• Lexy

CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

Dela gärna med dig av dina mål och stats:

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • ajam85

första dagen till sin slut, huvudvärk men lyckades genomföra styrketräningen.

• Lexy

Hej hej! Hur går det för alla? Är inne på dag 3 nu så jag hoppas att jag överlever den :D

• knyjoy

Härligt att trådarna förtsätter dyka upp tycker jag!

Här har ni en veteran som för 3 år sedan gick ner 21 kg. Har även varit TS till dessa trådar tidigare.

Hur går det för er? :)

Jag börjar på måndag igen, och skall lägga ner hela min själ i detta denna gång :)

• knyjoy

LÄNGD:173
    ÅLDER: 22
    MAX VIKT: 113
    VIKT START C.K: 111
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Ingen som vet :)
    SLUTMÅL: 75
    DELMÅL:100. 90, 80, :)
    BELÖNINGAR: Mitt liv :)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION: Så mycket som möjligt i alla olika former :)

• knyjoy
    ajam85 skrev 2010-10-10 19:57:50 följande:
    Då var det dags igen, förra året gick jag ner 8kg på 10veckor med cambridgemetoden, sen var jag dum nog att börja äta "vanligt" igen så nu är jag tillbaka där jag börja. Nu är det dags att ta nya tag startvikt 86kg målvikt 70kg denna gång ska jag försöka träna samtidigt, vilket oroar mig lite. Jag jag tycker inte det är så jobbigt att inte äta, men däremot så är det jobbigt med näringsbristen som ofta yttrar sig som yrsel. men bara att kämpa på och hoppa det går vägen. Julafton är sista dagen är de tänkt, för att sen gå över till lchf för att behålla vkten.  
    Det är inte näringsbrist som gör att du blir yr, för du får i dig all näring du behöver, det är för att du dricker för lite vatten som du blir yr :)
  • Lexy

Vad kul att se dig här :) Det behövs lite liv i trådarna tycker jag!

• ajam85

fast jag blir lika yr när jag äter dåligt när jag äter "vanlig" mat och då blir alt bättre så fort jag äter nått.

ahja ska prova med mer vatten, brukar alltid gå över efter de första fyra jobbiga dagarna.

har tränat två gånger denna vecka, minskat 2,6 kg så nu blir de mer träning nästa vecka =)

• knyjoy

Lexy: ja men visst ;) hur kändes det efter dag tre då?^^

ajam85: jo klart du blir, men det är sällan man får i sig lika mycket av _all_ näring som när man går på ck, däremot sänker man blodtrycket rejält under tiden och dricker man då för lite vatten så blir trycket ännu lägre :)

Jag har samma problem som du nämligen... har redan lågt blodtryck från början och  så har jag svårt att få i mig vattnet...

• Lexy

Jag kan bli väldigt yr och illamående när jag går på ren kur, men det är bara att bita i det sura äpplet :) Vågen visade på 83,5 kg i morse så jag har gått ner totalt 25,6 kilo med Cambridge :D Bara 8,5 kg kvar så är jag jag i mål!

• ajam85

Var på kurs fredag, lördag med jobbet var lite störande då det ingår mat under kursdagarna. gick inte riktigt smita därifrån så fick äta så "bra" som möjligt, ska bli skönt att börja imorn igen, surt bara att få börja om från början. Nu blir de inget mer fusk innan jul.

Lexy: bra jobbat! min kompis äter de samtidigt som mig och har gått ner 4kg på en vecka, nu är ju hälften vatten men ändå.

bra motivation, jag ska verkligen hålla ut nu =)

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!