• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Leksi

Fru Bygg skrev 2010-04-29 12:19:50 följande:
     Jag inboxar mitt  nummer, så kan jag hålla tråden uppdaterad!

Sparat! Hoppas kunna skicka glädjande nyheter snart...

• Leksi

Daa skrev 2010-04-29 12:23:47 följande:
    Det var ingen annan i sällskapet som blev illamående iaf, så det kan ju ha berott på mitt tillstånd. Svårt att veta innan. Bortsett från illamåendet var det riktigt häftigt med 3D.  

Nej det är klart, och i värsta fall kan man ju alltid blunda! Jag har varit på Cosmonova & då får man ta till det knepet ibland när man blir helt åksjuk...

Nu gick inte Avatar på eftermiddagen imorgon (och på kvällen vill jag hellre gå till brasan och sjunga in våren) så kanske ser vi Farsan istället. Får höra med mannen vad han tycker.

Nu väntar lunch och sedan till barnmorskan.

Ha det så bra alla! {#lang_emotions_heart}

• Fru sy

Nu är jag hemma, så skönt med en eftermiddag hemma själv!! Jag har varit nere och kelat med lammen, de är såå mysiga (förlåt att jag tjatar) Kollat ordentligt vilka som är tacklamm, för det är ju dem jag får fästa mig vid. Vi kommer ju bara behålla en bagge så är ju inte lönt att bli för fäst vid bagglammen.

Sedan har jag ringt och pratat med gyn, ska dit i nästa cykel och ta prover. Och hon var så trevlig!! Var bara att ringa när indianerna kommit så fixar hon en tid till mig på direkten, kändes bra att veta.

Nu skall jag kolla på ugly betty som jag spelade in hörrom dagen innan det är dags att vara lite duktig igen...

• Ninnnis

Oj vilken fart det blev!

Tack för kramar och hejarop

Snart ska jag hem till gudsonen & co för att släpa med hans mamma på indoor walking. Hon har faktiskt bett om att få följa med, så det är inte jag som tvingar henne Imorgon är det röd dag i DK så jag är ledig. Därför ska jag passa på att stiga upp klockan 4 på morgonen för att åka till Ullared med gudsonens mamma och en annan tjej. Tydligen måste man vara där när de öppnar... Jag har aldrig varit där så det blir hmm.. intressant

Sedan imorgon kväll kommer bästisen och stannar till söndag. Vi brukar ju passa på att ha tjejhelg när maken är borta.

Vad ska ni andra hitta på?

• Fru Bygg

Hejsan Ninnnis! *vinkar*

Låter som du kommer att ha en toppen långhelg! Vi ska iväg på middag imorgonkväll hos ett par kompisar som har en son i Ellas ålder. På söndag ska vi gå tipspromenad i skogen tillsammans med ett par kompisar som också har en son i Ellas ålder. Det ska bli jättemysigt. Annars blir det en lugn helg.

• Fru sy

Fick precis veta att ett par till i vår kompiskrets skall ha barn. Som vanligt blir jag ju både glad och ledsen, det börjar faktiskt kännas riktigt jobbigt att alla våra kompisar skall ha barn och inte vi... Mannen har inte känt så innan men det gjorde han denna gången, vilket jag tycker kan kännas ganska bra eftersom det har känts som det bara är jag som blir ledsen hela tiden... Kan ju bero på att de senaste vi fått veta har varit "kompisar på mannens sida", då kanske det känns mer för honom.  Samtidigt är det ju kul att våra kompisar är på samma ställe i livet som vi, för förhoppningsvis kommer vi oxå att lyckas snart och då blir det barn i ungefär samma ålder. Det som hjälper mig än så länge är att jag fortfarande är ganska mycket yngre än dem som blivit gravida, då kan jag liksom tänka att det är ju mellan 5-10 år äldre än mig och då känns det lite lättare faktiskt.

• Leksi

Snabb rapport efter BM-besöket: Livmodertappen mer mogen nu, öppen ca 1 cm så hon gjorde en hinnsvepning och så hoppas vi att det sätter fart på saker och ting. Annars har vi tid för igångsättning på måndag morgon kl. 8.

• Fjällbruttan

Hej!

Jag lever

Vi är hemma igen efter en till tur till Lycksele. 
    Lilla Grodan fick gulsot så vi vart inlagda lör-tis...

Ska försöka hinna titta in här imorgon och läsa lite, just nu håller jag
    bara på att landa och mata Grodan som vräker i sig

kraaaaaaam

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan