• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • aurum

Skönt att se att alla sjukdommar verkar ge med sig nu, lagom som jag själv blivit totalknockad med feber, ont i halsen, snuvig och ögoninflammation... lagom eländig med andra ord!
    Försöker råda bot på det hela med mängder av vitlök i alla fall, får la se om det hjälper...

• lanovia 08

Piccolaföjt... huvva... fel person bakom den o rakt i ens egna öron kan ge vem som helst tinnitus. Jag kan bidra med klarinetten. Antingem kan jag få till några rysliga "toner" eller så är den hård o en bra slagklubba.

• ingenjörsbruden

Hej alla godingar!

Vill önska er alla en fortsatt Glad Påsk.

Min pappa gick bort i natt,jag o min syster satt hos honom hela natten. Det var jättefint o lugnt o fridfullt. Helt perfekt! Första gången på länge som alla syskonen var samlade o faktiskt pratade med varandra....mkt gamla goda minnen o allt skoj o bus som pappa hittat på.
    Tufft o jobbigt att se sin pappa tyna bort så fullständigt, Gråtermen samtidigt känner jag nu en frid i hjärtat för honom. Nu är han fri från sina sjukdomar o slipper plågas mer.

Tyvärr blir det inte en begravningsannons för min knäppa svägerska skulle absolut ha en egen.....är rätt sugen på att lägga pengar på en annons där ALLA vi syskon står samlade....hade känts rätt gött Demon. Även om det var MKT stridigheter mellan pappas syskon när deras föräldrar dog....så stod de ändå enade i en annons....det är skillnad på folk o folk kan man bara konstatera.

Om någon av er har bra tips på fina psalmer eller dikter eller begravningsannons så inboxa eller maila dem gärna till mig.

• Ninnnis

Åh, Ingis, stoooooor kram till dig! Jag beklagar sorgen. Skönt att ni fick ett fint avsked ändå. Kram igen!

• passionsblomman

Åh men Ingis!

*öppnar stora famnen och kramar allt jag kan*

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Vaddå "din svägerska" förresten!

Det är väl inte syskonens respektive som ska gala högst när saker ska ordnas?
    Det där tycker jag du ska ta upp med/på begravningsbyrån och med övriga syskon-klart ni ska ha en annons där ni alla står med! Om hon sedan utöver det vill sätta in eget, så får hon väl det.

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2012-04-09 11:10:03 följande:
    Åh, Ingis, stoooooor kram till dig! Jag beklagar sorgen. Skönt att ni fick ett fint avsked ändå. Kram igen!
    Tack ska du ha! Kram tillbax!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-04-09 11:56:27 följande:
    Vaddå "din svägerska" förresten!

Det är väl inte syskonens respektive som ska gala högst när saker ska ordnas?
    Det där tycker jag du ska ta upp med/på begravningsbyrån och med övriga syskon-klart ni ska ha en annons där ni alla står med! Om hon sedan utöver det vill sätta in eget, så får hon väl det.
    Hahahahaha ja men eller hur? Precis min o syrrans åsikt. Storbrorsan har det nog inte lätt tillsammans med den där räpan. Mkt hon som står bakom att vi inte prata, träffats på 5 år. Tycker det är rätt klent både med hennes förstånd att komma  med krav o åsikter i en familj/släkt hon är ingift i samt även klent med brorsan som inte kan stå på sig när det gäller HANS syskon, HANS föräldrar osv.....men men...det är kanske lättare att säga upp bekantskapen med sina systrar än att stå på sig mot sin fru....säger ju en hel del om vilket jävla åber hon är....milt talat

Makens mkt koncisa reaktion på när jag berättade om svägerskan för honom:
    -Hon måste ju gå o prata med någon professionell!

Tror inte det hjälper bara....

Som den stora diplomat jag är....trot eller ej....men i syskonskaran så är jag diplomaten
    Så tog jag upp detta med lillbrorsan.....att syskonen borde stå enade i annonsen för DET är jag väldigt säker på att pappa hade velat....o lillborsan o storbrorsan pratar ju o de två pratat om detta o det ter sig som att det kanske kanske finns hopp......känns bra!

Förövrigt har jag hittat en jättefin bukett som är formad som en traktor! Passar ju attans bra till en bonde!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård