• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • Loppansson

Min mamma ska sy liknande ljuspåsar som bordsdekorationm snyggt enligt mig och de passar in i vår lokal och temat, och billigt blir det :)

Så här kommer vi ha som bordsdekoration, men med ljusrosa rosor
  • IdaPierre
    Loppansson skrev 2011-03-01 14:41:24 följande:

Min mamma ska sy liknande ljuspåsar som bordsdekorationm snyggt enligt mig och de passar in i vår lokal och temat, och billigt blir det :)

Så här kommer vi ha som bordsdekoration, men med ljusrosa rosor
    Vart har du hittat grejerna från den nedersta bilden?? super fint!! Skulle vilja ha såna där små hjärtan till bordsplaceringen :)
  • Loppansson

IdaPierre - på www.glasverandan.se vet inte om de finns kvar, de var ett tag sen jag köpte mina... men kolla! Visst är det fint!! :)

• IdaPierre
    Loppansson skrev 2011-03-01 15:03:24 följande:
    IdaPierre - på www.glasverandan.se vet inte om de finns kvar, de var ett tag sen jag köpte mina... men kolla! Visst är det fint!! :)
    Åh hjälp vad fina saker...där kommer ja allt handla massor nu..inte till bröllopet utan till hemmet. :)
    Ja hjärtat va verkligen super fint!
  • Fossing77
    Loppansson skrev 2011-03-01 15:03:24 följande:
    Ja det var en hemsk länk! Den kommer ruinera mig! :D
  • thean
    MrsT2011 skrev 2011-03-01 10:10:46 följande:

Låter kanon, vill gärna se bilder! =)

Igår hittade jag även ett billigare alternativ på IKEAs hemsida, funderar på att köpa dessa vaser och ställa dessa blockljus i dem, samt knyta ett snyggt band i vitt och/eller silver nedanför kanten mitt på vasen. Vad tror ni om denna idé?? (Ljus 15 kr/st, vas 15 kr/st, att jämför med lyktorna som kostar 79 kr/st.)

Oj billigt med 15 kr för en vas! Är den ung lika stor som den andra tro? Annars är det ju ett fullgott alternativ, skulle nog också sätta bandet nedan kanten, sitter det kvar tro? =)
  • polkapinne

Det blir lite roligare så här när man ska ha det framme.
  • Fossing77
    thean skrev 2011-03-01 15:48:20 följande:
    Oj billigt med 15 kr för en vas! Är den ung lika stor som den andra tro? Annars är det ju ett fullgott alternativ, skulle nog också sätta bandet nedan kanten, sitter det kvar tro? =)
    en klick smältlim eller häftmassa under så sitter det säkert :)
  • MrsT2011
    thean skrev 2011-03-01 15:48:20 följande:
    Jag brukar fästa band etc med så kallade "glue dots", finns på panduro och är som en blandning mellan tejp och klister, fäster på ALLT! =)

Denna vas är lite mindre än den stora lyktan men för mig är det ingen nackdel då jag vill att gästerna ska få ögonkontakt över bordet utan att behöva titta "förbi" dekorationerna. Relativt låg dekor är det som gäller för mig alltså.

Vasen är 18 cm hög och 14 cm bred på det bredaste stället. Möjligt att jag sabbade proportionerna lite när jag förminskade bilden...! =)
  • Sarkastisk ljubicica
    frallan skrev 2011-02-28 18:58:49 följande:
    www.etsy.com sök på pom poms men kolla priserna för dom varierar lite..
    TACK!!
Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!