• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Villemoa

Mugglan: du känner och tycker nog precis som gemene man ibland. Det ÄR skitjobbigt att ibland inte få några minuter för sig själv. Så kan det va! Politiskt korrekt eller inte, skit samma! 
    Vad TRIST att Moa är sjuk igen, hoppas hon kryar på sig snart! Kram

lanovia: v.32!! Jisses vad fort det går! Vid den här tiden förra året väntade för fullt på Puertos ankomst!

Heloise: håller tummarna allt jag kan!

Ninnis: kul med planering inför dop!

Daa: härliga parvlar! Kan se dem framför mig; ena glad och den andra lite mindre

Hej, hej Cissi!

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2011-09-29 21:04:28 följande:
    Blomman: jag håller med du.
    Gör du?
    Om vaddå?

Jag vet inte vad jag har sagt....haha!

Nu är kräftorna döda
    -och röda. Om de smakar bra, återstår att ta reda på. Om de inte gör det, tänker jag gråta.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Just nu undrar jag och funderar på, om det ÄR så pinsamt, att jag inte sa, utan bara tänkte att jag skulle gratulera Flamman på födelsedagen?

Alltså, det är ju något knas i knoppen nuförtiden, som jag verkligen inte känner igen, så ni får ha överseende med min förvirring.

Flamman, jag har den äran att gratulera och hurra för dig! I efterskott ifall det hjälper.

HURRA HURRA HURRA HURRAAAAAAAA!!!

• Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-09-29 21:08:30 följande:
    Heja mini! Bravo! Åh, så skönt att han tog flaskan! Och tack för sist! Det var så himla mysigt att ladda batterierna tillsammans med dig! < 3
    Tack detsamma, fina du!

Det får vi göra om snart  igen  
  • Hvidbrud

Blommis: ha ha! Ja, citeringsfunktionen funkar inte från mobilen, men i detta fallet var det angående det politiskt korrekta och svampmackan typ.... Men jag brukar ju hålla med dina klokskaper.

• passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2011-09-29 22:01:02 följande:
    Blommis: ha ha! Ja, citeringsfunktionen funkar inte från mobilen, men i detta fallet var det angående det politiskt korrekta och svampmackan typ.... Men jag brukar ju hålla med dina klokskaper.
    Aha! Ja just ja-det hade jag redan glömt...herregud, jag håller på att bli helt senil!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård