• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Nu tycker jag det kan ta slut på allas semestrar och allt sommar-special. Det är dags att tråden vaknar igen och jag skulle vilja veta lite hur alla har det. Kom igen nu ladies-jag vet att det är hundar och ungar och gud vet allt, men en liten bit till i verkligheten måste vi väl klara att hålla oss lite ihop och up to date? Nu får vi skärpa oss och få ner några rader var, så det inte blir smygläsare av oss allihop.

Ös på bá! Like we used to ni vet. Med nonsens, vardagligheter, viktigheter, onödigheter, skojigheter och nödvändigheter. Jag saknar er! 
    Vad gör ni? Plockar blåbär, byter blöjor eller målar om i sovrummet? Jag vill veta!!!

Medan ni berättar släpar jag ut blompojken i skogen och springer. Han är mutad med onsdagsmys istf fredagsmys, med anledning av herrarnas kvart mot Danmark ikväll.
    Jag har bara 2,5 kg kvar till mitt normalBMI, vilket är något jag är oproportionerligt stolt över. Jag har firat mig själv lite i förskott genom att beställa några böcker på Bokus pocketrea. Man ska ju ha vilodagar också...

Förresten så är det två personer som hört av sig om vagenen. Båda vill få se den. Den ena vill byta mot en bil. Hoppas hoppas hoppas att någon av dem nappar!
    Om jag inte är helt ute och cyklar så är det en sådan här bil de vill byta mot:
    http://www.bilgaraget.se/mercedes-benz/viano/757648
    vilket kunde vara en tanke ifall jag nu ska gå vidare mot att ha eget. Då funkar det dåligt med min mini cooper ju.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

Först ut: sista veckan innan inskolning av lillknatten. Makens sista semester vecka. Efterlängtad mens from hell efter ett oskyddat samlag på helt fel (eller rätt) tidpunkt. Jag vet nu att jag inte vill bli trebarnsmamma just nu... Träffat bästisen idag och det var så härligt. Hon mådde bra och var så skönt harmonisk. Det gör mig lycklig! Har kommit i mina gamla jeanse sim jag hade innan graviditeterna. Tror att de spricker i sömmarna om jag skulle använda dem, men knäppas kunde de iallafall! 0,5kg till och jag är under 70! *dansadansa* Åker till mamma i morgon med hela lilla familjen så de är inte där jag kommer gå ner i vikt precis.... Oroar mig lite för livmodersfamfall- eller framväggsframfall eller vad det heter... Ska ringa barnmorskan/gyn och få kollat upp lite om huruvida underredet är som det skall. Ont från ägglossning till efter mensen och så ska det ju inte vara, bara för att jag fött barn.

blommis: heja dig och 2,5kg! Håller tummarna ang vagnen och ny bil är ju inte fy skam! Hur går det med löpningen?

• passionsblomman

OOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!

Sveeeeeerigeee shallalallalaaaaaaaaaaaa!

herregud! Vi slog ut Danmark ur OS! Jag dööööööör!
    Hallå!!! Det var liksom strofavoriterna till guldet vi gav pisk!

HEJJA SVERIGE!!!

• passionsblomman

Hvidis, jag tycker löpningen går över förväntan och alldeles utmärkt. i synnerhet som jag trott att jag inte skulle kunna springa alls med mina onda knän.
    Nu springer jag 5 km på runt 30 minuter plus minus ngn minut beroende på bra eller dålig dag, och det trodde jag ALDRIG jag skulle klara.

HEJJA på dig och din 70-gräns! Det ÄR ju så gött när man åter får på sig kläder!
    Men vad läskigt med underredet! BRA att du ska kolla upp det!

Nu måste jag kolla lite mera på OS....

Sverigeee shalalalllaallaaaaa!Skrikandes *gallskriker fast glad*

• Leksi

Halloj!!

Nu är det snart dags att heja på Sverige igen i OS-handbollen Blommis! Har du pom-pomsen redo?
    5 km på 30 min är JÄTTEBRA! Vad långt du har kommit redan! *imponerad*

Här har det varit en skön sommar. Vi har målat om solsidan på huset och mest gjort dagsutlykter. Varit på Furuvik, Skansen och ut på Fjäderholmarna en dag. Mysigt! Nu ska jag snart vara ledig två veckor till, men då är det "bara" lillskrutt & jag.

Och så har jag en liten i magen...
    Vecka 10+6 idag så snart är de jobbiga första 12 veckorna förbi. Hoppas illamående och trötthet också går över snart. Ska på inskrivning nästa vecka och den här gången ska vi göra KUB så jag hoppas på ett UL om inte alltför länge också. Är jättetjock redan så pass att det är svårt att dölja. Redan i vecka 8 blev jag avslöjad av en kompis och dagispersonalen har också frågat rätt ut.

När har du BF Ingis? Inte så långt kvar nu väl?

Kram till alla!!

• passionsblomman

LEKSI! Vad är DETTA för big news bara sådär helt plötsligt en regning dag!!!

GRATTIS! Vad roligt!

Apråpå min springning, så skulle vi mäta upp rundan igår via "runkeeper"-appen, me den sa att pga dålig gps-täckning kunde svaret bli fel. jag hoppas-och tror-verkligen att det var fel också, för den runda jag från dörr till dörr uppskattat till ca 6,5-7 km (baserat på hur snabbt jag går) blev enligt runkeeper bara 4,8, och det skulle innebära att den del av rundan vi springer (den som inte är på asfalt) bara är 3,2 km, vilket är HELT osannolikt. SÅ sakta springer jag faktiskt inte, och gå kan jag banne mig göra redigt snabbt, så det så. Alltså är min promenadtid för rundan på 60 min när jag går mitt max, och 70 när jag bara går raskt, eller 80 när jag har hunden eller annat långsammare sällskap, en god indikation på att sträckan är ca 6,5 km, o inte tom 7.
    Nu täker jag fasen gå till Blompojkens skola och be att få låna den där rullgrejen de har, som man kan köra framför sig och som räknar meter!

Klart pom-pomsen är redo! Jag laddar för fullt, och jag tänker skjutsa sonen till träningen, dra hem fort som tusan och sedan låta far i huset åka och hämta pojken. Jag SKA se den här matchen. Hunden ska pinkas i förväg, middag blir kålpudding som värms upp i ugnen, och folk får äta den när det behagar.

ÅH! Nu kom solen fram! Här har regnet stått som en gardin utanfr förnstret, med kolsvart himmel. Då ska jag skynda mig ut och ta en prommis med vovven.

• Leksi

Tack Blommis!

Jag har knappt fattat det själv än, det är väl fördelen med att börja berätta - då blir det mer verkligt.

• Daa

HURRAAAAA! OS-final! *försöker lugna ner mig, men blir genast upprymd igen, för...*

GRATTIS Leksi! Åh, vad roligt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård