• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru E

Snorkis-tycker det är jättebra att du orkar ventilera dina tankar hos oss klart vi inte tar illa upp som alla skrivit redan. Avundsjuka kan vara en hemsk känsla men också en naturlig som man ofta inte kan styra.

Sept-så drygt med utebliven glad gubbe

• Fru E

Oupsie-jag tycker ändå att du ska överväga att prova akupunktur mot foglossningen nu när den är så illa.

• Piggelin1
    Snorkfröken77 skrev 2010-10-20 15:42:42 följande:
    Såg att ni skriver om avundsjuka...Här kommer ett mycket politiskt inkorrekt inlägg, tyck inte sämre om mig efter det.Jag har aldrig varit så avundsjuk i hela mitt liv som jag är nu, jag känner mig så blåst på konfekten och jag tänker hela tiden varför levde deras barn och inte S? Och sen skäms jag. Jag missunnar ingen deras barn och jag vill definitivt inte att något dylikt ska hända någon annan, men ändå gnager det fula monstret i bröstet på mig.Mest avundsjuk är jag på alla som fick barn ungefär när vi fick det och fick ta hem ett levande barn. Vi fick ta hem gipsavgjutningar av S fina fötter, ett avtryck av hennes hand och en lite lock av hennes hår och blödande hjärtan. Sen är jag avundsjuk på alla som är gravida, spelar ingen roll vilken månad eller så, jag är bara så avundsjuk på att de troligen kommer få ett levande barn och att de faktiskt tror att de kommer få ett levande barn, jag kommer aldrig någonsin våga tro något sådant igen. Jag är avundsjuk på de som får åka in till fölossningen med värkar och förväntan. Jag är avundsjuk på de som får genomgå en förlossning och får ett barn som skriker på bröstet. Jag är tom avundsjuk på de som inte har barn, för de har ju iaf inte hållt i sin döda dotter i famnen och gråtit så att bröstet ska sprängas av smärta. Så hemsk är jag
    Snorkis, jag känner igen dina avundsjukekänslor så otroligt väl. Den första tiden efter att brorsan gått bort (34 år gammal)  så kunde jag bli skitarg & avundsjuk & missunnsam när jag såg gamla skruttiga gubbar & tanter på spårvagnen. Vaför får DE leva ett så långt liv, när brorsan inte ens fick leva ett halvt. "gå hem & dö med er, ni har levt färdigt" poppade upp många ggr. Totalt politiskt inkorrekt, men mänskligt har jag insett i efterhand. Många många kramar till dig, Snorkis

På tal om att livet kan kastas omkull från ena stunden till den andra så hälsade vi på min kompis & hennes dotter en sväng nu när vi var i Skåne i helgen. Dvs kompisen som miste sin man i en olyckshändelse hemma i maj/juni. Kändes riktigt tungt, men det är ju ingenting mot hur tungt, svart & hemskt det är för henne, som mist sin make & livskamrat. Kändes jättekonstigt att komma dit & att han inte var där, helt overkligt fortfarande. Förutom den hemska svarta sorgen & deras dotter som mist sin pappa vid 4 års ålder, så har kompisen åkt på att fixa så otroligt mkt praktiska grejor kring bygge hemma, bolaget, bouppteckning, särkullsbarn osv osv. Kompisen visade var det hänt/vad som hänt/hur hon hittade honom osv (vill inte skriva ut mer detaljer här av hänsyn till henne)  & för att citera henne själv "Så himla ONÖDIGT!"

Som sagt, livet är skört & allt kan kastas oimkull på ett ögonblick

Oj, måste rusa, försöka hoppa in lite senare alt imorgon.

Kram på er allihopa!

• passionsblomman

Snorkis, det som vore riktigt tråkigt-även om det lätt skulle gå att förstå, är ifall du inte skulle vilja vara här med oss längre. Det vore verkligen vår förlust.

Jag höjer inte ett ögonbryn över det du skriver om hur du känner i fråga om avundsjuka. Men gråter igen över det helt överjävliga ni tvingats uppleva.

Det där med oskulden och graviditeter skriver jag under på alla dagar i veckan! Livet blir bara skörare och mer dyrbart i allt man insett med åren. Och jag som aldrig nojjat öht, skulle troligen vara lika nervös som alal andra inför pickande hjärtan etc.

Någon skrivargräns har jag aldrig sett dig ens snudda vid att nosa på. Men gränsen för vad en kvinna ska behöva erfara i sitt liv har du verkligen ramlat över med både hela Muminnosen och resten av dig!
    Jag försäkrar dig att vi orkar höra vad som helst i fråga om vad du känner. Hade du sagt att du inte var avundsjuk på allt det där hade jag förövrigt undrat om inte något var riktigt ordentligt snett och blivit allvarligt oroad.
    Jag är så glad mitt i all sorgen att du verkar reagera precis så livsbejakande det bara är möjligt. Jag tror verkligen på dig och din make och er framtid.

Och jag tror att din längtan efter liv och ett barn som andas, kommer att vinna över skräcken att bära det.

Och jag tror att Sigrid kommer att få syskon som får dansa barfota i gräset på jorden.

Största kramarna till dig som min famn kan åstadkomma!

• Klockarbol

Jag har bara skummat dagens inlägg lite och känner att jag vill läsa ikapp ordentligt vilket jag inte kan förren senare i kväll.

Men vill bara instämma med AM ovan, Snorkfröken - lyssna på ditt hjärta ♥

Det finns mycket i livet och vardagen som är politiskt inkorrekt men jag har ännu inte (under min visserligen ganska korta tid i tråden) läst någonting här som har varit politiskt inkorrekt eller "fel" på något annat sätt!
    Däremot har jag läst mycket som har varit överjävligt, sanslöst orättvist och helt ofattbart att det får hända överhuvud taget!
    Jag har läst om reaktioner och tankar i samband svår sorg, yttersta vanmakt och helig vrede.
    Jag har läst om tröst, delaktighet, glädje, hopp och styrka.
    Jag har skrattat, gråtit och upprörts över tingens jävligheter.

Jag har fått vara delaktig i en tråd så fylld av mänsklighet och medmänsklighet att jag aldrig i min vildaste fantasi trott att något sådant varit möjligt. Men nu när jag har mött er så vet jag ju bättre - det är möjligt.

• porchez
    Lapinette skrev 2010-10-20 11:08:23 följande:
    Förresten skulle vi inte ha en brunch? Tycker vi borde ta en här i höstmörkret samt inboxa, smsa, facebooka de som är frånvarande också.
    JA! Jag vill komma! om jag kan och får och vågar...
  • porchez

läser ifatt mer ikväll. Tok för trött just nu Kuratorbesök imorse och de tar på krafterna!

Vill bara skriva en sak som jag tror jag har glömmt, EA jag håller tummarna för sig, snälla gode *någon* gör så att det går hela vägen nu!!

På återseende!

• fru AM

Jättekul om du vill komma på brunchen Porchez!

Nå - ALLA - när ska vi säga? Söndag 7 november?

• Hattis

Har inte läst ikapp alls men säger JA till 7 november! Vore jättekul

• fru AM

Jag skickade nu ett föreslaget brunchdatum till alla trådisar som jag kunde se på FB så att vi bestämmer oss kvickt ... Men dtaljeran tar vi väl härinne - det är inte alla som har FB väl.

Svar på tråden Livets toppar och dalar