• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-05-11 14:45:23 följande:
    Mugglan, hur är det? Jag kikade i granntråden men ingen rapport där heller. Jag förstår du nog är ruggigt trött på frågan om Ada & Beda har kommit än, men nu kan jag inte låta bli att vara lite orolig...

Kram på dig om du har det tufft!
    Mugglan har skrivit i granntråden, uppenbart trivs Ada och Beda alldeles ypperligt i trånga ettan.
  • muggles

Flamman: det är nog sunt att ta sig ur det där förhållandet. Jag håller med om att det är psykiskt misshandel

TUL idag visade att Ada och Beda väger 2,8 + 2,9 kg och fortfarande har gott om fostervatten. Båda ligger nu med huvudet neråt (de bökade så mkt i natt så jag var rädd att Ada, den sk "ettan", hade vänt sig i säte), så väldigt gynnsamt för vaginal förlossning. Men jag tror tyvärr att Beda kan vända sig igen. Jag försökte ta upp det här med igångsättning men eftersom vår vanliga läkare är på semester och vi är inbokade hos honom måndag för bedömning, ville inte den här läkaren göra ngt. Dessutom menade han att det var för tidigt för igångsättning.

• Soldemor

Superegoinlägg:

Håller för tillfället på att skriva ett vigseltal till ett av mia typ 785 vigslar jag skall ha i sommar. Det är jättekul, men jag ligger sorgligt efter när det gäller talen. Brukar skriva dem så fort som möjligt efter jag träffat paret, men allt har varit så kaosigt på expeditionen så länge nu.

Tror förresten att det är strutsdags igen. Kaos på jobbet m chef som har så mycket för sig, massor med lådor som inte är uppackade efter renoveringen,  kaos hemma när jag aldrig får tid att ta tag i det, då jag har jobbat fruktansvärt mycket ett tag. Och när jag är hemma så känns det som om jag inte kan trräna för det är så mycket att göra....öh! Men ikväll skall jag gå på step, min mentala hälsa och min kropp behöver det. Ja, just det, på fredag kommer det hantverkare som skall kolla våra fönster och sedan nästa vecka kommer det målare...jag kan se fröken padda som vit katt...suck!  Struts, som sagt...känns som en behaglig tillvaro just nu.

• Ninnnis
    muggles skrev 2011-05-11 15:23:01 följande:
    TUL idag visade att Ada och Beda väger 2,8 + 2,9 kg och fortfarande har gott om fostervatten. Båda ligger nu med huvudet neråt (de bökade så mkt i natt så jag var rädd att Ada, den sk "ettan", hade vänt sig i säte), så väldigt gynnsamt för vaginal förlossning. Men jag tror tyvärr att Beda kan vända sig igen. Jag försökte ta upp det här med igångsättning men eftersom vår vanliga läkare är på semester och vi är inbokade hos honom måndag för bedömning, ville inte den här läkaren göra ngt. Dessutom menade han att det var för tidigt för igångsättning.
    Åh, tack för rapport! Shit, det är inte konstigt att det är tungt för dig... Vilka filurer du har i magen

Hoppas de ligger kvar med huvudet nedåt och att ni får klartecken för igångsättning på måndag. Om det inte har satt igång innan dess...
  • Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-11 14:49:58 följande:
    Ninnis, du som är vår sportguru; NÄr börjar matchen och vilka spelar. Tre Kronor mot.... Tyskland? Vilken kanal?
    Kvartsfinal mellan Sverige-Tyskland på TV3 klockan 20.15  
  • lanovia 08

Det var väldans vad barnen trivs i sina magar. Kom igen nu bebsiar. Det väntar en varm årstid på er här ute.

• lanovia 08

Flamman, bra att du nu tar all den hjälp du kan få. Och som de andra sagt och som du själv insett, ut med ELÄNDET!!!!
    Hoppas verkligen att du kan behålla huset om det är det du vill.

• Villemoa

muggles: förstår att det känns tungt! Hoppas de kommer snart!

Soldemor: jobbigt att ligga efter hela tiden! Styrkekramar till dig!

Flamman: vad strongt att bara flina åt honom!! Men vilket "###¤"#%"#r"#%"%"#%#"%"#%"#%"¤¤"#"#%#"%"# Demon Demon Demon Demon!!! Det jag vill säga passar sig inte i skrift!! Hoppas verkligen du hittar ett sätt att lösa ut honom så ni får bo kvar i ert älskade hus! Många kramar till dig

• lanovia 08

Ninnis nej har inte fått något konstigt meddelande i inboxen.

Nu skall jag återgå till lugnt viloläge i hopp om att kvällens middag inte tar samma väg till toalettstolen som de senaste middagarna gjort.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård