• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2012-03-02 09:29:19 följande:
    Inget. Tänk nu bara Solde. Annars inboxa.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Ja, ja, ibland fungerar prästens hjärna långsamt. Skyller lite på att det är fredag! Fast utan fredagsmys, för det är jour i natt.
  • Daa

Ja förresten, jättesöt syster, Blommis.

Ninnis: men åh så spännande med syskonförsök! Det känns långt bort, men alldeles snart är det dags.

Flamman: promenadtakt passar mig alldeles utmärkt.

Fru Sy: tråkigt med magkramperna.

• Daa

Nej, jag fulsurfar inte på jobbet. Jag jobbade heldag igår och för att få ihop det här med halvtiden är jag hemma idag. Just nu är maken ute på promenad med barnen.

• Klockarbol

Sur som ättika är jag idag *här är det en skitarg gubbe*

Efter att ha släppt av Yngsta vid skolan så fick jag lirka mig förbi betongbil + pump som stod uppställt på vägen ner mot stora vägen. En lokal firma gjuter uppenbarligen nytt golv eller nåt.

Självklart så tycker chauffören av betongbilen att det är en strålande idé att köra iväg precis när jag är brevid = min bil blir spraylackad med cement...

Allt enligt lagen om alltings jävlighet.

Full kareta in till till staden o jobbet medan jag ringer verkstadskillen på jobbet o frågar vad jag ska göra. Kallt, rent vatten blev ordinationen så framme på jobbet körs vi in bilen i tvätthallen och Äldsta spolar av bilen.

Frätskador på lacken kan jag leva med, bilen är trots allt gammal.
    Men en vindruta full med etsade prickar är mindre kul...

Jag ringer
    A) företaget hemma i byn - som ber mig ringa betongföretaget
    B) betongföretaget - som upplyser mig om att jag skulle ha stannat och pratat med någon när det hände! (eh, så att cementen hinner bränna riktigt ordentligt eller?) Sen blir jag uppmanad att ringa mitt försäkringsbolag och göra en skadeanmälan. Lite skumt tycker jag men visst. Betongföretaget ska ringa huvudkontoret och sedan återkomma.
    C) mitt försäkringsbolag - som upplyser mig om att det inte är någon idé att anmäla till dom eftersom min bil inte är helförsäkrad med vagnskada men att det inte spelar någon roll eftersom det är betongföretagets försäkringsbolag som ska ta hand om det då dom har vållat skadan...

Nu är det 2 timmar sedan jag blev lovad att betongföretaget skulle återkomma och jag blir bara argare och argare!

GAH!

• BrudSommar2006

Klockarbol, du har då otur!!! Vilken grej att råka ut för, usch. Vad arg man skulle vara.

• Norrskensflamman

Klockarbol !!! Mäh WTF?!?! Skrikandes   Så jävla fräckt och så jävla surt. Förstår om du är vansinnig
    Fan, ge dig inte, sätt dit de jävlarna!!! Låt deras försäkringsbolag betala.

Blomman: Fina, fina Blompojken Hjärta Alttså den mössan, tänk så mycket kärlek och omsorg och TANKAR som är sytt in i den... Den måste du ju bära varje dag med stolthet. Och sen spara den för resten av livet. Blandras

...och jag fattar ingenting ang syrror och krumelurer.... Är jag ovanligt trög eller?!
    Kan nån upplysa mig om vad som försegår här

Bilder från trådfika hade varit roligt att se...

• passionsblomman

Klockarbol, där har du några gubbar att ösa av. (Och skulle du vilja göra en egen så är det
    : - [ utan mellanslag.)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård