• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

Vi har fått hem en leverans med 25 kubik ved. Jag vet inte m jag skrev om det igår. Men iallfall så är det ganska mycket ved när man på två pers ska stapla och få undan allt.
    Jag har träningsvärk i armarna och ganska ont i ryggen idag, och vi har bara böjat...
    Men det är väldigt bra att solen skiner på vår ved som är kvar ute, och också väldigt skönt att ha sin ved till viss del ordnad nu inför att det sedan blir höst.

• Hvidbrud

Tja blommis... Tycker fortfarande att det blir lite tätt och så är jag lite skraj för att livmodern ska spricka i ärret! Iiiihhh!

• Hvidbrud

Så mycket ved! Det är en pärs att få den på plats. Skulle gärna kommit och hjälpt till om det var närmre och det blev lite grillning efteråt. Jag är ute i parken och vagnen... E vägrar sova i sängen just nu. Hon är astrött och tjuuuutet, men vill INTE sova i SÄNGEN. Så ner i vagnen och vi når bara ut genom dörren så sover hon som en sten- så länge vagnen är i rörelse... Det är väl en period...

• Daa

Hejhej!

Ingis: jättekram. Skönt att det känns bättre idag.

Hvidis: bäva månde Batman. Men han kanske bara tycker att det är trevligt att du kastar dig över honom.

Blommis: lycka till med veden.

• Daa

ingenjörsbruden skrev 2010-04-23 21:17:03 följande:
      guu va du kan!  *djupt impad*

Hmm... För det mesta har jag nog inte vetat vad jag sysslat med riktigt.
    Men jag känner mig lite ivrig att komma igång med klänningen. Tänk om det skulle bli bra. Då är ju the sky the limit.

• Daa

Jag är lite förbryllad över min kropps påhitt nu. Den brukar signalera ÄL ganska tydligt i form av detaljer jag nog inte behöver gå in på här. Runt dag 10, sådär. Nu är jag på dag 15 och har för tredje gången den här cykeln fått vad jag iaf tidigare tolkat som en tydlig ÄL-signal. Vad betyder det? Potential för trillingar?
    Eller, kanske troligare, att jag inte har riktigt koll på signalerna trots allt... Kanske skulle experimentera med ÄL-stickor nästa gång.

• Villemoa

Idag firar vi första bröllopsdagen Vi har varit ute precis hela dagen och fixat på tomten. Nu ska vi äta en god tvårätters och sen bara mysa, precis som vi vill ha det!

• Villemoa

Ingis: många kramar!

Hvidis:

Blomman: huvva för att ta reda på så mycket ved! {#lang_emotions_surprised}

Daa: har ingen aning om huruvida det är potential för trillingar men äl-stickor är bra om man vill ha exakt koll. Billiga tester har jag beställt ifrån och den har snabb leverans.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-04-25 18:13:39 följande:
    Idag firar vi första bröllopsdagen Vi har varit ute precis hela dagen och fixat på tomten. Nu ska vi äta en god tvårätters och sen bara mysa, precis som vi vill ha det!

Grattis grattis villemoa på bröllopsdagen!!

• Fru sy

Helgen har snart passerat, det har varit en riktigt bra helg faktiskt. Har fått såå mycket gjort! Fem får är hemma i ladan, eller rättare sagt fem får och fem lamm. Två av fåren är fortfarande dräktiga så förhoppningsvis blir det 2 el 3 lamm till. Jag har kört med släp för första gången i mitt liv. Mannen fick nämligen sitta bak hos fåren på vägen hem, tur att det inte var så långt. Kröp nämligen hem med bilen för jag kunde inte sluta tänka på hur det skulle gå för mannen om jag var tvungen att tvärbromsa. Men allt gick bra som tur väl. 

Mötet i förmiddags gick bra, nu vill jag ju köra igång ännu mer med mitt företag. Vill ha mer tid!! Vill ju jobba heltid i skolan oxå för jag vill ha den inkomsten...

Balklänningen är färdig så långt jag kan göra utan kusinen. Bara upplägg och dragkedja kvar, så skönt!

Och så har vi nya gardiner i köket, toa och tv-rum. De i köket köpte jag färdiga, de andra har jag sytt. 

En helg som jag fått mkt gjort helt enkelt, det ända jag inte hann med är barnkläderna så det får jag göra i veckan.

Vad har ni andra hittat på i helgen då? 

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan