• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Haiati

mirey: mm. jag pratde med mina tärnor gällande kläningen och dom tycker olika :) men det är väl som vanligt, alla kan ju inte tycka likadant.hoppas du blir friskare tills i morgon när du ska ha din möhippa:)

alex: jag ska gå in och titta:) tack för hjälpen

mrsya:min kläning har jag hittat så den biten är klar:) ska bara hitta skor, slöja och smycken och en vit pälsjacka eftersom vi gifter oss i november:)

• Ramia

Heejj... hoppas alla mår bra och har njutit av vädret idag det va WONDERFUL här hela dagen. Fick meddelande idag om att min klänning kommer i slutet av mars, ska bli sååå spännande! Har beställt från Kina... vart kommer era klänningar ifrån?

Alex - Kanske blev fel där hehe... nej vi ska inte ha någon "vigsel" borgerligt men vi ska ju gifta oss enligt svensk lag oxå, så de blir väl mer att bara skriva under några papper. Vet inte riktigt hur det där går till än, men det finns tid kvar så :) vad roligt, så han flyttar till dig.. har han ordnat med jobb och så där i Halmstad? Vi båda bor i Gävle nu för att plugga, fast båda kommer från Uppsala... men vi ska flytta ihop efter bröllopet och då i Gävle.
    Förresten... haha spännande de där med p-pillrena... vet inte om jag skulle våga är så rädd för biverkningarna!

Mirey - Krya på dig!! Ät ordentligt med grönsaker och protein och försök sova mycket idag, det hjälper immunförsvaret massor. Vad kul med en mix av massa traditioner! Jaa jag har sett deras hemsida SÅÅÅ fint mashallah. det blir nog en underbar fest! Är ni färdiga med lägenheten än? Jag känner att det är värsta stressmomentet redan nu, att få den helt klar innan vi flyttar in (de ska tapetsera om alla rum och byta golv + lyckor!)... men men det är väl inte hela världen! Yes vi är gifta på muslimskt sätt då jag sj oxå är muslim... nej vi bor inte ihop än det blir efter bröllopet :)

By the way idag så har jag köpt allt till badrummet som behövs... och en massa underkläder och sovkläder hihi såå kul med sånt!

ta hand om er!

• Zouzou

Hej tjejer! o hej till er jag inte sett förr här :)

Hälsningar från Amman! Allt bra här, har trevlig lägenhet dock nästan inga möbler än..vi snackar shway shway :) men superhärligt att det är bara Joe o jag nu i vårt eget hem.

Idag var vi till Döda havet, såg inte så mycket bara människor som flöt runt (det går ju bara att flyta i det havet). Och såg även Jordan floden (floden där Jesus döptes). Men asså så varmt. Heheh J köpte en röd beduinscarf och hade den runt huvet. Gulligt värre.
    Så nu hemmafruar jag och fixar lägenheten, bröllopet känns så långt borta fast det bara kommer närmare ju. Alla har fått inbjudningarna allafall..musiken är ännu ett frågetecken! Åker till Finland ant i mitten på maj, och till Beirut nästa månad! o jag hoppas hoppas träffa Chris då!! :) :)

Spännande Mirey snart gifter ni er? allt under kontroll? ;)Hoppas du kryat på dig! Alex allt väl?

• Alexxxi

Hej Maria... jahaa okej, jag vet inte heller hur sånt funkar men jag förstår vad du menar=)

Japp han flyttar upp hit eftersom jag köpte en salong här i somras och jag vill helst inte bo i Malmö och låta mina barn i framtiden växa upp där. För mkt skit. Han har varit på intervjuer och fått en del så vi ska se hur det blir =) Så fort en väg öppnar sig så öppnas en massa andra med tydligen hehe.

Jag har aldrig använt nåt innan och jag e oxå rädd för biverkningarna men vad ska man göra, jag vill inte bli gravid, känner mig föööör ung för det hehe.

Ursäkta om jag e för personlig men du får säga ifrån, va du muslim från början eller konvertera du? Jag e nyfiken av mig=P

Mir hoppas du mår bättre...

• Alexxxi

Heeej Heidi!! D va längesen!

Va kul att det flyter på, hoppas allt blir toppen för er =)
    Jag vill oxå besöka dem ställena ni varit på, häftigt juu=)
    När du först skrev flöt trodde jag du menade döda, hahaha, jag e trött, det har varit en intensiv vecka=P

För vår del rullar det på som vanligt=) Det börjar närma sig!!

Zouzou skrev 2010-03-12 21:26:11 följande:
    Hej tjejer! o hej till er jag inte sett förr här :) Hälsningar från Amman! Allt bra här, har trevlig lägenhet dock nästan inga möbler än..vi snackar shway shway :) men superhärligt att det är bara Joe o jag nu i vårt eget hem.Idag var vi till Döda havet, såg inte så mycket bara människor som flöt runt (det går ju bara att flyta i det havet). Och såg även Jordan floden (floden där Jesus döptes). Men asså så varmt. Heheh J köpte en röd beduinscarf och hade den runt huvet. Gulligt värre.Så nu hemmafruar jag och fixar lägenheten, bröllopet känns så långt borta fast det bara kommer närmare ju. Alla har fått inbjudningarna allafall..musiken är ännu ett frågetecken! Åker till Finland ant i mitten på maj, och till Beirut nästa månad! o jag hoppas hoppas träffa Chris då!! :) :) Spännande Mirey snart gifter ni er? allt under kontroll? ;)Hoppas du kryat på dig! Alex allt väl?
  • Chris24

Godmorgon!

Oh WOW! Det har hänt mycket huh? =) Läste igenom allting precis, vad man missar när man är borta mycket, haha.

Välkommen Ramia! Du kom till rätt tråd ser jag? =) Är du libanes eller vart var du ifrån? Du får redan nu vänja dig vid att jag har jääääätte dåligt minne, fråga dem andra bara
    Hur stort bröllop har ni? Ni har redan gift er läste jag, är det via Imam eller? Ursäkta frågorna, jag är nyfiken! haha =)
    Är ni båda muslimer från början eller konverterade någon?

IAF! Saknat er brudar =) Märker att INGEN av er har saknat mig iaf, inte ens nämd någonstans!!! hahaha, nej jag skojar, hur är det med Alex, Meis, Mir & Lina?
    Jag håller koll på Mir lite mer för hon har facebook också ju så där kan man iaf se snabbt vad som sker.

Hur mår du lilla sjuklingen? Helt sjukt vad jag har tänkt på dig på senaste tiden! Bara för jag förknippar ditt bröllop med vår resa ju, dagen innan liksom! =) Är du nervös? Allt klart nu?
    Oooh, jag är sjukt nervös för dig! hahaha.
    I sommar får jag väl en kopia på skivan så jag och Alex kan se bröllopet senare? Måste tycker jag!

Alex, hur gick allt med cateringen och så? Allt klart nu? Så glad att allting gick framåt för er två asså, ett tag blev jag orolig Är Sharbel nervös nu inför det nya jobbet och så? Så sjukt kul att han fick jobbet och ska flytta ju! Fan va det sker snabbt egentligen, inte så långt kvar för er heller! =)
    Hur har det gått med minipillrena förresten? Känt av biverkningarna?

Och då ska vi inte ens snacka om söta Meis! hihi =) Hur känns det gumman? Smalla, 1.70!! smalla smalla =) Jag är 1.48 Meis, snacka om klackar jag ska ha! haha, min tärna (min kusin) är typ lika lång som JOSEF!!!! (han är 1.83) och hon är sådär äckligt pinnsmal ni vet? Så jag bad henne och INTE ha klackar! haha men hon var cool med det =)
    Har inbjudningarna skickats ut Meis? hur är allt med dig och mannen, inga småtjafs hoppas jag? Och svärmor mår?

Lina! Hur går allt med bokningen av lokal o kyrka? Du har lite mer tid på dig än dem andra så det är OK Jag ska boka allt nu om 2v, helt sjukt, jag åker ner snart!
    Hur går det med träningen? och klänningen? =)

Ni får ursäkta långa novellen men herregud, det blir så när man inte skriver på några dgr, helt sjukt vad hektiskt det har varit för mig på jobbet nu, både bra och dåligt tyvärr =(
    Nya rollen är skitrolig OM jag fick mer underlag från min chef, han hjälper inte mig alls mycket, mer så försöker han sänka mig känns det som och jag har sagt det till min andra, gamla chef typ. Han sa att det tyvärr kan va så att han känner sig hotad pga hur effektiv jag är och visar framfötterna liksom. Så orättvist! Jag skiter i hans position liksom, jag vill skapa mig en egen och kunna jobba mig uppåt, jävla arsle! Igår var ruskigt jobbigt på jobbet, jag skulle hinna med dem nya som kom, all admin som skulle fixas och så hade jag inte fått någon utbildning för produkterna jag skulle hålla i och där stod jag, skulle dessutom klara min egen provision också! sjukt jobbigt var det, kaffe o redbull med ciggaretter blev det hela dagen utan någon mat typ, jag hann fan inte och var så sönderstressad!!

Mmm, mer rökning har det blivit nu sen stressen kom, sjukt jobbigt och en viss Josef gillar det inte heller, hehe =)

Alex, jag har elissas nya låt på Mp3n nu också, såå bra =)

Iaf, jag och Josef jobbar sjukt mycket båda två och vi ses typ aldrig, tyvärr så har det blivit så nu men nästa helg ska vi åka iväg på en liten liten spa-helg mellan fred-sönd morgon bara och sen jobbar jag, måste komma iväg vi båda tillsammans kände vi! Sen åker vi till Libanon och ingen är ensam liksom! You know family =) Heidi och jag ska ses i libanon också, jag tog hennes nummer så vi ska ringa dem när vi är där nere så vi kan ses över en fika i det fina vädret! =) Ska bli skoj!

Alex & Mir, Marlene & Andreas kanske kommer ner till Malmö snart och då ska vi ses också, ska bli riktigt skoj! Sen om vi kommer till STHLM i Juni som planerat så kommer vi o ses där uppe tänkte vi, med Mirey hoppas jag =)

Så, nu får novellen räcka, skriv tillbaka o ha en bra helg! Ska träffa mamsen denna helgen, saknat henne så!! =)

• Chris24

OMG Alex, jag såg filmen om Soraya, fy fan vad hemsk den är. Skitbra ja, dock grät jag som ett barn, inte snyftade utan grät. Jag hade ont i hjärta o kropp när dem började stena henne, det var så otroligt jobbigt att se!

• Alexxxi

Hej flickooor!!

Chris!! Visst går det inte att beskriva hur hemsk den är?? Sjukt att folk har hjärta till sånt!

D mesta är fixat med cateraren men vi ska snacka med honom nu helgen som kommer.

Och det verkar funka bra med pillerna, än har jag inte känt av nåt, inte vad jag vet iafl, hehe.

Hur va helgen hos din mamma? E d lite bättre med henne nu?

Miiir ska bli så kul att höra hur möhippan varit=P

Hur har ni andra tjejer haft det i helgen?

• Chris24

Alex, är du på msn? Logga in en stund innan jag sätter på King of Queens =)

• mrsya

God morgon tjejer

Har inte varit inne på ett tag, har skrivits en del ser jag.
    Blir sugen på att plåga mig själv med soraya-filmen ni pratar om. Jag är också nyfiken på Mireys möhippa.

Jag var i kyrkan igår, träffade en barndomskompis mamma, hon råkade försäga sig om att hon ska vara barnvakt åt sina barnbarn på ONSDAG eftersom hennes dotter (min kompis) ska vara med mig hela dagen. Jag fattade ingenting o sa att jag inte hört ngt om någon onsdag, då fattade hon att hon försagt sig om min överrasknings-möhippa Hihi, så på onsdag händer ngt, o jag dör för jag vet inte vad de planerat..är nästan skraj
    Nu när jag vet onsdag, så förstår jag varför min kollega vill att vi streckar onsdag eftermiddag..haha, sjukt vad de har ansträngt sig tjejerna..de har till o med snackat med kollegan.

Chris- det är fint att vara liten också, sådär gulligt tjejigt Men till o med jag tycker att din tärna är aslång, haha klackar på 183 cm, nee tack.. Bra att hon tog det bra.
    Svärmor mår bättre, men fortf. inte bra. Vi ska dela ut korten denna vecka..känns så sent, men vad ska man göra. Min man mår också bättre, förutom att han har så sjuuukt mkt i skolan o han tänker bara på plugg, medan jag bara tänker bröllop, o vill att han också ska göra det..Ska sluta vara ego det löser sig!

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3