och visst, vi kan säkert ordna med sånt här också, men när ska vi pausa och njuta av allt innan bröllopet i så fall?
    Vi resonerar som så att vi inte bör "slita ut" oss innan bröllopet genom att göra "allt" själva, därför beställer vi vissa av sakerna ovan för att bara kunna bocka av det.
    Sen har vi faktiskt ofantlig tur att få vara på ett ställe där personalen på området ordnar med allt (guidning för gästerna på stället, mat, dryck, tårta, mingel, snacks, personal, dukning, de fixar iordning den ev smyckning vi vill ha i lokalen, de kör oss inne på området etc) och vi betalar ca 900 kr/kuvert.
    Det är ett väldigt fint ställe i ett naturreservat så det känns helt okej med det kuvertpriset!
  • IdaPierre

Bilder på skor tack!! åh ja vet verkligen inte vad ja ska ha för skor på mej..vårat färgtema är ljusrosa och silver/ljusgrå...och Ivory :) tips tips tips..ge mej tips  på skor :)

• snartfru
    IdaPierre skrev 2011-02-24 10:44:09 följande:
    Bilder på skor tack!! åh ja vet verkligen inte vad ja ska ha för skor på mej..vårat färgtema är ljusrosa och silver/ljusgrå...och Ivory :) tips tips tips..ge mej tips  på skor :)
    Här kan du hitta massa inspiration till skor: www.brollopstorget.se/Forum-1-74/m3911290.html
  • Oonah
    4Juni2011 skrev 2011-02-24 08:01:27 följande:
    Lite hårinspiration, tror ni man kan ha  en lång slöja till dessa, ar fäster man isåfall?

Fäst den under knuten, så ska jag  i alla fall göra. Glad Jag vill ha en väldigt snirklig knut OCH slöja, men inte gömma knuten under slöjan. 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • 4Juni2011
    Oonah skrev 2011-02-24 11:55:23 följande:
    Fäst den under knuten, så ska jag  i alla fall göra. Glad Jag vill ha en väldigt snirklig knut OCH slöja, men inte gömma knuten under slöjan. 
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Var inne på det, skönt att höra någon mer som ska göra så... Ska du ha en stor knut? Hur menar du med snirklig, har du bilder?
  • snartfru

Har sökt i alla hörn av Sverige efter denna men tyvärr inte lyckats hitta den :(. Men vilken dröm att färdas i.
  • Anna89
    snartfru skrev 2011-02-24 12:53:23 följande:

Har sökt i alla hörn av Sverige efter denna men tyvärr inte lyckats hitta den :(. Men vilken dröm att färdas i.
    Gud vad läckert!! det hade varit något, och med vita hästar .... åh :)
  • Fossing77
    FruHassel skrev 2011-02-24 09:22:38 följande:
    Vi ska köpa färdiga trycksaker från Calligraphen. Inbjudningar, vigselprogram och utsida till festprogram. Det blev billigare än att göra allt själv. Dock gör vi då egna inlagor till festprogrammet då, men det går ju egentligen bara A4-papper och tiden för att lägga texten rätt i dokumentet. Kommer även köpa gästbok på Calligraphen. Som placeringskort använder vi små tags jag köpt på Panduro, de ska knytas runt en organzapåsen som är vår favour. Så det blir placeringskort/favour i ett liksom. :)

Vad jag ville komma till var: Kolla runt ordentligt innan du bestämmer vad du ska göra själv, på många ställen är det billigare att köpa klart. Inbjudningar kan du förresten kolla på optimalprint.se, där har medlemmar på BT dessutom 30% utöver att de redan är tokbilliga. De har jättefina kort som trycks på 300-grams papper så de är inte sladdriga eller så. :)
  • Oonah
    snartfru skrev 2011-02-24 12:53:23 följande:

Är du säker på att den finns i sverige?
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!