• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Ninnnis

Välkommen hem, Bruttan & co!

Spännande, Leksi!

Kraaaaam, Jenny!

Låter mysigt, Fru Bygg! Kul att ni har många vänner med jämngamla barn.

Nu sängen, klockan ringer ju 04.00 imorgon... *snark*

• Heloise
    Hvidbrud skrev 2010-04-29 21:15:43 följande:
    Heloise: du kan få min första amningsbh i j-skål....
    Tack! Fast du du är mkt smalare än mig Jag är både fet och har stora tuttar, men det känns tryggt att veta att det inte är ngr problem att få tag på så "stora" kupor.

Jag hinner inte riktigt med er här inne, eftersom jag helst vill a: sova och b:skälla på folk.

Jag är som Michael Douglas i Falling Down ungefär, jag som brukar ha så jämt och fint humör. Jag vet att jag blir arg helt i onödan, men det spelar ingen roll, jag kan inte hejda mig, jag hoppas verkligen att jag får mindre psykopat drag ju längre fram vi kommer. Men är ni arg på nån som ni inte vill skälla på så är det bara att säga till, jag har inga problem att ta över ngn annans bråk

Annars är jag i v7 och mår primar, mår inte illa längre( hoppas det håller i sig), utan det är bara humöret och så en förlamande trötthet som är jobbigt. Det stretar, drar och gör stundtals ganska ont  i magen, men det skall vara så, sa min läkarkompis( när jag gråtande ringde kl 6 på morgonen) Magen är svullen, fast det göms nog i allt fett, bara jag som lägger märke till det, och så har jag som sagt var vuxit ur mina bh'ar, känns som om jag har belgian blue tuttar!

Spännande Leksi! Och kul med barnkläderna och lammen fru Sy.

• Hvidbrud

Heloise: tröttheten och vredesutbrotten... Oh, jag minns! Tyckte att det var rätt underhållande att observera mig själv ibland, jag som var så snäll... He he! Tror att det är ett viktigt utvecklingsstadie som man vässar mammaklorna i. Nu ryter jag gärna till, faktiskt. Men inte så hejdlöst och okontrolerat som under graviditeten... Tröttheten den går över i v 13 ca... Leksi: åh! Snart snart snart!!!!

• Fru Bygg

Godmorgon alla! Idag är man trött, trött, trött. Har precis gett prinsessan lite frukost och ska äta lite själv, sen blir det nog en tupplur för både henne och mig...

Vi ska ju iväg till en kompis ikväll och äta middag. Igårkväll fick vi reda på att det även kommer en annan familj med två barn. Det känns lite konstigt tyckte vi spontant då vi inte känner denna familjen alls och de som vi ska till har vi bara varit vänner med någon månad. Vi får väl se hur kvällen blir.

• Fru Bygg

Heloise; tröttheten ja.. Den känner man igen. Det kändes som om man ville gå och lägga sig i ide de första veckorna. Tror att det enda jag gjorde då var att jobba och sova. Det är ju skönt att du mår bra annars och som Hvidis sa så går tröttheten över.

• Fru Bygg

Hvidis, tror inte att du ryter till. Du är ju så snäll och go!

• Fru Bygg

Bruttan; härligt att ha dig hemma igen! Skönt att grodan äter bra och mår bra!

• Fru sy

Tack för kramen Ninnis, den behövdes!!

Fick precis veta via FB att två av mina gamla kompisar ska ha barn, det känns verkligen som alla blir gravida utom vi nu. En av dem gifte sig dessutom i oktober, hur lyckas man bli på smällen så snabbt, det skulle jag gärna vilja veta...

Nu är det väl bara att gaska upp sig, lektion börjar snart. Kort dag som vanligt på fredagar, mannen och jag träffas i stan för lunch. 

• Hvidbrud

Åh jo. Om någon pillar på mitt barn eller tränger sig i kön eller inte respekterar mina gränser, då ryter jag! Fru Bygg skrev 2010-04-30 07:56:41 följande:

Hvidis, tror inte att du ryter till. Du är ju så snäll och go!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan