• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Det här med att jag känner litens rörelser....ibland.....jag misstänker att jag har en känslig livmoder....jag hade ont tidigt i förra förlossningen....kanske det hänger ihop.....
    Jag har haft moderkakan i framkant båda gångerna..... men ändå känt rörelser tidigt......det är mest fladderliknande nu.....

• start september

Flamman, tror visst att man kan smitta ner varann. beror nog på hur illa det är.

Glömde ju att man efter hårfönen ska smörja in - Idomin  tog jag. Funkar säkert med barnolja.

• Hvidbrud

Flamman: det är jätte vanligt att drabbas av svampinfektioner efter antibiotika/penicillinkurer. Mitt lite kanske oortodoxa tips är att ta ett tillskott av bakteriekultur, finns på Apoteket eller i hälsokosten. Undgå att äta socker och alkohol ett tag för det lever de och frodas de av de små svampjävlarna... Vete är de också glada för... Och om djungeln ska gallras rekommenderar jag en brasiliansk... Och smörja med weledas gump-salva!

• Hvidbrud

Så härligt att ultraljuden på de nya bebisarna ser bra ut! *glad* Och rörelser! Och Orvar! Kissa på pottan! Kors i taket!

• lanovia 08

Underbart med lyckade UL o fina bebisar. * hjärtar*

• lanovia 08

Här trodde jag bi räknade timmarna o skulle kunna skoxka W till dagis imorgon. Men wn ny spya gör art hon får vara hemma imoron. På tisdag är det studiedag så det blir inget dagis förrän torsdag.

• lanovia 08

Har varit o satt in spiral mu. Känees inte ett dugg, drat enläätnadens suck.b Men nu gör det ont i magen. Hoppas detta funkar för mig så jag kan slippa hormoner.

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2012-03-01 14:22:21 följande:
    Flamman: det är jätte vanligt att drabbas av svampinfektioner efter antibiotika/penicillinkurer. Mitt lite kanske oortodoxa tips är att ta ett tillskott av bakteriekultur, finns på Apoteket eller i hälsokosten. Undgå att äta socker och alkohol ett tag för det lever de och frodas de av de små svampjävlarna... Vete är de också glada för... Och om djungeln ska gallras rekommenderar jag en brasiliansk... Och smörja med weledas gump-salva!
    Weledas zink-salva tänker du på va?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård