• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Sonja68

Lamm! Så gulligt Fru Sy {#lang_emotions_heart}
    Lammkött är också bra (min man är sju år yngre än mig)
    Äta lamm har jag nog aldrig gjort *funderar* JO, förresten, min mor bjöd oss en gång på lamm, och det var gott. Men man vill ju inte gärna tänka på de små söta liven när man äter, för då blir man lite lessen.
    Men å andra sidan, jag älskar hästar och jag älskar hamburgerkött och äter det utan betänkligheter. Är jag lite kallhamrad kanske? Men jag tänker att det är oftast hästar som var gamla eller sjuka. Skulle man veta att det var små söta föl så skulle det nog kännas värre. *funderar vidare... skulle kunna bli vegetarian... men jag älskar kött för mycket!*

Ninnis; så skönt att höra att du är ovanför ytan i alla fall. Kram!

Jag skriver till Skolnämnden eller skolchefen för att jag protesterar mot att de gjort indragningar på modersmålsstödet för de ryska barnen i förskolan. Samlar in namnunderskrifter från föräldrar och så. INte för att det hjälper men då kan jag i alla fall känna att jag gjort vad som står i MIN makt för att kämpa för mitt barns rättigheter.

• Ninnnis

Sonja68 skrev 2010-04-28 09:54:23 följande:
    Lamm! Så gulligt Fru Sy Lammkött är också bra (min man är sju år yngre än mig)
  • Daa

på dig, vännen. {#lang_emotions_flower} och en massa kramar.

Ninnnis skrev 2010-04-28 09:25:33 följande:
    Jotack, det är bättre med mig. Jag tycker mig se lite ljusare på tillvaron nu, och har huvudet över vattenytan. So far, so good

• Daa

Villemoa: säger som Lanovia, du tillför alldeles nog bara genom att vara här med oss. Orkar du inte så får det helt enkelt bli så att vi har fast spaning på dig genom FB.
    Vi ser fram emot att du ska orka igen. Hoppas illamåendet ger sig snart. *kramar*

Lanovia: Bra att maken lät dig sova vidare! Hoppas du kommer upp ur din trötthet.

*vinkar till Sonja* Hoppas att tårtan var god! *skickar över ett lass citroner till din make* Lammkött
    Bra jobbat med protesterna.

Fru Sy: åååååh, små lamm! Så kul att kunna följa dem redan från födseln.

Fru E: Många kramar till dig. Förstår att det känns lite jobbigt med väninnans bebisplaner. En av mina arbetskamrater och hans fru försöker få barn nu och jag är lite orolig för när de ska förkunna att det är på gång. Mest för att damerna här kommer att bli till sig i trasorna av lycka och inte tänka det minsta lilla på att jag kanske tycker det är jobbigt med allt prat.

Har fått vara välsignad med ganska gott humör på sistone. Min almanacka talar om för mig att det snart är över för den här gången. Av allt att döma kommer jag vid den här tiden nästa vecka att vara bitter och nere igen. Men det är ju också tidsbegränsat, så efter ytterligare nån vecka känns det ganska bra igen. Bra va? *gör en skev tummen upp med ett stelt leende (alltså, det är jag som ler stelt, inte min tumme... )*

• Ninnnis

Daa skrev 2010-04-28 11:31:31 följande:
    på dig, vännen.  och en massa kramar.  

Tack detsamma, vännen! Hur har du det?

• Daa

Blommis: hur går det med ditt städande och vedande?

Bruttan: hur har ni det?

Leksi: vad har du för dig?

Heloise: hur är det med dig? Hur mår du? Hur går det på jobbet? Det var något mer jag skulle fråga om, men det försvann i någon av villervallorna som finns i mitt huvud.

• Ninnnis

Daa skrev 2010-04-28 11:43:01 följande:
    Har fått vara välsignad med ganska gott humör på sistone. Min almanacka talar om för mig att det snart är över för den här gången. Av allt att döma kommer jag vid den här tiden nästa vecka att vara bitter och nere igen. Men det är ju också tidsbegränsat, så efter ytterligare nån vecka känns det ganska bra igen. Bra va? *gör en skev tummen upp med ett stelt leende (alltså, det är jag som ler stelt, inte min tumme... )*

Där svarade du ju på min fråga Det glädjer mig att du har varit på gott humör, och jag håller tummarna för att det förblir så...

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan