• Lexy

CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

Dela gärna med dig av dina mål och stats:

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • malintrollet

Dag 3... ren kur..

Vaknade upp med feber, halsont och mår förjäkligt!

Tur man får dricka mycket kaffe och te i alla fall... Men jag kämpar på! Det enda jag har förutom CK hemma är en rotselleri i kylen, så har väl "avfrestat" mitt hem i alla fall 

Kämpa på nu Ems0!! jag är sjukt sugen på kyckling själv, men nöjer mig med min vaniljshake. Jag vet inte vilka smaker du ha rpå dina shakes/soppor, men gällande både vanilj, cappuccino och kakao kan jag tipsa om att ha i kallt kaffe, isbitar och mycket kanel och sen köra i blender/med stavmixer. Blir som riktig milkshake och är riktigt gott!

• Ems0

Jag kämpar på även om det känns väldigt segt just nu Hur går det för er andra?

• knyjoy

Kul att så många är här igen! :) Har ju varit helt dött här :)

Jag har dag 18 idag, har tappat 13 cm under brösten, 9 på buken. 
    Gått ner ca 7 kg :)

Om ni vill läsa lite mer om hur det är att gå på ck, och hur jag upplever detta så kika in på min blogg :) knysnyaliv.blogg.se kommer även lite tävlingar och så :)

Försöker komma med mycket tips och information gällande cambridgekuren :)

• Emsii

Fick göra ett nytt konto då det blev något fel med lösenordet/e-mailen på mitt gamla (Ems0). Just nu går det FÖR segt, mensen kom precis så nu är jag ett riktigt hormonmonster. Jag behöver socker och kolhydrater, smågodis och varm pasta med gräddsås NUUU!!! Men det är bara att ligga i och hoppas på resultat...

Och Knyjoy, GRATTIS!!!

• SnartFruSir

Jag tycker ni alla kämpar på jättebra. Första tiden är jobbigast. Jag tyckte även att det var jobbigt att vara med på middagar eller after work, när alla åt och drack gott. Men det går.

Eftersom det är jobbigt att bara gå på pulver så tror jag att det är bra att man håller ut så länge man bara kan. För det är skitjobbigt att göra om resan igen (säger de som har gjort det).

Ni är starkare än suget på socker. Och jag har fått så mycket belöning av att göra detta. Ta smaken t.ex. Allting smakar mer. Varje ny maträtt är en smaksensation! Så tänk att ni också kommer få uppleva detta snart, men dessutom har ni en ny kropp på köpet.

• Emsii

Tack för de inspirerande orden SnartFruSir!!

Hur går de för er andra? Lever ni fortfarande?

• malintrollet

Dag 5 på CK här...

Blev en liten detour igår då jag blev bjuden på middag, men tänkte på Ketos och så m.m., så käkade bara kött och sallad och inte så mycket av det heller.

Men jäklar vad det är tradigt att bara dricka sin mat hela tiden! Min fördel är väl att jag aldrig varit särskilt sockerberoende, utan snarare är saltberoende... så det här med GI-mat när man trappar upp kommer inte bli några som helst problem!

Har dessutom en relativt ny kolsyremaskin härhemma, så allt det dä vattnet blir väldigt gott att dricka :)

Kämpa på nu ni andra!!

• knyjoy

SnartFruSir: Jag vet! Gjorde resan för tre år sedan. Det är inte kul att behöva göra om det. Och jag hoppas verkligen att jag har styrkan att slippa göra om det här en gång till.

Jag minns också det där... allt som smakar gott smakar ÄNNU godare. Däremot godis och sådant hade jag svårt för jättelänge.. jag liksom kände alla kemiska smaker. Och sen är man mätt efter nästan ingenting. Och man klarar sig på det. Det är underbart!

Bara ca. 9 veckor kvar för mig :) Längtar dit! Då börjar den riktiga kampen mot de sista 10 kilona!

• Emsii

Vågen stannade på 78,6 i morse. Förra veckan stod den på 85,9.
    Känns bra med tanke på att jag har mens nu, så har en massa "onödig" vätska i kroppen. Hoppas på att kunna vara nere på 69 snaaaart!!

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!