• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

Nu ikväll testade jag att pumpa ut lite mjölk och ge Mini i flaskan, och det gick! Han trilskades ett par minuter men sedan åt han snällt upp det lilla som fanns i flaskan

Jag insåg idag att det nog var två likadana nappar (Philips Avent) vi testade med igår, nu provade jag med MAM´s storlek 1 igen. Vi ska definitivt köpa en mattermometer och prova oss fram med upptinad mjölk, men det finns uppenbarligen hopp  

• Ninnnis

Maken kommer snart hem från Sthlm så jag ska plocka undan lite och sen krypa upp i soffan så länge.

Imorgon ska maken jobba kortdag som kompensation för frånvaro (och tjafs, misstänker jag).  

• passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-09-29 19:21:39 följande:
    Det kan vi ta på vägen om inte annat. Har du önskemål om märke och styrka?

Nä. Jag gillar tjeckisk öl som Staropramen och andra sådana, har jag kommit på, men jag gillar många andra med, så det är helt okinkigt. Min sambo tycker Pripps är kass, annars är det inte så kräset på den punkten.  Förresten börjar man ju fatta att det är med öl som med vin-det ska passa till olika saker, så man kan ju fråga på bolaget om man vill vara rå-seriös. men det spelar verkligen ingen roll här. Vi är inte sådana att vi letar efter de starkaste, för själva den sakens skull. Vad har ni själva för favoriter? Kör på det! Jag får kanske chans på något nytt då ju!

Här rasslar det av levande kräftor som försöker klättra ur vasken där jag för-badar dem ifall de skulle vara lite smutsiga. De ska snart dö. och det vet de inte. Lite som en bödel känner man sig ju om man känner efter...

Så, jag känner inte efter, utan nu häller jag helt sonika i dem i grytan!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Det låter som en god idé att fråga på systembolaget vilket öl som passar till. Jag ska se om jag eller maken kan köpa det imorgon, annars tar vi det på vägen till dig.

• Hvidbrud

Hej hej! Sitter mon allena i soffan. Ungarna somnade lite över sju och gubben är på sitt tjofräs med jobbet. Gissa om det är skönt....? JA! VAD ska jag göra med min tid nu då när ingen behöver mig... Blomman: jag håller med du.

• Hvidbrud

Heja mini! Bravo! Åh, så skönt att han tog flaskan! Och tack för sist! Det var så himla mysigt att ladda batterierna tillsammans med dig!

• Hvidbrud

Ingis-pingis: du frågade om dopet för en herrans massa sidor sen. Jo, det blir den 15okt i Linköping. Han kommer att heta JHS. Försöker övertala kusinen på 17 att hon ska sjunga, men hon är orolig för att hon ska bli för rörd. Det kan jag förstå.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård