• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-09-27 12:16:36 följande:
    Nu ska jag hänga ut tvätt på torkvindan i solen. Tänk att man kan få göra det i slutet på september!
    *gillar väääääldigt mkt*
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2011-09-27 12:15:50 följande:
    Fast det spelar verkligen ingen roll för min del. Om det är fler som ska med så kan det kanske få avgöra när de kan?
    Det låter bra!
  • lanovia 08

Ja visst är det underbart att kunna hänga ut tvätten fortfarande. Gillar!

• lanovia 08

En annan bra sak med solen är att jag kan få målat lite på utsidan. Hoppad detta väder håller i sig för jag orkar inte så mycket varje sag. Har precis haft värsta ångesten är svintrött men känner att jag borde passa på att måla när vädret är fint. Sängen vann dock, förvånandsvärt klokt för o vara jag.

• lanovia 08

Mugglan bra att dopet gick bra men tråkigt med fel låt.

• lanovia 08

Hipp hipp hurra o grattis till världens finaste Flamman!

• Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2011-09-26 12:50:45 följande:
    Grattis till titel! Duktiga sötnosen! När är det utställning här i staden? Måste passa på att gå o titta då med Busan.
    Det är den 8-9/10 på Färs och Frosta Arena.Om du har kvar mitt mobilnr så kan du ringa när du är på G, så skall jag tala om i vilken burrad vi är. Annars inboxa mig så får du mitt nr!

Jättekul m besök på utställning!
  • Daa

Hurra för Flamman! Grattis på din dag. Tusen kramar och en massa konfetti!

• Daa

Har lust och har lust. Schemalagt är schemalagt. Väck det barn som sover, avbryt det barn som äter, strunta i den nedbajsade blöjan, sjung av hjärtat, sjung!

Skämt åsido, jag tycker också att det låter som nys.

muggles skrev 2011-09-27 11:18:29 följande:
    Äh dagliga sångstunder vid en viss tid är väl bara nys! Vad är det som säger att bebisen har lust med sång just då???
    Parvlarna har fått växa upp med sin mammas spontana och ständiga utbrott av sångstrofer som aldrig hörts utanför dessa väggar, så jag hoppas för deras skull att de ofta har lust med sång.
  • Daa

Det har hunnit rulla på en hel del inlägg sedan jag skrev sist. Tack för allt ni har skrivit: så mycket klokt och tänkvärt. Och framför allt peppande.

Blommis: det här inlägget var huvudet på spiken. Ungefär så går mina tankar.

Idag föll jag igen, fast utan jämförelse den här gången. Det var riktigt jobbiga timmar med många tårar innan lugnet lägrade sig igen. Note to myself: det är inte nödvändigtvis mitt fel, och det betyder inte att jag är värdelös, när bebisar uppför sig som bebisar gör.

passionsblomman skrev 2011-09-23 14:53:27 följande:
    Det jag vill komma till, är att om du märker att du tenderar att ramla i skuldträsket sådär, så ska du kkanske skydda dig lite extra mot det där jämförandet? Ibland genom att skita i att gå dit om det känns som en sådan dag, ibland genom att at på ringbrynjan av dvärgsmitt stål under koftan. Du har ju avslöjat en klar fiende till ditt välmående och sinnesfrid hrä. Se nu till att inte släppa in den i huvudet i onödan! Tankens kraft tankens kraft tankens kraft.....
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård