• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Daa

Fru Sy: jag tror inte att jag har adressen till din blogg! Snälllllla.....*lägger huvudet på sned och ser bedjande ut (har f ö cockerspanielfrisyr just nu, om det kan hjälpa )*

Hvidis: det var en söt bild!
    *övar: Every tension *andas in* is an invitation *håller andan* to relax *andas ut** Nice.

Leksi: Ojojojoj, så nära det är nu Hoppas att det går lätt och smidigt. *kramar*

Vi lyssnade på en vårkör, lyssnade på ett vår-tal, sjöng vårsånger och tittade på vårbrasa. Sen var vi trötta och åkte hem.

Idag blev det en färd till Västerbotten för att lämna respektive hämta. Maken tror att luften där är alldeles för frisk för mig, för jag somnade både på ditvägen och hemvägen (observera att det var maken som körde...).

• Hvidbrud

Fru sy: men, blir det tvättäkta? Min mamma och hennes vänninor i syföreningen (de har träffats varje månad i över 30 år nu!) växtfärgade på gården när jag var liten. De Stig där och rörde runt i sina stora grytor... Vackert blev det och jag blev helt nostalgisk när jag såg dina fina garn. Vad ska det bli av dem?

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-05-01 22:16:57 följande:
    Fru sy: men, blir det tvättäkta? Min mamma och hennes vänninor i syföreningen (de har träffats varje månad i över 30 år nu!) växtfärgade på gården när jag var liten. De Stig där och rörde runt i sina stora grytor... Vackert blev det och jag blev helt nostalgisk när jag såg dina fina garn. Vad ska det bli av dem?

Ättikan och uppvärmningen i micron gör garnet tvättäkta. Sen skall jag erkänna att jag inte tvättat garnerena jag färgat så mycket än... Jag har färgat sockgarn, så det skall bli sockor av det med fina mönster på. Kan säga att det är en av mina stora passioner att sticka sockor i små små stickor med massa mönster på. Lite knäpp är man nog {#lang_emotions_tongue_out} 

Nu skall vi iväg och träffa lite fårfolk från kursen vi går, skall åka runt lite och titta på olika raser. Skall bli roligt. I eftermiddag skall jag fortsätta och sy och sedan kommer en tjej hem till mig, hon skall starta gårdsbutik så jag skall sälja in mig hos henne. Känns som det kommer bli en intensiv dag...

• passionsblomman

Jag är här! Fast borde vara överallt utom vid datorn nuförtiden. Slkten har åkt. Vi hade det bra, men hann med en urladdning också. Fast en bra ebn som jag tror en viss person kommer att må mycket bättre av att ha haft för det ledde till timslånga samtal bortom"joooodå allt är bra".

Just nu har jag en skitarg karl som säger att jag "tamejfan föddes grinig" och som dessutom hojtar att jag försökt sticka kniven i honom -bara för att jag pekade argt på honom och samtidigt höll i kniven och sa att ha skulle ge fan i att häva ur sig sån skit.
    Så nu är man nästan en mördare också.{#lang_emotions_demon}
    Tönt!

Iallafall har vi hyrfilm hemma som måste ses. så jag tänker iallafall kolla så gör han väl som han ivill om han vågar sitta bredvid en kniv-kvinna. 
    Hvidis-världens sötaste är det med nykläckisar! Och lamm med!

Hejom fejom! Och visst ja: HEJJA Leksi!!! 

• lanovia 08

Hoho idag är det måndag, det innebär alltså att om Leksis bebis inte kommit ut än så är det dags nu!!! Spännande!
    Håller alla tummar och tår, släng hit lite värkar så hjälper jag dig.

• lanovia 08

Hvidis vilka fina små ankungar.

Fru sy förstår att du hänger mycket vid lammen. Lamm är ju så underbara.

• lanovia 08

Villemoa fick inte svarat dig på sista inlägget, men då har du passerat v 12 nu... skönt!!! Hoppas verkligen illamåendet ger med sig snart.

• lanovia 08

Det här är alltså den förlorade dottern som är inne och skriver lite. Har inte orkat de sista dagarna. Jag har fullt upp med att hänga med i min egna tillvaro som egentligen är helt underbar men humöret svänger lite.
    Har kommit på mig med att bli ovanligt lätt grinig på maken, har pratat med honom om det men han märker ingen skillnad från annars säger han. Hur det nu skall tolkas?{#lang_emotions_surprised} Han sa också att han visste vad han gifte sig med. Hur det nu skall tolkas?? {#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_tongue_out}
    Framför allt att jag inte behöver oroa mig för att han tar illa vid sig men jag kämpar på att ändra mig för han skall inte behöva ta massa skit för att jag är trött.

Igår kväll åkte vi ut till havet, tog en promenad käkade korv o bröd o hade allmänt mysigt. Var helt underbart.

• lanovia 08

Idag skall stumpan vaccineras (3-mån vaccin). Jag är supernervös, jag får ju inte föra över min rädsla på henne. Hoppas jag fixar det när hon börjar skrika (om hon skriker men verkar som alla gör det). Annars får väl jag gå ut ur rummet och låta mannen ta det.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan