• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Flamman: det skulle finnas med en jättestor och varm kram i det inlägget också. Till dig, alltså. *kramar om*

• Daa

Aurum: lycka till med operationerna och hoppas att allt blir klart snart. Kul med bröllopsplaner!

Solde: håller tummarna för en ny och fantastisk möjlighet i och med det personliga brevet och cv:t.

Blommis: vi kan hålla varandra lite sällskap. Här på eftermiddagen blev jag tvärtrött och tvärilsk. Ser jag på vilket datum det är så känns det nära till hands att skylla på PMS.

Och så vill jag önska er underbara en härlig påsk, vad än ni har för planer.

Vi inledde vår påskhelg med skärtorsdagsmässa på svärmors boende. Parvlarna charmade visst de flesta. Svärfar såg ganska så mallig ut när Fälga stegade över golvet och ville att han skulle lyfta upp henne i sitt knä.

• aurum

Daa: Tack! Glad Kommer nog ta ett tag innan allt blir klart, svenska sjukvården är ju som den är.. men det är i alla fall påbörjat så med lite tur fixas det senast i höst!

Förresten kommit på hur min klänning ska se ut! Dock kommer jag åka på att designa den själv, klippa lite här o lite där o pussla ihop från olika designer som finns för att få det jag vill ha Glad

• passionsblomman
    Daa skrev 2012-04-05 18:31:59 följande:

Blommis: vi kan hålla varandra lite sällskap. Här på eftermiddagen blev jag tvärtrött och tvärilsk. Ser jag på vilket datum det är så känns det nära till hands att skylla på PMS.

Usch ja! Tur att det finns andra i världen som vet hur det känns ändå.

Själv har jag skrivit ett ångerfullt sms till sambon och dessutom köpt hem smörgåstårta på delikatessfiskstället, så nu har jag bringat försoningsoffer också. jag tror det räckte. det var iallafall en försvinnande god smörgåstårta.

Jag har handlat fisken, tvättat bilen, fåttt sonen tillklippt och kört en diskmaskin. Och gått min långpromenad. Städat har jag

inte.

Men det skiter jag i! Städa kan vi göra imorgon när det ändå ska vara oväder.

Glad påsk góa vänner! Katt I brist på häxa blir det häxans katt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Glad påsk alla fina! Mini har fått feber igen, 39,3 hade han när han somnade, stackaren. Jag hoppas han kryar på sig snabbt. Imorgon ska jag och "storvovven" på hundträning, på lördag är det kalas för gudsonen och på söndag ska vi träffa makens systrar med familjer plus svärföräldrarna. Om inte Mini är sjuk, för då blir det till att stanna hemma.

• Hvidbrud

Här har vi också sjukstuga... Efter bajssjukan förra veckan fick lillkorven jag och Batman förkylningen från hell. Jag trodde att jag skulle dö igår... Lungorna brände vid varje andetag och halsen skat som knivar. Jag hade platsat i kören som den mörkaste basen... 3nere och en 2,5åring som är pigg och frisk... Tack för att det var dagisdag igår! Nu känns det som om det börjar klarna lite. Kan gå upprätt och rösen är nästan normal. Hoppas vi blir friska till på söndag då vi ska på påskmiddag med min brors familj hos morfar. Vi har målat lite ägg idag, så vi kan ta dem med oss! Barnen får påskågg i morgon, j får pjamaser i sitt och e får gula floppatoflor som hon har tiggt och bett om... Hon vet vad hon vill ha, damen, inte alltid samma som jag tycker att hon ska vilja ha... Damen har förresten basat på toaletten 5dagar i rad! Hurra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård