• Lexy
    Äldre 18 Aug 20:46
    48110 visningar
    327 svar
    327
    48110

    CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

    Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

    Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

    Dela gärna med dig av dina mål och stats:

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

    Lycka till :)

  • Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • Tunsji
    Äldre 6 Apr 09:02
    Peppy skrev 2011-04-05 09:22:27 följande:
    Så du har tappat fem-sex kilo redan?! Så kul för dig :) Jag väger mig inte utan ser på kläderna hur de sitter...

    Haha, jag längtar också. Efter mat dock inte godis, vilket är väl bra! Ja, jag lagade mat till min sambo igår och jag höll på att svimma av dofterna. Mm... längtar tills det är över men nu när man ser resultaten så fint så blir man pepp att fortsätta och fortsätta...! Så minst denna vecka också och kommer jag inte i mina smalisjeans så blir det en vecka till.

    Haha, nej det har jag inte tänkt på (tittar nästan aldrig på tv...). Däremot drömmer jag mycket om mat. Att jag fuskar och äter sånt jag inte ska och får jätteångest. Skönt att vakna sen och inse att man inte alls fuskat annat än i drömmen :P Men jag tänker mycket på mat hehe!

    Tränar du under tiden?
    Jag tränar eg aldrig jag hatar att röra på mig men jag promenerar rätt mycket det är det som passar mig bäst är för tung för träning (och för lat) har noll tålamod dessutom just nu tycker jag att det är trist jag gick ner nästan 6 kilo på 6 dagar nu de senaste 3 dagarna 3 hg och sen igår ingenting. hade jag inte haft vår resa i sikte hade jag inte haft lika bråttom att se resultat men men det kanske är som fol runt säger att det släpper. vet att jag inte kommer gå ner 6 kg vare vecka men några kilo hade ju varit kul
    Ha ha ännu har jag inte drömt om mat men drömmer massa annat konstigt som jag inte brukar göra
  • Tunsji
    Äldre 6 Apr 09:04
    missyJ skrev 2011-04-06 06:39:50 följande:
    Ny vägning på torsdag förr oss här, Går in på vecka sju då jag! Nio (9) kilo är borta på sexveckor och jag är mer än nöjd! Hade helst sett att 6 till försvann till sista maj men jag ska inet klaga på hur de är nu! :) Kom i mina gamla byxor i strlk 27 igår så hoppet finns :)

    Kör nu kombinerad kur, 2 mål mat (frukost & middag) plus en påse CB till lunch och vågen pekar fortf neråt :) Funderar dock på o köra 1 eller 2 veckor ren kur nu snart så de går undan lite mer? Tror ni man blir tokig då efter att ha äte dessa två mål mat om dan ett tag nu?
    Under dom två första veckorna tappade jag 3,8 + 2,8 så längtar efter dom super "Tappningarna" är stora....
    Sist åt jag bara middag och resten påsar efter att ha gått på ren kur i 6 veckor jag tyckte att det funkade bra. det går ju inte lika fort som på re kur men å andra sidan blir man galen när man inte får tugga :) tycker du ska testa funkar det inte är det ju bara att du ändrar igen
  • Peppy
    Äldre 6 Apr 11:57
    MissyJ: GRATTIS! Gud nio kilo är ju jättemycket! Hur mkt väger du nu då? Så imponerad! Jag vill också snart vara nere under 60-strecket!  Körde du ren kur under de sex veckorna eller kombinerad?

    Ja, om du orkar två veckor så gör det! Två veckor går så himla fort. Kan knappt fatt att det snart har gått så länge för mig sedan jag började! Och jag har fått jättebra resultat! Kommer i flera byxor som knappt gick att knäppa! Vill också äta snart! Tror aldrig jag hade pallat sex veckor!

    Tunsji: Åh okej! Lyllos dig! Jag försöker med allt för att gå ner fortare. Det kanske är dumt men när jag tränar så mår jag så bra. Har svårt för att komma iväg trots att F&S bara ligger tio minuter bort i cykelväg.

    Var på Fuego igår, det är så himla kul!! Imorse tog jag en powerwalk sen ska jag nog inte göra mer idag än att cykla till högskolan och sen till stan. Promenader är en skonsam träning, och har du tappat 6 kilo så är det ju alldeles utmärkt! Önkar jag också kunde tappa så mkt. Har dock inte vågat väga mig: Vill inte veta hur mkt vågen står på. Väntar med spänning på att komma i mina smalisjeans...! haha.

    Hur orkar ni gå på 6 veckor kur?! Jag svimmar bara jag tänker på mina fyra veckor som jag förmodligen inte kommer stå ut med haha! Kanske tre veckor, men en fjärde? Kanske om jag har eld i baken! Vi får se...

    Ha en bra ck-dag allihopa!
  • Tunsji
    Äldre 7 Apr 10:06

    Är segt just nu har gått ner 0.4 kilo på 4 dagar nu det suger med tanke på att jag inte äter något alls me rän vatten och påsarna...

  • missyJ
    Äldre 7 Apr 10:54
    Peppy skrev 2011-04-06 11:57:05 följande:
    MissyJ: GRATTIS! Gud nio kilo är ju jättemycket! Hur mkt väger du nu då? Så imponerad! Jag vill också snart vara nere under 60-strecket!  Körde du ren kur under de sex veckorna eller kombinerad?

    Ja, om du orkar två veckor så gör det! Två veckor går så himla fort. Kan knappt fatt att det snart har gått så länge för mig sedan jag började! Och jag har fått jättebra resultat! Kommer i flera byxor som knappt gick att knäppa! Vill också äta snart! Tror aldrig jag hade pallat sex veckor!
     

    Ja nio kilo är rätt mkt :)  vägde 61 förra torsdagen och får vl se va de blir nu kl 12 :) Vill ner till 55 då kan jag tillåta mig att gå upp nåt kilo när man börjar äta "riktig" mat sen....
    Innan barnen vgde jag 52 så jag har väl lite ångest för de :s hahahha
  • missyJ
    Äldre 7 Apr 10:57

    glömde lite grann innan jag skickade iväg de:) Näe 3 veckor gick jag på ren kur, dock med öroninflamation & lunginflamation & mens under sista veckan ( som stoppade kuren lite grann enligt min konsulent)  Så jag, hoppas på att kunna köra 2 veckor ren kur nu snart igen...Men bärjade må illa och fick inte i mig shakerna efter att jag blev sjuk, vet inte om ja associerade dom till sjukdomstiden eller nåt.. så har bara ätit soppar nu på slutet... kanske kroppen har komme över shake-unliken nu tänkte jag :)

    50 dagar till spanien och lite drygt 120 till bröllopet så ja måste ner mina kilon känner jag :)

  • LadyCC
    Äldre 7 Apr 11:42

    Tack Peppy för tipset!

  • Peppy
    Äldre 7 Apr 13:49

    Tunsij: Det går ju upp och ner för de flesta, nästa vecka kanske du tappat mer! Nu när jag kollade upp sist jag gick ner så på två veckor var det inte mer än 3,1 kg... Inte särskilt mkt men det kändes verkligen på kläderna! Så det slår nog snart om. Tålamod är inte ens bästa vän, men den blir det sen!

    MissyJ: ååå, hoppas det gick bra på vägningen! Ska börja väga mig på måndagar - så på måndag gäller det!! Usch, vågar knappt men med tanke på att de mesta av mina gamla byxor sitter någorlunda bra nu så gissar jag på att jag ligger kring 61 kg. Hoppas på mindre... vill egentligen inte kura fler veckor nu men jag kan bara inte ge mig! Men du gick ner 9 kg på 6 veckor? Önskar att jag hade pallat sex veckor... !!

    För övrigt så har det varit en bra dag idag. Slarvat lite med vattnet dock, märkes efter jag hade gymmat i en timme. Helt vimmelkantig och så cykla hem i den smygande värmen och så jätteblåst som blåste åt helt fel håll... usch! Helt slut nu. Precis ätit min 2:a shake för dagen. Kakao o vaniljblandning... Yummy!

    Idag har det gått 11 dagar sedan jag började på ck-kuren. Wiiho! Så glad att tiden bara rusat iväg.

    LadyCC: Hoppas det gav någon hjälp!

  • missyJ
    Äldre 7 Apr 17:29

    Nja bra o bra, -0,8 kilo... Känns sådär... Men sålänge den går neråt såå mfår man väl vara nöjd :)
    Blir 2 veckor ren kur från och med nästa fredag! -9,8 kilo totalt på6 veckor iaf!

  • Peppy
    Äldre 8 Apr 06:49
    MissyJ: Alltså sex veckor.... Jag är så imponerad...! 0,8 är ändå rätt bra. Hur många av dessa veckor har du kört kombinerad kur?
  • missyJ
    Äldre 8 Apr 07:25
    Peppy skrev 2011-04-08 06:49:19 följande:
    MissyJ: Alltså sex veckor.... Jag är så imponerad...! 0,8 är ändå rätt bra. Hur många av dessa veckor har du kört kombinerad kur?
    tre veckor ren kur, och3 kombinerad kur :)
    Mja bra o bra, men som sagt sålänge vågen pekar neråt är jag nöjd :)
    Skulle vilja få bort dessa 5 kilo NYSS, så jag kan börja äta riktigt innan bröllopsresan så man inte sväller upp alla dessa kilon på en gång där nere :)hahah
  • Peppy
    Äldre 8 Apr 08:49
    MissyJ: Åh, då kanske jag pallar tre veckor kur trots allt och sedan kombinerad! Hur kombinerade du?

    Japp, sålänge den pekar neråt! :) Du har ju trots allt gått ner mkt på en kort tid. Åh, önskar att det var jag! :) Ja, det är klart att man vill, hoppas de två veckorna ger resultat fort :) Två veckor går så fort så!

    Är så glad idag!! Kom i mina röda fejkskinnsbrallor i stl 36 från Lindex som jag knappt fick över låren för några veckor sedan. Lycka!

    Funderar på att träna idag eller inte, vet inte om jag riktigt hinner.. Vill gärna på stan och shoppa lite :)
  • missyJ
    Äldre 8 Apr 18:29
    Peppy skrev 2011-04-08 08:49:00 följande:
    MissyJ: Åh, då kanske jag pallar tre veckor kur trots allt och sedan kombinerad! Hur kombinerade du?

    Japp, sålänge den pekar neråt! :) Du har ju trots allt gått ner mkt på en kort tid. Åh, önskar att det var jag! :) Ja, det är klart att man vill, hoppas de två veckorna ger resultat fort :) Två veckor går så fort så!

    Är så glad idag!! Kom i mina röda fejkskinnsbrallor i stl 36 från Lindex som jag knappt fick över låren för några veckor sedan. Lycka!

    Funderar på att träna idag eller inte, vet inte om jag riktigt hinner.. Vill gärna på stan och shoppa lite :)
    första två veckorna åt jag Cb till frukost och lunch sedan protein middag ( dvs kyckling eller kött)
    sen efter de tillförde jag grönsaker och har äre nån enstaka pära till maten (middag)
    och nu äter jag Hårdbröd/ägg till frukost, CB till lunch (bars) och sen kött & grönsaker till middag
  • Peppy
    Äldre 11 Apr 06:45

    Aha, och ändå gick du ner? Hm... inte illa!

    Usch... vilken helg måste jag säga... I torsdagskväll tog jag en bar (allevo 200 kcal) och dagen efter så hade jag ändå gått ner i vikt (vilket jag kände på byxorna). Sedan i fredags så åt jag två bars på kvällen (så att mitt intal blev 700 kcal). På lördagen åt jag massa mat som jag inte tänkt äta egentligen. Åkte iväg i helgen till ett par kompisar som tvunget ville ut o äta på kvällen och då kände jag att jag kunde äta hela dagen. Inte så himla bra.

    På söndagen så åt jag inte en enda ck-påse utan bröd och fil till frukost, lite godis, korv o bröd till middag och till kvällsmat en halv pizza och samt lite annat smågodis... oj oj oj. Det hade jag inte förväntat mig. Började äta lite smått eftersom jag tyckte synd om mig själv som drabbades av UVI under helgen dessutom.

    Men idag drar jag ett streck över det och fortsätter med CK. Nästa gång jag slutar ska jag INTE äta massa socker. Fy, blir så trött på mig själv. Har väl antagligen gått upp men som sagt, jag vill inte väga mig. Hade tänkt göra det idag men nu vill jag absolut inte.

    Blir en stressig dag idag. Ska hinna träna på FM (styrka) sen blir det skolarbete och därefter åka till skolan och prata med om det med vår handledare... puh... har inte ork just nu...

    Kommer inte äta bars något mer, tror de triggar mitt matsug och sockersug (de innehåller ganska mkt kolisar egentligen). När mina ck tar slut, vilket borde vara i slutet av veckan, kommer jag trappa upp och börja äta.

    Hur har det gått för er andra?

  • missyJ
    Äldre 11 Apr 09:35

    jess gick ner ändå, den här veckan känns de dock vääääldigt dåligt! Nu blire promenader 3 ggr den här veckan innan torsdag... går ca 9 km :)

  • Peppy
    Äldre 13 Apr 09:06

    MissyJ: Åh va bra! när skulle du börja ren kur igen?

    Jag har numera slutat med ren kur. Kommer köra kombinerad. Helgens äventyr gör det omöjligt för mig att gå tillbakat till enbart drickande, hur mycket jag än skulle vilja det. Nu ska man fundera ut vad man vill äta under tiden... LCHF, VV, GI..? Ja...

    Lycka till allihopa, kanske skriver lite sen om hur det gick!

    /E

  • missyJ
    Äldre 13 Apr 22:05

    fyller år imorrn så ska unna mig en bit hemgjord smörgås tårta sen tänke jag nog börjar på ren kur antingen lör eller söndag...SÖndag kasnke är bäst eftersom ungarna är på dagus tis -tors så ja kan vila upp mig dom värsta dagarna i början!? =)

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!