Ninnis: Blir så glad att läsa om din härliga långhelg med maken och vovven. Den behövde ni
Lanovia; Kram, kram, kram... De tre första månaderna är svinjobbiga! Snart lättar det lite. Skönt att magen krånglar lite mindre nu!
Jag har haft en dust med min sjuåring igen i morse. Sedan ville fröken prata med mig. Min T har tydligen börjat slå dövörat till, lyssnar inte på vad hon säger, lyder inte och dessutom är hon uppnosig. Att hon drar sig undan sina jämnåriga tjejer i klassen och mest är med dem som är äldre, typ går i ettan och så. Ungefär som att hennes klasskompisar och deras lekar inte duger längre. Helt plötsligt vill hon inte leka i dockhörnan eller bygga i bygghörnan med de andra.
Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.
Hon är ju född i januari och de flesta av hennes kompisar som hon lekte med på dagis de går nu i ettan, bl a hennes bästis.
Men det vore ju bra för henne själv om hon hade en bra relation med sina klasskompisar eftersom de ju ska följa varann ganska många år, mest troligt.
Jag har ingen erfarenhet av sånt här, förutom att jag minns att jag själv lekte enbart med mina äldre kompisar i skolan.