• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Im yours

Hujeda, mig vad länge jag fick scrolla ner för att hitta min endaste favvotråd Jag har oxå semestrat klart, så nu är det flytt och journaliststudier som får första prio. Men kära rara vänner .... gud vad Springsteen är bra. Var 7,e gången jag såg honom live den 28.e på Ullevi ..... åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh så bra. Och helt makalöst hur arrangörerna lyckas lotsa ut 66.000 pers utan att det blir ett enda stopp på väg ut från arenan. Annars så kom jag hem igårkv. Har hunnit vara en vända till Helsingfors oxå ..... i kroppen o knoppen känns det som om jag gjort jorden runt på 8 dagar. Har sålt mer än halva mitt bohag idag, säng, bäddsoffa, skrivbord, lampor o till o med mina gardiner fick respass o ett nytt hem.
     Kramar till alla!!! / Liz

www.finest,se/lizbloggar

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-08-06 09:41:00 följande:
    Ho ho?
    *ruggugglan ruggar upp sig.....Hohooooooo*

Fikadags?! Formen är badboll men lite fika mer eller mindre spelar ju ingen roll...hehehehe
    Jag jobbar som sagt fläckvis, har eg semester o är nu själv hemma med Busan! Just nu sitter hon sidan om mig o jobbar hon med....målar i sin målarbok!

Här om dagen så råkade jag tappa en katalog när hon o jag var o handlade. Ungen utbrister:
    -KATASTROF, mamma! Katastrof!

Blommis: Vilken tripp! Blir så där härligt hjärtligt glad o varm i magen när jag läste ditt inlägg. 

I´m yours: Gud va spännande! Starkt jobbat att sälja så mkt av bohaget!
  • Fru E

Ingis-sa du fika Ninnis du vet att vi tycker tårta är gott va Här hemma är det sista semesterveckan men det enda maken gör är att sova till 13-14 och sedan glo på tv.......hade behövt din påk och ord nu ingis

• ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2012-08-06 18:00:27 följande:
    Ingis-sa du fika Ninnis du vet att vi tycker tårta är gott va Här hemma är det sista semesterveckan men det enda maken gör är att sova till 13-14 och sedan glo på tv.......hade behövt din påk och ord nu ingis
    FIKA!!!!  YEY! O ja....tårta är gott.... hehehehe!

Jag o Busan kan komma o hoppa i sängen så han kommer upp!!

Njut medans ni kan..... .....det gör jag.....sover till 8 o myser sen med busan o tittar lite på tv o äter frukost framför tvn, först är det busans tur....o sen är det min tur att bestämma tv-program.
    Mjölkar verkligen ut ALLT det göttiga i att ha en 3 åring som är så duktig o hjälpsam o kan turas om....snart är det bebiskoma med för lite sömn, trög hjärna o förvirrat tal/osammanhängande samtal.....nåja......
  • lanovia 08

Tittar in o vinkar. Här är vi mitt i semeater. Har så mkt tankar o känslor som skulle behöva ut men får aldrig tid o ork...

• lanovia 08

Bonkar igång Fru Es man. Hur mår di Feu E?

• Soldemor

Hej!

Nu är jag online igen, har väl haft lite datorallergi som behövde kureras när semestern började. Är inne på tredje veckan, så nu börjar jag bli lite cool igen.

Var i Stockholm några dagar förra veckan och gjorde ett verkligt galet fynd (kan man inte minska ner texten lite här?)   viskar: köpte en klänning - med katter på, en röd.  (vanlig röst igen:) Jaha, det är väl inget helt ovanligt när det gäller mig? (viskar igen) den är från England, designad av en viss kvinna där, men det var 40 % rea och det fanns en kvar, i min storlek!

• Soldemor

Och om jag nu kan få den här värdelösa pyttedatorn jag har hemma att fungera en liten stund, så vill jag också fika! Skulle vara rätt gott att få sitta med tjejsnack en stund och låta maken klara sig själv. Fortfarande ingen som vill köpa honom?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård