• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

Ingen baby inatt heller, by the way... Tror att han väntar på att bli tvilling, så jag sätter siktet på 21maj nu...

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-11 06:53:11 följande:
    Ingen baby inatt heller, by the way... Tror att han väntar på att bli tvilling, så jag sätter siktet på 21maj nu...
    Jag tror fredag den 13:e
  • Fjällbruttan

Hej!!

Jag lever, är in ibland och tjuvläser men livet rullar så fruktansvärt fort nu så jag hinner inte med själv...
    Var helt slut sen Blomman varit här, vi hade det underbart och det var så fantastiskt kul, vill göra om det igen!!!
    Men jag var sjuk innan hon kom och det slog till igen då de farit, och har fortfarande feber! och värk i lederna, så idag ska det tas lite prover..

Vi har haft fantastiskt väder i flera dagar så vi har varit ute mycket och jag har röjt runt med motorsågen!
    Girlpower   och igår var vi i Villis hela dagen så nu är allt byggmatriel på väg och färg inköpt till utbyggnaden, jag gjorde mammografi (rutinkoll bara, jag är visst 40 ) Lilla Vild var till tandläkaren och Grodan på babysim.. full fart alltså

Flamman, jag kommer med motorsågen, jag kan kapa fanskapet vid fotknölarna!!! Ring om du vill, jag lyssnar gärna!

Småbebisarna tycker jag ska komma ut nu!! Komsi komsi

Fru sy, fin förlossningsberättelse Orvar är jättefin!!

Nu ska jag ta mina illbattingar och fara och ta prover och så ska vi plantera på svärmors grav, Lilla Vild valde Penséer i går i MÅNGA färger

Svårfar kan jag sälja, nån som vill ha honom?? Kan betala för att bli av med honom!

Och tack än en gång Blomman för gapskrattet då du gallskrek när han dök upp som ett spöke för 5111 gången!!

Kramar till er alla!

• Ninnnis

Hej Bruttan!

Det låter inte alls bra att du har varit sjuk så länge. Hoppas provtagningen går bra och att du kryar på dig. Men du, det låter att du håller ett lite för högt tempo när du har feber... *hytter lite med fingret*

• Ninnnis

Jag har skitont i mitt trasiga knä idag. Kan nästan inte stödja på det. Jag hade iofs befarat betydligt större problem än vad jag har haft under graviditeten (med tanke på viktuppgång och ökad belastning för knät) så jag ska egentligen inte klaga. Jag borde kanske byta ut långpromenaderna mot cykling som sliter mindre på knät, men det är så skönt att promenera med hunden i detta väder. Jaja, dagens i-landsproblem.

Jag hade tänkt träna idag men jag får nog avvakta och se hur knät känns. Ibland går det över under dagen, annars får det bli vila istället. Inte heller helt fel

• Hvidbrud

Hej bruttan!
    Så härligt att höra av dig! Men fy för feber och sjukdom igen igen! Nä, ner med tempot och se till att bli ordentligt frisk! Tycker jag. Krama om och krya på dig! Svårfar vill jag helst undvika, räcker med svärmor som ri ger varje dag och frågar: inte sjukhus? Bra? Bra? Fast lite gulligt är det ju...

• Hvidbrud

Usch Ninnis, det är inte roligt med ont! Vaddå viktuppgång om jag får vara lite självbitter och sarkastisk, hojta när du är 27+, då får du mitt medlidande . Men belastningen är ju anorlunda vid grav, man kan ju inte gå likadant som innan så klart att knät ta lite stryk. Så jo mitt medlidande har du! Kram!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård