• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Muggles: skönt att höra från dig. 2,8 och 2,9! Förstår att det är väldigt tungt att släpa runt på (tyckte det räckte med 2,1 och 2,4 ). Men ändå, så fantastiskt att de har blivit så stora.
    Ännu ett "Men ändå", Ada och Beda, det räcker nu. Nu kan ni komma! Vi längtar efter er.

Villemoa: stackars lilla Moa med sin allergi.

Lanovia: hoppas du fick behålla din middag och att illamåendet lugnar ner sig.

Solde: jobbig känsla att ligga efter. Hoppas du får ordning på det.

• Daa
    Hvidbrud skrev 2011-05-12 07:36:19 följande:
    Tack Daa! Ja, här på övertid (som ju igentligen inte är övertid...) är det en seeeg väntan... Får ju göra det bästa av den och få fixat sånt som hg i te hinner på ett tag sen, som tvåbarnsmamma till två blöjbarn. Well, you know....
    Ja, det är ju perfekt att fixa om man orkar göra det.

Jag fick lite lätt ångest över allt "Passa påå", för jag orkade ju inget alls de sista veckorna innan parvlarna kom.

På tal om parvlar, så vaknade de just. Ska hänga lite med dem innan det är matdags. *hjärtar*

*kramar om hela gänget*
  • Ninnnis

Blommis, usch och fy för migrän och sniglar! Klart du måste få något som hjälper mot migränen. Sniglarna är kanske svårare att bota...

Jag håller med om att det är alldeles för många som har hamnat i destruktiva förhållanden. Jag har tack och lov inte varit det själv men jag har upplevt det på nära håll. Flamman, ta hjälp av de andra som har varit i liknande situation och tänk bara på dig själv och flickorna. Kraaaaam!

Hvidis, fina maken! Bra att du blir lite bortskämd såhär på sluttampen  

Mitt knä är lite bättre idag men jag har sjukt ont i stortån. Normala gravidkrämpor är inget för mig... Ikväll är det sista vattenjympan, sen ska jag satsa på tidig läggning.

• Hvidbrud

Ninnis: passa på att stå på händer i poolen! Det ska få Benin att vända sig, något med viktlöshet och tyngdpunkten... Kan vara värt ett försök! Norpade 100000!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-12 09:41:43 följande:
    Ninnis: passa på att stå på händer i poolen! Det ska få Benin att vända sig, något med viktlöshet och tyngdpunkten... Kan vara värt ett försök! Norpade 100000!
    Woho!

Jag ska se om jag får möjlighet att stå på huvudet. Undrar om de andra tycker jag är konstig då
  • Soldemor

Gårdagens träningspass var precis vad jag behövde, bara koppla av och rocka loss! Tar en vända ikväll också! Skulle just nu ingenting hellre än att vara hemma och rodda bland alla kartonger och kassar och dessutom hinna förbereda för utställningen på lördag. Men chefen kommer med allt möjligt t mig som hon inte vill göra själv, fint!

I går såg jag förresten en gammal arbetskamrat på tv, var jättekul!

Hinner nog inte vara här så mycket mer idag, men mina tankkar är hos er alla! Cool Hänger gärna på Blommans intressanta och intriganta planer. Jan kan vara ett himla bra alibi Oskyldig

• lanovia 08

*vinkar till Daa* tycker det är så kul att se att du hinner in till oss lite.

• lanovia 08

Hvidis vad skönt att bli lite bortskämd så här på slutet, det är du väl värd.

• lanovia 08

Jag är ensam hemma nu och skall använda tiden till att skriva en jobbansökan, undrar just hur många jobbansökningar jag skriver om jag sitter framför BT?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård