• Lexy

CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

Dela gärna med dig av dina mål och stats:

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • knyjoy

Jag börjar imorgon!! Är helt excited! Ska bli så roligt :)

Heja på mig!! :)

• Lexy

Lycka till ni som startar idag!

Idag visade vågen 82,4 kg (-26,7 kg) och jag har ett BMI på 24,9. Jag är inte överviktig längre :D :D :D

• knyjoy

Hejja Lexy! Fy faan vad jag avundas dig, det där steget från att vara överviktig till att inte vara det. Måste kännas jävligt stort! Really! Congrats!!

• ajam85

Skitbra jobbat !!!

jag var som sagt tvugen att äta mat på kursen, men blev glad när jag låg i ketos redan i eftermiddag idag igen =)

tränade styrketräning på gymmet, och nu blir de konditionspass imorn =)

• Lexy

Tack så hemskt mycket :) Det känns helt overkligt faktiskt, hjärnan har inte hängt med. Jag känner mig fortfarande som 109 kilo, men den omställningen tar väl tid antar jag.

Duktig du är som tränar ajam85!

• karamellsessan

Hej på er! Jag är en 31 årig tjej som provat det mesta för att gå ner i vikt, lyckas desvärre aldrig hinna gå ner nåt innan jag ger upp...

Nu har jag kommit till en punkt där jag mår så dåligt av min vikt o mitt matmissbruk att jag tänker på det konstant. Det påverkar mig precis hela tiden..

Jag väger nu ca 90 kg och min plan är att börja ren kur i morgon tisdag. vill som första mål gå ner iaf 10 kg. Måtte jag klara detta nu..... måste bryta denna onda cirkeln jag hamnat i.

• knyjoy
    karamellsessan skrev 2010-10-18 22:39:52 följande:
    Hej på er! Jag är en 31 årig tjej som provat det mesta för att gå ner i vikt, lyckas desvärre aldrig hinna gå ner nåt innan jag ger upp... Nu har jag kommit till en punkt där jag mår så dåligt av min vikt o mitt matmissbruk att jag tänker på det konstant. Det påverkar mig precis hela tiden.. Jag väger nu ca 90 kg och min plan är att börja ren kur i morgon tisdag. vill som första mål gå ner iaf 10 kg. Måtte jag klara detta nu..... måste bryta denna onda cirkeln jag hamnat i.
    Välkommen Karamellsessan :) Det här klarar du utan probem :)
  • Lexy
    karamellsessan skrev 2010-10-18 22:39:52 följande:
    Hej på er! Jag är en 31 årig tjej som provat det mesta för att gå ner i vikt, lyckas desvärre aldrig hinna gå ner nåt innan jag ger upp... Nu har jag kommit till en punkt där jag mår så dåligt av min vikt o mitt matmissbruk att jag tänker på det konstant. Det påverkar mig precis hela tiden.. Jag väger nu ca 90 kg och min plan är att börja ren kur i morgon tisdag. vill som första mål gå ner iaf 10 kg. Måtte jag klara detta nu..... måste bryta denna onda cirkeln jag hamnat i.
    Välkommen in i CK-träsket tjejen :) Ta bara en dag i taget och tänk inte så mycket på slutmålet, kan lätt kännas hopplöst då. Sätt små delmål så tar du ett i taget. 

Dag 8 av 21

Vecka 1: -3,8 kg

81,9 kg (-27,2 kilo). Det går fortfarande kanon och nu har jag bara 6,9 kilo till min drömvikt :) Fick veta idag att jag får besök om 2 veckor så då blir det ren kur i totalt 3 veckor denna gång. Kanske till och med min sista omgång med ck :D 

• ajam85

tränade dubbla träningspass idag ett kondition och ett styrka,

någon som vet om proteinet inte är tillräckligt då ?

tränar minst en timme per dag.

• Lexy
    ajam85 skrev 2010-10-19 21:03:28 följande:
    tränade dubbla träningspass idag ett kondition och ett styrka, någon som vet om proteinet inte är tillräckligt då ? tränar minst en timme per dag.
    Första veckan på ren kur ska man ta det lite lugnt med träningen, endast långsamma promenader men sedan kan man lägga in mer träning. Jag kör inte så hårt när jag går på ren kur för jag blir lätt illamående och yr om jag kör för hårt på gymmet. 
Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!