• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Idag går jag förresten in i v 13, så nu är den mest osäkra tiden förbi. Skönt!

• Hvidbrud

Räknade på att om jag nu går över två veckor... Då är Elvis en månad äldre än lilla e när hon kom. Han kommer ju vara helt vuxen! Och lilla e vägde redan då 3400, killen borde vara uppe i 4000 nu om man räknar att han är ca lika stor o h 4400 nästa lördag! My God!

• Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-05-12 11:10:44 följande:
    Idag går jag förresten in i v 13, så nu är den mest osäkra tiden förbi. Skönt!
    Yes!
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-05-12 11:21:52 följande:
    Räknade på att om jag nu går över två veckor... Då är Elvis en månad äldre än lilla e när hon kom. Han kommer ju vara helt vuxen! Och lilla e vägde redan då 3400, killen borde vara uppe i 4000 nu om man räknar att han är ca lika stor o h 4400 nästa lördag! My God!
    Woops..
  • Hvidbrud

Woops! Men huvudet är ju set största och det växer ju inte, det är mestadels mjukt hull...

• Norrskensflamman

Fortfarande inga bebisar??

Blomman Hjärta Jag vet. Och jag vet att du vet. Och du vet att jag vet.
    Jag jobbar frenetiskt just nu för att ligga steget före.

Jo, vi har exakt en sån försäkring. Ibland funderar jag på om han funderar på det. Det skulle ju onekligen lösa alla hans ekonomiska problem. Om det hände mig nåt alltså.
    Så jag tror det är bäst att vi ser till att hinna före, du, jag, Ingis, Bruttan och vilka fler som vill vara med...

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-05-12 11:53:06 följande:Jo, vi har exakt en sån försäkring. Ibland funderar jag på om han funderar på det. Det skulle ju onekligen lösa alla hans ekonomiska problem. Om det hände mig nåt alltså.
    Så jag tror det är bäst att vi ser till att hinna före, du, jag, Ingis, Bruttan och vilka fler som vill vara med...
    Jag vill jag vill!
  • Ninnnis

Jag börjar tröttna lite på jobbet nu... Jag har 14 arbetsdagar kvar, så mentalt har jag liksom redan slutat jobba. Det är väl ganska naturligt antar jag. Jaja, det är bara att stå ut.

Jag har roat mig med att lägga in en ny magbild från i måndags.

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-05-12 11:53:06 följande:

Fortfarande inga bebisar??

Blomman Hjärta Jag vet. Och jag vet att du vet. Och du vet att jag vet.
    Jag jobbar frenetiskt just nu för att ligga steget före.

Jo, vi har exakt en sån försäkring. Ibland funderar jag på om han funderar på det. Det skulle ju onekligen lösa alla hans ekonomiska problem. Om det hände mig nåt alltså.

Som sagt, jag också...
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård