• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Oj, oj .. Bill sa Bull! Själv drack jag Bol i fredags.

• Tinga

Vet ni vad, förresten? Jag tror att vi har slagit nytt trådrekord vad gäller antal inlägg! Tror att en av de första trådarna kom upp i precis över 12 000 inlägg, så nu är vi ju med råge förbi.

• viktualia
    Klockarbol skrev 2010-10-20 22:48:56 följande:
    Vickan - haha, varken eller!Hela poängen min kollega ville ha fram var att jag inte hade ont (hon hade minsann väntat barn hon också...) och eftersom jag stod där och grinade i onödan så var jag ju bara lat o inte ville jobba!Så slarvigt av dig att inte förstå det Nu ska jag smyga i granntråden!
    Garvar!! Jag tog i och för sig det på kontot för "bäng OCH oempatisk".. hihihi
  • Tinga

Vad gulliga ni är som firar Piff & Puffs framsteg, förresten! ♥ För varje dag som går, med fortsatt stabilt läge på matfronten, börjar jag mer och mer tro att det faktiskt har vänt nu, och att vi inte kommer att behöva sonder eller diskutera knappar mer.

• fru AM
    Tinga skrev 2010-10-21 09:59:18 följande:
    Vet ni vad, förresten? Jag tror att vi har slagit nytt trådrekord vad gäller antal inlägg! Tror att en av de första trådarna kom upp i precis över 12 000 inlägg, så nu är vi ju med råge förbi.
    Heja oss!

Dagens Liviacitat:

Idag läste jag en hemsk notis ut SvD högt för familjen: "En flicka i Sibirien (15 år) blev påkörd av en full polis och dog sedan då ambulansen som skulle hämta henne körde över henne ..." 

Livia frågade då mycket intresserat: Och sen gjorde de soppa på henne?

Hur blev hon så bisarr?

• fru AM

En hemsk nyhet - men jag undrar vad som rös sig i huvudet på Livia. Den jätteglada gubben hamnade lite fel dock.

• Lapinette

Livia - sitter här och skrattar högt. Jösses, vart fick hon det ifrån?

• Telis

Tinga, och ett försiktigt grattis till ätarkillarna! 

AM, herregud vilka saker barn kan kläcka.

På tal om bisarra saker så var intervjun igår helt bisarr. Men det vill jag inte ta här så det får bli på brunchen.

Jo, jag tror (peppar, peppar) att jag är hemma på det sättet att jag får jobbet om jag vill ha det, dom har ju sagt att dom ska komma med ett erbjudande efter den här sista intervjun. Men det återstår ju att se hur det blir med lönen. Jag har en väldigt bra lön idag så jag förstår vad dom menar men visst skulle det vara trist att behöva gå ner i lön.

• Lapinette

Telis - du kan inte deala till dig några andra bra förmåner istället som betald sjukvård, fler semesterdagar?

Bisarra intervjuer har jag också varit med om. Från en var jag så upprörd när jag gick hem och kände mig så kass så när de sedan erbjöd mig jobbet så ville jag inte ha det. Mycket pga den hemska känslan jag fick när jag var hos dem.

Svar på tråden Livets toppar och dalar