• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

Jag visste väl att jag fick lov att springa ikapp dig. Förstod bara inte att det var genom skog och över äng. Och snubblandes över sanddynor (för här kan vi pulsa i snö. eller snarare kanske springa på skaren (obs: och på sina ställen halka genom leran...)).
    Så härligt att du fått vara med dina hjärtegrabbar. {#lang_emotions_heart}

Ninnnis skrev 2010-04-26 18:35:55 följande:
    Daa skrev 2010-04-26 11:37:22 följande: Nu fick jag nästan lite dåligt samvete eftersom jag inte har jobbat ett dugg idag... Tog en av de omtalade semesterdagarna med maken. Vi har haft en härlig dag med sovmorgon och 3 timmars promenad i solen genom skog, ängar och sanddynor De åker imorgon och är borta till nästa onsdag (eller torsdag) så ikväll skolkar jag från ridningen för att vara hemma med dem och och mysa och äta tacos. *lite dåligt samvete, men bara lite*Stor kram tillbaks! Till er allihop, förresten Extra kram till Lanovia och Bruttan som verkar behöva det. Kanske Ingis också?Daa förresten, har du haft ont i revbenet 3 gånger?!  
  • Daa

Nej, bara en gång. Eller kanske två. En och en halv.

Signalen har bestått av... lite annat. *hostar besvärat* Fick en fjärde idag, så jag tänkte fyrlingvarning. Tack för att du påminde mig om att det är revbenet som räknas.

Ninnnis skrev 2010-04-26 18:35:55 följande:
    Daa förresten, har du haft ont i revbenet 3 gånger?!  

• Daa

Lanovia: kraaam på dig. Det Hvidis säger verkar klokt och rätt. *stryker Lanovia över håret*

Villemoa: besvärligt illamående. Hoppas det är något tillfälligt.

• Hvidbrud

Godmorgon godmorgon! Vilken härlig långhelg ni har jaft ninnis! De där extra semesterdagarna var ikke så ringe enda! Härligt med långpromenad! Fru sy: oj va ni har haft för er! Du får berätta om hur lammen kommer till världen! Kanske en bild på bloggen?

• Hvidbrud

Heloise: hur går det? Hur mår du? Blommis: hinner du allt? Glöm inte att andas, så att dina axlar inte blir hårda som sten igen! Kram

• Sonja68

Ninnis: Blir så glad att läsa om din härliga långhelg med maken och vovven. Den behövde ni

Lanovia; Kram, kram, kram... De tre första månaderna är svinjobbiga! Snart lättar det lite. Skönt att magen krånglar lite mindre nu!

Jag har haft en dust med min sjuåring igen i morse. Sedan ville fröken prata med mig. Min T har tydligen börjat slå dövörat till, lyssnar inte på vad hon säger, lyder inte och dessutom är hon uppnosig. Att hon drar sig undan sina jämnåriga tjejer i klassen och mest är med dem som är äldre, typ går i ettan och så. Ungefär som att hennes klasskompisar och deras lekar inte duger längre. Helt plötsligt vill hon inte leka i dockhörnan eller bygga i bygghörnan med de andra.
    Vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.
    Hon är ju född i januari och de flesta av hennes kompisar som hon lekte med på dagis de går nu i ettan, bl a hennes bästis.
    Men det vore ju bra för henne själv om hon hade en bra relation med sina klasskompisar eftersom de ju ska följa varann ganska många år, mest troligt.
    Jag har ingen erfarenhet av sånt här, förutom att jag minns att jag själv lekte enbart med mina äldre kompisar i skolan.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan