• hoodilady

ALLA tips ni kan ge via BILDER!!

Tänkte att det vore kul att starta en Bildtråd med tips på dukning, tårtor, tärnklänningar, dekorationer, frisyrer, smink etc. (Brudklänningar finns det andra trådar för.)
    Lägg in en inspirerande bild från ert bröllop eller så som ni tänkt ha det.
    Alla bilder är välkomna!

• Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!
  • MrsT2011

thean skrev 2011-02-28 18:49:53 följande:

Tänkte också pryda borden med denna Ikea lykta, men med rosa organzaband runt... sen ha blockljus på små glasfat mellan de stora lyktorna (faten kostar 5 kr på ikea). Ska även ha vita o rosa pioner i mindre vasen på borden =) O vit duk i botten med silver dekorväv som smal löpare ... Mkt ljus ska det va! =)

O just det, sånna där runda mintgodisar som är rosa,vita o gröna... mintkulor heter dom va? I vita (eller rosa?) organzapåsar som favors på varje plats ... måste nog provduka o få en bild haha!

Älskar sånt här! =)

Låter kanon, vill gärna se bilder! =)

Igår hittade jag även ett billigare alternativ på IKEAs hemsida, funderar på att köpa dessa vaser och ställa dessa blockljus i dem, samt knyta ett snyggt band i vitt och/eller silver nedanför kanten mitt på vasen. Vad tror ni om denna idé?? (Ljus 15 kr/st, vas 15 kr/st, att jämför med lyktorna som kostar 79 kr/st.)

• Fossing77
    MrsT2011 skrev 2011-02-28 14:16:38 följande:

Hittade denna bild på en blogg, men tyvärr hade bloggaren köpt denna glaslykta på en lokal loppis. Någon som sett liknande eller likadana till försäljning någonstans?? Mindre storlekar funkar också.
    Jag har en sådan med en orkidé i.. inhandlad i blomsteraffären :) kolla där!
  • Fossing77

Trodde det fanns ett märke under, vilket det gjorde, men inte med något namn på sorten... Det är ett stort T i en cirkel bara... kanske inte så mycket hjälp... :)

• IdaPierre

Har fått dille på ballonger o sådana där poms poms lr vad de heter..ja bara måste ha med det i våran dekoration!!

• Fossing77

Nu kan jag visa klänningen jag skulle haft... om jag inte hittat en annan ännu bättre... :) Jag var säker på att jag inte skulle bli en sån brud som säljer sin oanvända klänning innan bröllopet, men man ska uppenbarligen aldrig säga aldrig...

Den här ska jag ha istället :)

• EhjärtarF
    MrsT2011 skrev 2011-03-01 10:10:46 följande:

Låter kanon, vill gärna se bilder! =)

Igår hittade jag även ett billigare alternativ på IKEAs hemsida, funderar på att köpa dessa vaser och ställa dessa blockljus i dem, samt knyta ett snyggt band i vitt och/eller silver nedanför kanten mitt på vasen. Vad tror ni om denna idé?? (Ljus 15 kr/st, vas 15 kr/st, att jämför med lyktorna som kostar 79 kr/st.)

Wow! Vi letade faktiskt efter ngt sådant .... kan  man ju köpa lite extra o stoppa blommor i
    3 september 2011
  • Anna89
    IdaPierre skrev 2011-03-01 12:48:55 följande:

Härliga dekorationer med ballonger!
  • MrsT2011

FruHassel skrev 2011-02-28 22:20:39 följande:

Jag skulle vilja se lite festprogram och inbjudningskort....
    Har redan postat i denna tråd det jag hunnit tillverka själv, men här kommer lite inspirationsbilder, tema vitt/silver och tema vintage! Älskar vikningen med låset och kortet man drar upp (nedersta bilden).

• MrsT2011

Fortsätter med lite nya bilder på bordsdekor:

Spana in blomsterarrangemangen, ovanligt och smakfullt!

Jättesöta hållare till placeringskorten och snygg servettvikning.

Lite udda med avlångt arrangemang och kul med gröna äpplen!

Svar på tråden ALLA tips ni kan ge via BILDER!!