• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Hvidbrud

Fru Sy: Jag var inne på din fina blogg ocgh tittade. Såg dina underbara små lamm.... Så gulliga!" Såg också att du växtfärgat med en vänninna, med äggfärg? Vad är det? *Nyfiken*

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-04-30 23:10:07 följande:
    Fru Sy: Jag var inne på din fina blogg ocgh tittade. Såg dina underbara små lamm.... Så gulliga!" Såg också att du växtfärgat med en vänninna, med äggfärg? Vad är det? *Nyfiken*

Ja, visst är de underbara mina små lamm (läs bebisar) {#lang_emotions_wink} mannen tycker jag är och lyfter och kelar med dem för mycket, men det är ju bara bra om de är tama ju!

Färga garn med äggfärg är kanonroligt, och väldigt enkelt!! Man köper äggfärg vid påsk, tabletter som ligger i små påsar i vanliga affären. Används ju till att färga ägg egentligen. Sen köper man ofärgat garn, blandar ut tabletterna i lite vatten och lite ättika. Sen är det bara att börja hälla färgen över garnet som man lagt i en glasform. När man är nöjd med färgen värmer man garnet i micron i ca 5 min, vattnet runt om garnet skall bli klart, då är det färdigt... blev kanske lite svårt förklarat av en sak som är mkt enkel. Tycker absolut du skall testa det Hvidis om du har möjlighet!

• Fru sy

Jättefint kram du kom på!!{#lang_emotions_laughing}

Hvidbrud skrev 2010-04-30 22:42:38 följande:
    Kolla jag har kommit på en kram!    
  • Leksi

Nu har jag också varit inne på din hemsida Fru Sy och tittat på lammen. Heelt underbara är de!!

Och vilka fina andungar du fångat på bild Hvidis! Så ljuvligt söta!

Det känns faktiskt lite speciellt att få barn så här på våren när allting vaknar till liv efter vintern.

Bra spammat Daa! =)

Välkommen hem Bruttan och lilla grodan! Har ni kommit något närmre i försöken att komma på namn?

Hade ni en trevlig Valborg igår? Här regnade det på kvällen så vi struntade i att ta oss ned till brasan, kändes inte lika lockande då... Dessutom hade vi varit iväg på bio på eftermiddagen så jag var rätt trött. Vi såg "Farsan" men den var en besvikelse, inte alls lika kul som Josef Fares tidigare filmer. Visst skrattade man här och där men den var långtråkig bitvis och riktigt sorglig. Grät som 17 och det tror jag hade gjort även utan hormonpåslag...

Idag molar det i magen, absolut inget som liknar värkar, men det känns som att något är på gång. *hoppas* Om inte annat är det ju bra om det börjat hända lite saker av sig själv när vi kommer in på måndag så blir ingångsättningsproceduren lite lättare. Har gått igenom bb-väskan en gång till men kan inte komma ifrån känslan av att det är något vi glömmer? Något vi borde tänka på att förbereda så här dagarna innan... Hm, moffar in en chokladboll till och funderar vidare...

• Fjällbruttan

Egen kudde, leksi
    Stora trosor som du vill slänga sen och stora sköna tofflor!

Jag löste korsord ett tag och lyssnade på  mp3 medans jag kunde andas bort värkarna,
    mp3 har högtalarfunktion så min BM skrattade då hon hörde att jag lyssnde på:
    I´m on a highway to hell...

F-n vad det är svårt att skriva med en hand... och nu vill Grodan äta...igen..

kram

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan