• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-10-10 19:31:50 följande:
    Fast nog hängde du där i slutet allt, fast det handlade nog mest om att vara tillsammans då. Och graviditeterna hade väl börjat så smått... Ja, tänk att jag dagligen, i snart (nov 2007) 4år har pratat med några underbara tjejer- och Ninnis- jag skriver under på varje ord av det blomman skrev och lysande stryker jag under med neon!
    Gulle dig!

Ja tänk att vi har hängt ihop så länge! Häftigt  
  • Ninnnis

Tack söta ni för pepp och fina ord. Det känns genast bättre

Nu ska jag rasta vovven och krypa till kojs. Imorgon förmiddag är det föräldragrupp och sedan kommer bästisen med dotter.

Kram på er alla söta trådisar! 

• passionsblomman

Ninnis, det enda dåliga med att din bästis kommer, är att då får vi ju sakna dig här.

Fast det är ju bra för förhållanden att man får sakna ibland har jag hört. Så okej då.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-10-10 22:41:28 följande:
    Ninnis, det enda dåliga med att din bästis kommer, är att då får vi ju sakna dig här.

Fast det är ju bra för förhållanden att man får sakna ibland har jag hört. Så okej då.
    Hihi!

I´ll be back... *läses med tysk brytning*  
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-10-10 22:46:48 följande:
    Hihi!

I´ll be back... *läses med tysk brytning*  
    Hasta la vista baby!

*läses med...valfri brytning*

Cool 
  • passionsblomman

Hvidis, länk till näsknäppen finns i inlägg #10541

Samma person har sedan startat en helt ny tåd om mobbarna, översittarna och de onda "ledare" som styr hela BT och beter sig som as, så att folk mår så dåligt att de inte kan vara här. Jag är alldels tydligt inräknad i den ohemult otrevliga skaran. Det förstår man när man läser näsbrännan.

Det man däremot förstår mindre av, är hur det kan komma sig att personen i fråga själv anser det gå ihop, att själv kalla folk sådana saker och vara helt urskiljningslös i sina slutsatser och tolkningar, utan att denne borde tas för elak?

Jag har lite svårt att ta det på allvar, får jag ju medge. Det är bara för inkonsekvent för att hålla ihop i argumentationen.

Här är den nystartade tråden: www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m4073645.html

Här är näsbrännan som alltså kom först:

www.brollopstorget.se/Forum-7-98/m4073254.html

Och här är min egen tråd, som jag startade för att jag undrar varför allt skrivs anonymt och i känsliga rummet numera.

www.brollopstorget.se/Forum-7-98/m4073254.html

Och det var väl den tråden vederbörande sett och var förbannad på egentligen. men där kunde den ju inte skriva, för då hade det ju inte gått att vara anonym...

• passionsblomman

Ja, allt detta är nu ingen stor sak som alla måste engagera sig i, hoppas jag ni förstår. Jag blir bara så fascinerad över hur i all världen folk reagerar och tänker och är funtade. Man kan uppenbart uppfattas som snudd på ondskefull bara genom att ställa en fråga och ha en ganska oskyldig åsikt.

Hur reagerar sådana personer när det verkligen hettar till? På riktigt och i deras närhet?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård