• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kängu

Snorkis, dina känslor känns otroligt normala utifrån det fruktansvärda du varit med om. Ös ur dig på oss- vi finns här för dig!!!!

• Telis

Lappis, jaha, men vad skönt att papperssamlandet var så enkelt! Då har jag hade fattat helt fel, jag trodde mig ha läst om folk som samlat papper i evigheter och dom skulle stämplas och vidimeras och översättas och fan och hans moster.

muggles, ja det var den fjärde intervjun på ett och samma ställe. Men någon monsterlön lär det inte bli, jag har begärt samma som jag har idag men dom tycker att den är för hög och har undrat om jag kan tänka mig att gå ner i lön. Vi får väl se vad dom kommer med för motbud, jag har fortfarande inte fått höra någon siffra.

snaily, jag behövde aldrig göra någon glukosbelastning gudskelov, jag hade aldrig klarat det. Jag är impad av dig!  Jag vill se din stora mage! Bild, bild!

Ore, jag vet inte om jag törs svara på din fråga om Televinkens nattsömn. Det går, för tillfället (peppar, peppar) alldeles utmärkt. Han somnar mellan 19 och 20, dricker en flaska välling i sömnen runt midnatt och vaknar mellan 6.30 och 7.30. Visserligen ligger han och rör sig rätt mycket och gråter till ibland i sömnen från kl 2 ungefär men han är rätt pappig nu så det är nog mest min man som får lida av det. Dom två ligger tillsammans på ungefär 20 cm  i sängen och jag har 160 cm för mig själv.

PB, nu är det ju inte aktuellt för dig eftersom din mens blivit så mycket bättre som tur är, men om man har en sån sjukdom som gör att man regelbundet måste vara hemma en kort tid så kan man ansöka om att få slippa karensdagarna. Jag har hört såna som har endometrios som har sluppit karensdagen vid mens.

Snorkis, om det är någon i hela världen som har all rätt att känna avundsjuka så är det du! Vi är så glada över att du orkar hänga här med oss och vi mår inte alls dåligt av det, vi skulle må sämre av att inte alls veta hur det är med dig!

muggles igen, det hade ju kunnat bli tvåäggstvillingar.

Parnassia, hur har det gått?!

Brunch 7:e november passar mig också! Men jag tror att ni slipper njuta av Televinken för svärmor är på besök då.

• Hattis

Lite längre ikapp

Oj oj, Snorkis, du är inte på långa vägar nära någon gräns för vad man kan skriva. Kram!

September - vad sjutton har hänt med ÄL nu då. Hm. Själv är jag nyfiken på vad gyn tycker om mina prover, om jag ska fortsätta med pravidel eller inte. Hon har mailat och sagt att mina prolaktinvärden troligen är normala nu utifrån vad jag har berättat så det visar sig om hon har rätt!

EA - håller tummarna för da glassbåt *blundar och låter veckorna svischa förbi* Nehej, det gick inte.

Tinga - så många IVF och FET, jösses. Jag visste inte att man fortfarande satte in två embryon. Eller är det enäggs som har alltså har fått för sig att dela sig lite mer? Känner att jag är lite trött efter jobbet och inte tänker klart riktigt.

Oupsie - det där verkar inte handla om långsinthet utan om frustration över någon som visar noll eller minus empati. Jag hade blivit galen Det låter inte alls kul att vara gravid samtidigt som någon besserwisser som är oförmögen att sätta sig in i din situation.

Vet ni, jag såg snö(slask?)flingor i luften när jag gick hem från jobbet

• Hattis

Parnassia - håller tummar för att du verkligen får det, att lönen blir hög och att du fick bra vibbar 

• Telis

AM, jag såg på FB att du har pirr som vän - vet du hur det är med henne? Jag tänkte på henne häromdagen och undrade hur det gått med illamåendet. När är (var? ) hennes BF nu igen? *senil*

• fru AM
    Telis skrev 2010-10-20 20:19:39 följande:
    AM, jag såg på FB att du har pirr som vän - vet du hur det är med henne? Jag tänkte på henne häromdagen och undrade hur det gått med illamåendet. När är (var? ) hennes BF nu igen? *senil*
    JAg har tyvärr ingen aning! PIRR! Var är du? Hur mår du?
  • viktualia

hm.. blir det folksamling den 7:e november så ska jag nog ta mig dit... finns inget annat i almanackan...

• viktualia

Pirr - verkar må rätt hyfsat om man läser konversationer på hennes fb logg. Men vis av tidigare erfarenheter tänker jag inte närmare kommentera vad som står eller inte står där.

• viktualia

Parnassia - håller oss alla på sträckbänken.. grymma människa.. men hälsar att hon dricker skumpa för tillfället...

Svar på tråden Livets toppar och dalar