• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2012-03-01 12:43:06 följande:
    Precis.

Jag tror muffen skulle vilja ha en skylt att hänga upp : please don´t disturb
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Men...kanske inte alltid...? Ibland vill hon ju ha lite kärlek och omsorg av det andra könet Fniss...
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2012-03-01 12:13:16 följande:
    Ingis, min syrra har tre dagar mellan sina två äldsta. Det finns studier som visar att kvinnor individuellt ofta får sina barn inom samma kvartal och at man alltså skulle vara mer fertil viss del av året. Nu säger jag inte att det verkligen är så, men ändå...
    Det verkar onekligen ligga en hel del i det där....syrran har 2 veckor mellan sina två, mellan mig o lillbrorsan var det 1 månad.....så

*skriver ner röd pesto o smördegs-plock* Livsfarligt men gud så gott!

Har inte heller använt tvål i de ädla regionerna (pwhahaha) de senaste 10 åren....har inte haft några svamp-attacker *ser framskuttande röda flugsvampar+karljohansvampar o div andra svampar komma hoppandes i ett synkronierat anfall*
    Flamman: Män kan mkt väl bära på svampsporer....o att man då inte blir av med svampen om inte han också behandlar sig.....tror det är vanligare om mannen har förhud.
    Hårfön har jag aldrig använt....kan man passa på att styla "frisyren" då osså! Piffigt!
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-03-01 12:38:11 följande:
    Håret finns nog där av en anledning. Han där uppe tänkte nog på det mesta när han skapade oss
    Japp.....håret är till för att leda bort fukten....så ge tusan i att skoga av!
  • Norrskensflamman

En jäkligt dyr skidort, men jag har boendet i princip gratis. Detta år. Sen får vi se.
    Bara liftkorten för 3 dagar kommer gå på nästan 2000 pix för mig och tjejerna. Svettigt.
    Men det känns som att det är värt det än så länge.

• Norrskensflamman
    ingenjörsbruden skrev 2012-03-01 13:02:40 följande:
    Japp.....håret är till för att leda bort fukten....så ge tusan i att skoga av!
    Hm... 
  • passionsblomman
    Norrskensflamman skrev 2012-03-01 12:44:46 följande:
    Men...kanske inte alltid...? Ibland vill hon ju ha lite kärlek och omsorg av det andra könet Fniss...
    Ja, men inte av tvål och rakhyvlar.
  • Norrskensflamman
    ingenjörsbruden skrev 2012-03-01 12:59:31 följande:
    Har inte heller använt tvål i de ädla regionerna (pwhahaha) de senaste 10 åren....har inte haft några svamp-attacker *ser framskuttande röda flugsvampar+karljohansvampar o div andra svampar komma hoppandes i ett synkronierat anfall*
    Flamman: Män kan mkt väl bära på svampsporer....o att man då inte blir av med svampen om inte han också behandlar sig.....tror det är vanligare om mannen har förhud.
    Hårfön har jag aldrig använt....kan man passa på att styla "frisyren" då osså! Piffigt!

Kom och tänka på de där typerna med stort, svart, fluffigt hår. På skallen alltså! Vad hette dom??
  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-03-01 13:05:18 följande:

En jäkligt dyr skidort, men jag har boendet i princip gratis. Detta år. Sen får vi se.
    Bara liftkorten för 3 dagar kommer gå på nästan 2000 pix för mig och tjejerna. Svettigt.
    Men det känns som att det är värt det än så länge.

Det är ju en del pengar...men det är ju något som ni alla verkligen älskar o något måste man ju unna sig..... skrev du inte att det regnade i morse? Då får man ju passa på att åka skidor medans det finns snö kvar ju! Härligt att boendet är i princip gratis! Hoppas att ni kan få bo billigt även i fortsättningen!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård