• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-09-28 11:28:30 följande:
    Men i allt gnäll som jag just nu häver i mig är jag egentligen glad, har en helt underbar dotter som förgyller dagarna. I magen ligger en krabat som är aktiv och gör sig påmind och om inte allt för länge kommer han titta ut och bli en del av våran familj. :-P
    Hjärta
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-09-28 10:50:47 följande:
    Vi värmde mjölken till 38-39 gr. Och ibland fick vi värma på efter halva tiden igen om det hunnit svalna för mkt.
    En dum fråga, hur vet man hur många grader mjölken är? Vi har kört droppe-på-handledstricket men det är ju svårt att känna exakt. jag tror som sagt snarare mjölken har varit för kall, framför allt efter en stunds försökande.

Jaja, nog om detta.

Vad duktig du är med träningen Mugglan! Strongt att komma iväg och spinna. 
  • Ninnnis
    muggles skrev 2011-09-28 10:56:47 följande:
    Idag tänkte jag ta med tjejerna ut på utflykt. Moa var frisk redan igår men håller henne hemma en extra dag för säkerhets skull. Men vi måste hitta på ngt, annars får vi krupp både hon och jag. Tänkte åka ut till en av öarna i vår norra skärgård och äta lunch. Det skulle ju bli fint idag - trodde jag. Verkar väldigt mulet men skit samma - vi åker ändå!
    Vad mysigt det lät! Kom ni iväg?
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-09-28 19:56:34 följande:

Ninnis, Ingis-jag fick boka in ett möte i Göteborg på fredag så kan inte följa med även om ni kör på fredag  

Ok, vad synd att du inte kan följa med

Ska vi ta en lekdejt med vovvarna snart som kompensation? 
  • Ninnnis
    Villemoa skrev 2011-09-28 19:57:37 följande:
    Idag har ju jag varit och träffat finaste Flamman och hon är PRECIS lika fin och go som vi känner henne här i tråden! Snygg är hon också Det var sååå kul att få träffas och prata lite! Som vanligt hade man behövt en vecka för att hinna prata om en bråkdel av allt man vill prata om men några timmar funkar fint det också
    Det var rätt fint väder här i huvudstaden så vi kunde sitta och luncha ute

Tack för idag Flamman!  
    Härligt! Ni var så fina på bilden båda två
  • Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2011-09-28 19:57:37 följande:
    Idag har ju jag varit och träffat finaste Flamman och hon är PRECIS lika fin och go som vi känner henne här i tråden! Snygg är hon också Det var sååå kul att få träffas och prata lite! Som vanligt hade man behövt en vecka för att hinna prata om en bråkdel av allt man vill prata om men några timmar funkar fint det också
    Det var rätt fint väder här i huvudstaden så vi kunde sitta och luncha ute

Tack för idag Flamman!  
    TACK själv, fin-finaste Villemoa!!! Haha... snygg är jag då INTE, särkskilt inte idag då jag hade irriterande huvudvärk som bara blev värre o värre + illamående. Man hade ju kunnat tro att jag var bakis, vilket var min första tanke, men nej se det var indianerna som kom... Btw Villemoa så spydde jag på planet.... Men som tur var, var det lite folk på planet, direkt vi lyft gick jag och spydde på en nystädad toa och flygvärdinnorna reserverade den enbart för mig, så ingen annan skulle gå dit. Jag satt långt bak i planet och var ensam på min rad, så de bad mig lägga mig och sträcka ut mig på de 3 fotöljerna. Slumrade till och låg hela flygresan faktiskt. Flygvärdinnorna gav mig vatten, servetter och spypåsar. Tack Norwegian
    Det var skitjobbigt att köra hem, men det gick iaf.

Villemoa, det var underbart roligt att träffa dig. Du är så vacker och livfull så man blir alldeles varm och glad inombords. Fantastiska kvinna Och, ja... alldeles för kort tid tillsammans. Men en bra första träff ändå! Det gör vi om :-P
  • Norrskensflamman

Min musiker ringde och sa att han gjort middag och undrade om jag var hungrig. Frågade om han skulle hämta mig hem till honom så han får bädda ner mig o pyssla om mig, eller om jag vill ha hemleverans av mat och tjänser... Han är bara för gooooo!

• Ninnnis
    Norrskensflamman skrev 2011-09-28 20:14:23 följande:
    Min musiker ringde och sa att han gjort middag och undrade om jag var hungrig. Frågade om han skulle hämta mig hem till honom så han får bädda ner mig o pyssla om mig, eller om jag vill ha hemleverans av mat och tjänser... Han är bara för gooooo!
    Gillar!

Vad valde du, förresten?  
  • Ninnnis

Nu ska jag stänga av datorn, sätta mig i soffan med nya tidningar och en kopp te och njuta av EGENTID!

Mini sover, maken är i Sthlm och vovven har varit på dagis och lekt så han ligger och sover i sin korg  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård