• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Har ni också fått ett märkligt meddelande i inboxen?

Mitt knä signalerar tydligt att det inte är aktuellt med varken styrketräning, motionscykling eller långpromenad idag. Istället ska jag hämta vovven och tillbringa kvällen på terrassen eller i soffan med en god bok och sedan hockey-VM

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2011-05-11 14:39:10 följande:
    Har ni också fått ett märkligt meddelande i inboxen?

Mitt knä signalerar tydligt att det inte är aktuellt med varken styrketräning, motionscykling eller långpromenad idag. Istället ska jag hämta vovven och tillbringa kvällen på terrassen eller i soffan med en god bok och sedan hockey-VM
    Nej inget meddelande i min inbox.

Trist med knät Ninnis, ta det lugnt du ikväll och kolla hockey. Det kan ju vara nog så pulshöjande
  • Ninnnis

Flamman, det där är psykisk misshandel. Han har ingen som helst jävla rätt att prata till dig på det sättet. Och han ska inte få en spänn mer än han har rätt till om du frågar mig.

Jag blir så jäkla arg!

Bra att du behöll lugnet i alla fall. All heder åt dig, vännen!

• Norrskensflamman
    ingenjörsbruden skrev 2011-05-11 14:37:21 följande:
    Ahmen o ta o far åt pipsvängen jävla karlslok!
    Djupt imponerad över att du behöll lugnet trots kommentarer.
    Dina pengar är dina pengar.....du är på rätt spår men bodelning är inte lätt...
    *BAMSEKRAM
    Och det värsta av allt. Efter en stund så kommer han och vill... ja ni vet. Jag tror fan han går igång på att såra mig. DET skrämmer mig enormt. En psykisk sadist. Sjukt är vad det är
  • Norrskensflamman

Jag har varit i kontakt med famijerådgivningen igen. Jag måste nu ta hjälp av allt och alla, för jag måste ur det här. Innan jag blir tokig.

• Ninnnis

Mugglan, hur är det? Jag kikade i granntråden men ingen rapport där heller. Jag förstår du nog är ruggigt trött på frågan om Ada & Beda har kommit än, men nu kan jag inte låta bli att vara lite orolig...

Kram på dig om du har det tufft!

• Norrskensflamman

Ikväll ska T på sin allra första fotbllsmatch med klassen. Ska bli kul och se hur det går för henne och kompisarna. Tror ni pappsen bryr sig om att komma och titta? Nej, just det. Svaret på det vet ni.

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-11 14:43:23 följande:
    Och det värsta av allt. Efter en stund så kommer han och vill... ja ni vet. Jag tror fan han går igång på att såra mig. DET skrämmer mig enormt. En psykisk sadist. Sjukt är vad det är
    Fy fan. Älskade du, du måste ta dig ut detta! Bra att du tar hjälp av alla du kan, för detta kan inte få fortsätta.

*kramar hårt*
  • Soldemor

Flamman: Jag är inte säker, men visst finns det väl något som heter allmän rättshjälp, där man kan få advokathjälp till subventionerat pris. Har för mig att jag tog hjälp av det när jag skulle skilja mig från min första sadistiska och narkotikamissbrukande man.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård