• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Oj. Postade för fort. Hoppas att Moa kryar på sig snart, skulle jag ju också skriva.

• Daa

Wow. Tiden går hur fort som helst! Skönt att du sluppit ryggontet. Hoppas att det fortsätter så.

lanovia 08 skrev 2011-09-29 10:50:27 följande:

Har idag förresten gått in i v. 32. Imorgon är det 2 månader kvar till beräknat datum.

• Daa

Fru E: fin bild på fina Buster.

Blommis: projektet låter intressant. Hoppas det leder till möjligheter långt större än du kunnat ana.

Heloise: håller tummarna, då.

Flamman: välkommen hem. Härligt att det var bra i huvudstaden, men usch vilken hemresa!

Ninnis: spännande med dop på gång.

• Daa

För någon dag sedan hittade parvlarna på något oförutsett: som vanligt kravlade de runt på golvet i närheten av varandra. Både maken och jag tittade bort ett ögonblick eller två och när vi såg på dem igen hade Fälga lagt sig tvärsöver ryggen på Axel. Ingen av oss såg hur det gick till, men det såg väldigt roligt ut. Just när vi tyckte att det inte kunde bli mer komiskt började Axel kravla framåt och Fälga skrattade förtjust där hon hängde med som en säck potatis. Axel var inte lika road, så vi fick rädda honom.

• Ninnnis
    Daa skrev 2011-09-29 18:01:05 följande:

För någon dag sedan hittade parvlarna på något oförutsett: som vanligt kravlade de runt på golvet i närheten av varandra. Både maken och jag tittade bort ett ögonblick eller två och när vi såg på dem igen hade Fälga lagt sig tvärsöver ryggen på Axel. Ingen av oss såg hur det gick till, men det såg väldigt roligt ut. Just när vi tyckte att det inte kunde bli mer komiskt började Axel kravla framåt och Fälga skrattade förtjust där hon hängde med som en säck potatis. Axel var inte lika road, så vi fick rädda honom.

Underbara parvlarna! ♥

Igår tänkte jag på dig (er) när jag såg att barnklädesmärket på Åhléns hette "Parvel"
  • Ninnnis
    FruCicci skrev 2011-09-29 16:29:36 följande:
    KRAM och vink vink till er alla
    Hej Cicci!
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-09-29 16:13:11 följande:
    Ingis och Ninnis, hinner någon av er köpa lite öl? För det har jag glömt! Annars tror jag det mesta finns redan.
    Det kan vi ta på vägen om inte annat. Har du önskemål om märke och styrka?
  • Ninnnis
    Daa skrev 2011-09-29 17:48:26 följande:
    Ninnis igen: söööta bilder i galleriet. *hjärtar*
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård