• Lexy

CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

Dela gärna med dig av dina mål och stats:

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • Peppy

Tack spanska flugan! :) Hur gick det på provet??

Kul att se att fler har skrivit!

Kul att höra för er som gått ner i vikt :) Jag har ätit CK i ca en vecka nu men jag är osäker på om jag har gått ner något. Jag vågar inte väga mig...

Ska köra en vecka till. Får se hur det går. Jag kräker nästan varje gång jag ska dricka upp CK. Vet inte varför. Det är ganska tråkigt för det gör att man drar sig för att dricka dem.

Imorgon blir det styrketräning. Tisdag: Fuego. Torsdag: styrka och fredag: Fuego. Kanske att jag tar något pass på söndag också. Får se. Jag hoppas veckan går fort i alla fall och att resultaten börjar trilla in.

23juli2011: GRATTIS!!! hur länge har du ätit CK?

Lycka till allihopa!

• Tunsji

Hej hopp

HAr gått på ren kur i 7 dagar nu. Igår hade jag gått ner 5.4 kg på den tiden men idag har jag gått upp 3 hg fast jag inte ätit något jag inte ätit... är det någon som råkat ut för det?

• Tunsji
    Peppy skrev 2011-04-03 15:08:49 följande:
    Tack spanska flugan! :) Hur gick det på provet??

Kul att se att fler har skrivit!

Kul att höra för er som gått ner i vikt :) Jag har ätit CK i ca en vecka nu men jag är osäker på om jag har gått ner något. Jag vågar inte väga mig...

Ska köra en vecka till. Får se hur det går. Jag kräker nästan varje gång jag ska dricka upp CK. Vet inte varför. Det är ganska tråkigt för det gör att man drar sig för att dricka dem.

Imorgon blir det styrketräning. Tisdag: Fuego. Torsdag: styrka och fredag: Fuego. Kanske att jag tar något pass på söndag också. Får se. Jag hoppas veckan går fort i alla fall och att resultaten börjar trilla in.

23juli2011: GRATTIS!!! hur länge har du ätit CK?

Lycka till allihopa!
    Vad är det för smak du har? jag mår illa av vaniljen, du kanske ska testa att byta smak
  • Peppy

Hej Tunsji! Då har vi gått lika länge! Sjunde dagen för mig idag också! :) Hur många veckor planerar du att gå? Jag väger mig inte varje dag utan ska väga mig en gång i veckan. Vet inte varför du gått upp den lilla mängden, kanske du samlar vätska?

Jag är inte ett fan av milkshakes och sådant i vanliga fall. Eftersom jag avskyr chokladmjölk blandar jag ofta hälften kakaomint eller kakao med vanilj eller banan. Jag dricker aldrig en vanlig påse helt oblandad utan brukar blanda i hälften plus hälften av allt för att få en neutral smak. Det är mycket bättre idag! Jag vägrar smaka jordgubb helt, sist jag smakade den mådde jag illa hela dagen. Jag hoppas det ska ordna upp sig i alla fall :)

Snart ska jag styrketräna! :) Sen blir det skola och ikväll kanske jag tar en promenad. Ska ju blir lite varmt idag så! Hoppas det går bra för er alla!

• LadyCC

Jag behöver lite motivation av att komma igång med ren kur. Verkar vara såååå svårt! Behöver inspiration, min största inspiration just nu är denna blogg http://blogg.mama.nu/wavva/
    Men tar gärna del av fler historier då man har lyckats gå  ner i vikt!

• Tunsji
    Peppy skrev 2011-04-04 09:45:07 följande:
    Hej Tunsji! Då har vi gått lika länge! Sjunde dagen för mig idag också! :) Hur många veckor planerar du att gå? Jag väger mig inte varje dag utan ska väga mig en gång i veckan. Vet inte varför du gått upp den lilla mängden, kanske du samlar vätska?

Jag är inte ett fan av milkshakes och sådant i vanliga fall. Eftersom jag avskyr chokladmjölk blandar jag ofta hälften kakaomint eller kakao med vanilj eller banan. Jag dricker aldrig en vanlig påse helt oblandad utan brukar blanda i hälften plus hälften av allt för att få en neutral smak. Det är mycket bättre idag! Jag vägrar smaka jordgubb helt, sist jag smakade den mådde jag illa hela dagen. Jag hoppas det ska ordna upp sig i alla fall :)

Snart ska jag styrketräna! :) Sen blir det skola och ikväll kanske jag tar en promenad. Ska ju blir lite varmt idag så! Hoppas det går bra för er alla!
    Hej :)

Jag planerar 3 eller 4 veckor nu men det är för sen ska jag till usa och där har jag ingen lust att äta påsar där borta.
    Jag klarar bara kakao, kakao/mint, jordgubb och banan. Testade cappucino oxå sist men den mår jag illa av vaniljen kan jag inte ens svälja. Man får ta den man klarar av och svälja fort.
    :)
  • Peppy

Tunsji: Jag planerar också runt 3 -4 veckor. Får se om jag orkar en fjärde vecka. Åh, vad ska du göra där borta? Nej, det förstår jag!

Okej, har inte testat cappucino men jag gillar inte kaffe och sånt i vanliga fall... Jag brukad peppra bananen och vanilj med massa kanel, men har slutat med det. Tog bara tid att göra ordning.

Ja, svälja ner snabbt får man göra! :) Vi får peppa varandra på vår andra vecka!! Jag känner redan sug efter riktig mat! Köttfärs och mm... Men men! Jag har några kilo kvar så det är väl bara att stålsätta sig. Jag är rädd för att sabba allt genom att äta något så vågar inte röra något alls! Det är ganska bra iofs ^^

LadyCC: Kolla i de gamla trådarna som Lexy lagt in, där kan man följa flera stycken som gått ner i vikt. Vissa har bloggar som de nämner men vet inte vilka det är just nu. Lyckat till!

• Tunsji
    Peppy skrev 2011-04-04 16:55:18 följande:
    Tunsji: Jag planerar också runt 3 -4 veckor. Får se om jag orkar en fjärde vecka. Åh, vad ska du göra där borta? Nej, det förstår jag!

Okej, har inte testat cappucino men jag gillar inte kaffe och sånt i vanliga fall... Jag brukad peppra bananen och vanilj med massa kanel, men har slutat med det. Tog bara tid att göra ordning.

Ja, svälja ner snabbt får man göra! :) Vi får peppa varandra på vår andra vecka!! Jag känner redan sug efter riktig mat! Köttfärs och mm... Men men! Jag har några kilo kvar så det är väl bara att stålsätta sig. Jag är rädd för att sabba allt genom att äta något så vågar inte röra något alls! Det är ganska bra iofs ^^

LadyCC: Kolla i de gamla trådarna som Lexy lagt in, där kan man följa flera stycken som gått ner i vikt. Vissa har bloggar som de nämner men vet inte vilka det är just nu. Lyckat till!
    Vi ska bara dit på semester mitt mål var att gå ner minst tio kg och nu ör mer än hälften borta :) så det kanske blir en aning mer innan jag är klar,,,,
    Jag blir galen av att inte få tugga jag sa precis till min man att jag längtar til jag får äta igen. jag står varje dag och lagar mat åt min familj utan att äta själv det suger och har du tänkt på en sak nu när man inte äter visst är det mat överallt i reklam och i program osv? sånt man inte tänker på annars
  • Peppy

Så du har tappat fem-sex kilo redan?! Så kul för dig :) Jag väger mig inte utan ser på kläderna hur de sitter...

Haha, jag längtar också. Efter mat dock inte godis, vilket är väl bra! Ja, jag lagade mat till min sambo igår och jag höll på att svimma av dofterna. Mm... längtar tills det är över men nu när man ser resultaten så fint så blir man pepp att fortsätta och fortsätta...! Så minst denna vecka också och kommer jag inte i mina smalisjeans så blir det en vecka till.

Haha, nej det har jag inte tänkt på (tittar nästan aldrig på tv...). Däremot drömmer jag mycket om mat. Att jag fuskar och äter sånt jag inte ska och får jätteångest. Skönt att vakna sen och inse att man inte alls fuskat annat än i drömmen :P Men jag tänker mycket på mat hehe!

Tränar du under tiden?

• missyJ

Ny vägning på torsdag förr oss här, Går in på vecka sju då jag! Nio (9) kilo är borta på sexveckor och jag är mer än nöjd! Hade helst sett att 6 till försvann till sista maj men jag ska inet klaga på hur de är nu! :) Kom i mina gamla byxor i strlk 27 igår så hoppet finns :)

Kör nu kombinerad kur, 2 mål mat (frukost & middag) plus en påse CB till lunch och vågen pekar fortf neråt :) Funderar dock på o köra 1 eller 2 veckor ren kur nu snart så de går undan lite mer? Tror ni man blir tokig då efter att ha äte dessa två mål mat om dan ett tag nu?
    Under dom två första veckorna tappade jag 3,8 + 2,8 så längtar efter dom super "Tappningarna" är stora....

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!