• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Lanovia: tråkigt med spya! Hoppas det magonda inte eskalerar. Skönt att slippa hormoner.

Orvar är jätteduktig som går på pottan! Hoppas han gärna fortsätter med det!

• ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2012-03-01 13:16:20 följande:

Ingis, så underbart med rörelser i magen. Det enda som man kan känna och se röra sig i min mage är förirrade pruttar... Tungan ute

• Hvidbrud

Ingis-pingis: jepp! Zinksalvan, mirakelsalvan även kallad och dagligen omsjungen som gumpasalvan (eller rappad blir den nog snarare vid varje blöjbyte... tillsammans med den stora hitten "who is the bajskorven in da house")

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2012-03-01 15:57:10 följande:
    Ingis-pingis: jepp! Zinksalvan, mirakelsalvan även kallad och dagligen omsjungen som gumpasalvan (eller rappad blir den nog snarare vid varje blöjbyte... tillsammans med den stora hitten "who is the bajskorven in da house")
  • Hvidbrud

Bläck för spyor, lanovia. Stackars er! Kramar om iklädd isolations-typ-ebola-dräkt. Jag vet vad jag vill göra i höst. Jag vill vara driftschef på Victoria park Spa här i Malmö. Får se om jag kan bli det då. Hur går man till väga när man söker ett jobb som man inte vet om det finns eller är ledigt i Sverige? Några tips?

• Ninnnis

Härligt med fina UL-bebisar och sprattel i magen!

Vill bara säga att jag har mailat fikabilder till er som var med, hojta till om ni inte har fått dem.

Ikväll ska jag ut och äta med tre fd. kollegor och imorgon kommer bästisen med familj och stannar över helgen. Bäst att jag ser till att få lite gjort medan Mini sover. Kram på er alla fina!  

• Hvidbrud

Tack för de underbara bilderna Ninnis! Vilka gullungar vi har!

Ha det så trevligt i kväll och i helgen Ninnis! Kram!

• Hvidbrud

Fru sy: så jobbigtatt gallan krånglar igen. Blä. Jo, det där med mensen. Jag fick min första mens tre månader efter födseln en gång. Sen kom den för en månad sedan. Räknade med att den skulle komma idag, men idag ser det mer ut som om det är äl på g... Hmm förklarar hela "tjuren vid hornen"grejen igår... Ups. Fast. Det gör ont o hela tjejmagen så kanske är det indianer på inmarsch i alla fall. Poängen är i allafall att det kan ta tid innan mensen blir regelbunden igen efter födseln. Den kommer nog snart ska du se! Men kul med lust till syskonförsök. Vad säger maken till det?

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2012-03-01 17:04:07 följande:
    Blommis: hur gick det för blommpojken igår?
    Hur bra som helst! Han var så duktig och skickade så gulliga sms till sin mamma under kvällen. Hunden vaktade honom dessutom och jag konstaterar att jag nog har en rätt trygg unge.

I morse sa han "jag lägger en sak till dig härutanför mamam" och när jag steg upp, hade han lagt en present. Han har sytt en mössa i syslöjden. I fleece, med tusen glada färger -och med hundar på. Garntofs och allt har han knåpat dit också. Jag kommer om man säger så, att synas rätt bra, när jag går med både varseljackan och den mössan. Och det ska jag gärna göra! "Mamma, tyckte du om den då?" Ja, alltså, på en sådan fråga existerar bara ett enda svar. Man måste älska en mössa som ens barn har gjort själv med all kärlek som bor i deras hjärta.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård