• Lexy

CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!

Vart har alla CK-kämpar tagit vägen? Vår gamla tråd var stängd så jag startar ytterligare en ny.

Här pratar vi, stöttar, ältar och grubblar över ren kur eller kombinerad kur av Cambridge. Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7: www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nr 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    Tråd nr 11: www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    Tråd nr 12: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html
    Tråd nr 15: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3544775.htm...
    Tråd nr 16: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3634803.htm...
    Tråd nr 17: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3722415.html 

Dela gärna med dig av dina mål och stats:

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

Lycka till :)

• Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!
  • SDB

kavaten,  ja mena 13 kilo ibland e fingrarna snabbare än huvudetFlört

• Bullen

Jag är på dag åtta av renkur. Dricker mkt vatten och har inga problemer med magen. Blandar curry/tabasco i kycklingsoppan och vitlök/paprikapulver i grönsakssoppan. GOTT! Jag är inte en godisgris, så nåt sötsug har jag inte, men just detta att få äta nåt gott på fredag och lördagkvällen med ett glas rött saknar jag Rynkar på näsan Jag försöker tänka att jag kan unna mig det till påsk, då jag har gått ned mina kilon. Jag äter gurka och lite kött/räkor varje kväll i soppan (ca 50 kött eller 2msk räkor). Skall väl trappa ned på det med, så att jag kommer igång med förbränningen ordentligt. Jag tycker första veckan har gått hyfsat bra. På en vecka har jag gått ned 4,3. Lycka till allihopa Solig

• SnartFruSir

Jag kan bara flika in att jag, 4 månader efter jag avslutade min rena kur på 6 veckor, fortfarande inte har gått upp något. -16 kg totalt. Nu har jag dock bestämt mig för att gå ner till 70 (från 72,4) men denna gången gör jag det med blandad kur.

Under mina 6 veckor fuskade jag inte en ända gång. Hade jag gjort det tror jag inte att jag hade klarat det. Men det är sådan j a g är. Med det inte säker att ni är sådana! :)

• Kavaten

Jag börjar om idag igen.....
    Däremot tänker jag dricka te, åtminstone nu i början!

• Bullen
    Kavaten skrev 2011-01-21 10:45:32 följande:
    Jag börjar om idag igen.....
    Däremot tänker jag dricka te, åtminstone nu i början!
    Jag tror att du skall låta bli om du inte är motiverad, det gör bara att du kommer att gå upp endå mera i vikt. Gravid  Äter du soppa ena dagen, då ställer kroppen om sig till svält. Äter du vanlig mat dagen efter kommer det att lagras i kroppen och du går upp i vikt. Först veckan är ett helvete Demon , men kommer man bara över det, så kommer det att flytta på bra. Se till att ha mkt att göra. Drick mkt vatten/te Kaffe. Är det så att du tycker det är tufft, varför inte köra kombinerad kur? SkrattandeÄt då bara det som ryms på en assiet. Skriv en lapp Plus med saker som gör dig motiverad. Jag har skrivit: om du blir sugen på mat, är det värd det. Häng den på kylen, så komme det att fungera. Jag har nu gått på renkur i snart två veckor. Har ätit en skinkskiva och lite räkor, men jag har gått ned 6 kilo!!! Lycka till nu! Flört
  • Kavaten

Jag provade en gammal jacka idag. Den gick knappt att knäppa!
    Och inte satt den vackert när den var knäppt...

Jag gick ner 30 kilo förut, och då var jag mer motiverad. Jag är motiverad nu, men det är bara det att det är så TRÅKIGT. Men nu ska jag ge det en vecka, så det så!
    Dessutom ska jag ha den där jackan i vår Flört

• Bullen

Då har det gått två veckor. Minus 6,3 kilo!!!! Jihooo. Känns supert. Nu är jag snart vid delmål 1. Veckan har gått smärtfritt. Inte hungrig överhuvudtaget Kyss, så nu är det bara att rulla på Drömmer Vi höres!

• Kavaten

Bullen, grattis! Vad är ditt första delmål?Jag har gått på kombinerad då jag har varit på bröllop (tänkte dock hela tiden på vad jag stoppade i mig) under helgen men började nu på ren kur idag! Glad

• bröllop20110702

Hur kommer det sig att ni väljer att banta på detta vis? Vad finns det för fördelar? Nyfiken...

• Anna372

Hej! Jag är ny här. Inne på ren kur dag fyra. 182/94 när jag bestämde mig, eller kände att jag fått nog. Nu kom jag under 90 för första gången på tre år. Målet är i första hand -10, men drömmen är 70, som innan jag blev gravid. Kan man ha en sån dröm?
    Jag har blivit ganska arg på sistone, men det kanske är bra? Jag försöker undvika mina barn innan jag får i mig middagspåsen, sen blir jag lite snällare. Ha det bra så hörs vi!

Svar på tråden CAMBRIDGEKUREN - Tråd 18. Alla gamla och nya se hit!