• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    Ninnnis skrev 2011-05-12 12:03:18 följande:
    Jag börjar tröttna lite på jobbet nu... Jag har 14 arbetsdagar kvar, så mentalt har jag liksom redan slutat jobba. Det är väl ganska naturligt antar jag. Jaja, det är bara att stå ut.

Jag har roat mig med att lägga in en ny magbild från i måndags.
    Fin mage!Gravid
  • lanovia 08
    Norrskensflamman skrev 2011-05-12 11:53:06 följande:

Fortfarande inga bebisar??

Blomman Hjärta Jag vet. Och jag vet att du vet. Och du vet att jag vet.
    Jag jobbar frenetiskt just nu för att ligga steget före.

Jo, vi har exakt en sån försäkring. Ibland funderar jag på om han funderar på det. Det skulle ju onekligen lösa alla hans ekonomiska problem. Om det hände mig nåt alltså.
    Så jag tror det är bäst att vi ser till att hinna före, du, jag, Ingis, Bruttan och vilka fler som vill vara med...

Trodde knappt jag behövde anmäla mig hit. Självklart är jag med!!!!! Jag skall nog kunna ladda upp med på det ena och andra.

Om inte annat kan jag skicka in Skruttan när han ligger och sover. Imorse låg hon och bet maken i brösvårtorna, verkade som det gjorde ont. Hehe!

Nej men serisöt Flamman jag tycker du skall ta till dig det Blomman skriver.
  • lanovia 08

Ninnis fina fina magen! Börjar bli rädd för att jag inte kommer få se den live.

• Fru sy

Flamman: Jag har tänkt massa på dig i natt när jag inte fått sova. Usch som du har det... Som vanligt har jag inget bra att skriva så det får bli massa styrkekramar från mig.

• Fru sy

Så fortfarande inga bebisar här... men nu får ni faktiskt se till att komma ut. Era mammor längtar ju efter er och vi är ju såklart nyfikna

• Fru sy

Här har det varit en jobbig natt, jag har sovit ca 2 timmar så är helt slut nu. Borde väl egentligen sova nu när Orvar sover men måste ju få i mig lite mat oxå. Bara att hoppas han vill sova mer i eftermiddag.

Det funkade jättebra till första nattamningen vid 01, sen ville han inte somna om utan låg och gnydde. Jag sade till mannen att jag inte kan sova när han låter hela tiden. Då går mannen och plockar upp honom och rapar han. Sen lägger han ner honom igen och tror att det skall funka. Knappast. Då säger mannen "- Jag går ner och lägger mig  gästrummet nu". Kan ju säga att mina tankar om honom inte var bäst då. Härligt att bara kunna väcka Orvar och sen gå ner och lägga sig och sova i ett annat rum. Önskar jag oxå kunde göra det... Sen vill jag ju att mannen skall sova bra eftersom han kör så långt. Men nu är det tre dagar och nätter med mannen hemma, då skall jag låta han ha Orvar så mkt det bara går... så han förstår att det inte bara är det där myset som han har med honom 2 timmar på kvällen. Han förstår tex inte hur jag kan bli frustrerad när Orvar skrikit i två timmar och jag inte får tyst på honom. Det är ju liksom inte Orvars fel att han är ledsen, det vet ju jag oxå men det är ju inte mindre frustrerande för det. Kan få kommentarer som "det är ju inte meningen att han skall vara tyst hela tiden".

Tror ni inte att fåren är på fel sida staketet i morse när jag vaknar, så den lugna morgon jag tänkt ha innan bvc besöket blir ist en morgon med jagande av får. Inte riktigt min dag idag känner jag.

I helgen kommer min syrra, då finns det en famn till Orvar kan ligga i. Då kanske jag tom hinner baka någon smarrig kaka eller sy något litet plagg... längtar efter att få göra något sådant en liten stund mellan mysstunderna med Orvar. Och tro nu inte att jag inte vill umgås med min son, det vill jag verkligen. Får abstinens om kvällarna när mannen suttit med honom i flera timmar, då riktigt längtar jag till han skall vakna så jag får amma honom och sitta och mysa

Sorry för gnäll, behövde nog gnälla av mig lite. Nu skall jag äta sen sova.

• Fru sy

Ninnis: Vilken jättefin mage du har!! Och inte många dagar kvar att jobba nu, härligt!!

• Hvidbrud

Åh, flamman du kan räkna med mig. Åh, jag kan smida några riktigt välförtjänta planer till kräket. Och utan att skämmas eller tycka synd om det onda eländet.

• Hvidbrud

Fru sy: åh, de där nätterna.... Och man känner sig som om man ska klara allt själv och ingen avlastning får. Inte roligt och tröttheten och sömnbristen gör det inte bättre, tillsist blir man nästan tokig! Komunikation är viktigt redan nu. Berätta hur det känns, räkna inte med att din man kan läsa dina tankar och lyssna. Så skönt att din syster kommer också, så kan du kanske få sova en extra timme någon dag!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård