• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Hej hej =) Bra med mig, hur e d själv?

• Haiati

jo tack det är bra, tråkigt att vara sjuk bara:)

vet någon av er en bra sida för inbjudningkort?

• Alexxxi

Usch, krya på dig =(

Hmm... både jag och Chris beställde från Calligraphen.
    Jag tycker dem är jättebra, smidiga, man får korrektur och ändrar tills man blir nöjd =) Man kan till och med ta det per telefon, kändes bra tycker jag=)

Kan visa våra =)

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013670

• Mirey

Hej tjejer!!

Längesen, har haft för mej lite... skola, möbler osv... vi fick sängen igår yippie!! Nu MÅSTE vi skaffa ett matbord!!

Alex, vi snackar juh på msn!!

Meis, 170!! Verkligen smalla, dela med dej jag e typ 157-158. Har alltid vart mini myran!! Hur känns d nu när ni får ha bröllopet? Härligt!! Ang 3cm klack... tycker inte du ska ta länge så du blir länge än killen.. inte fint!! Plus, herregud du kommer få ha lyx juh!! Dansa hela natten lång utan att tänka på skavsår! Om du vill ha tips så kan jag ngr hemsidor där man kan skräddarsy skor lr välja ett par ur lagret o välja cm klack osv...

Chris, kifiiiiik?!! Mabrouk till den nya tjänsten o må det komma bättre!! Håller tummara för dej. Min lilla affärskvinna!! Snart åker ni juh, hur känns d?? Ska du träffa Heidi där? Hur mår hon?!!

Ramia, välkommen!! Jag gifter mej 27 mars, inte många dgr kvar!!
    Ang låtar... som sagt d finns såååå många!! Youtuba lite så kommer du alltid vidare!! Vad blire för bröllop? Antal gäster?

Lina, hur gåre för dej då? Hur gick d med tärnorna häromdagen?!!

Jo tjejer, ang skorna... hon ringde juh förra v o sa att d va fel IGEN. Jag fick mejl i tisdags: vill ba säga att skorna görs o kommer strax... när hon sagt att hon skulle få dom på mån-tis. Har jag rätt o va bitchig nu lr vad?? Shabbe måste ringa till floristen idag så vi kan åka in dit imorn... herregud vad vi e sega!!!

• mrsya

Maria- Ja vi har det mesta klart. Blommor, tårta och hans kläder är inte färdigt än

Lina- Fint här..själv då? ngt nytt på agendan som du kan avbocka?

Hello Mirey!
    Allt väl gumman? Det var ett tag sen..Du är liten o nätt, sött ju Du får gärna länka mig sidan där man designar egna skor..Har ofta problem att hitta fina med låg klack..
    Ang. dina skor, du har rätt att vara bitch! Begär kompensation på ngt sätt...Ni har inte heller varit hos floristen? Våran sa att vi måste dit senast en månad innan..så vi har en vecka på oss :/

• mrsya

Alex- Du är rolig..haha snacka om långsökt..Ramia påminner om Ranya o därför kallar du MIG ranya? söt du är

• Alexxxi

Hahahah jag tänkte juuu på namnen men skrev fel även om d va DIG jag tänkte på helaaaaa tiden hahaha=p Jag e trött!!

Haft en bra dag tjejer?

Jag började med mitt allra första p-piller idag i hela mitt 22 åriga liv=P Va tvungen att dela med mig av detta, hahaha =P

• Ramia

Heej.. yes ska leta runt på youtube lite mer!

Alexxxi - Vi har redan "gift" oss på papper enligt vår religion, så det blir bara bröllopsfesten nu, då blir äktenskapet fullbordat eller hur man nu säger :) Men vi kmr också gifta oss enligt svensk lag så det blir borgerligt om ett tag framöver.

Mirey - ohhh vad spännande!! Nervöst? Jag önskar vi också hade så snart hihi längtar sååå mkt. Det blir ca 200 gäster (kmr bara bjuda två från varje familj förutom de närmsta, för annars blir det föör många)... det blir blandat med arabiska, amerikanska o svenska traditioner så det blir roligt :)

mrsya - Ok skönt, inte mkt kvar då!!

Tjejer hur gifter ni er... blir det kyrkobröllop eller borgerligt? Finns det några speciella traditioner vid era bröllop?

Hur gör ni med boende och så... flyttar ni ihop efter bröllopet eller `bor ni redan ihop?

• Alexxxi

Morning!!

Tjejer ni håller mig sällskap idag vääl??

Maria, okeej, så ni ska bara ha festen och sen kan ni kallas gifta. Ska ni ha fest då med när ni gifter er borgerligt?

Vi gifter oss kyrkligt och förutom vittnen (tärna och bestman) så vet jag inte vad för andra traditioner jag kan komma på som är annorlunda när det gäller kyrkan...

Vi bor inte ihop, han bor i Malmö och jag i Halmstad men han flyttar upp i april .

Vart bor ni förresten? Vet inte om nån frågat innan i så fall har jag missat det.

• Mirey

God morgon tjejer!

Jag är sååååå sjuuuuk! Hatar d här, har inte tid! Började gråta ett tag sen pga det!!

Meis, allt e bra förutom att jag e sjuk dårå hehe. Ja floristen ska vi träffa på tis han e lite stressad han med haha... men ni har juh ngr dgr kvar ni med! Du hade valt allting med färg o dekoration lr hur?!! Gumman skulle du gifta dej i samma kyrka o kyrkans lokal lr hur? St Jacob?
    Här har jag beställt ifrån: www.matildafest.se. Alla säger bra saker om henne o bra service, d e nog ba mitt som krånglat så...

Alex, grattis haha. Började oxå med de igår. Har du kännt nå biverkningar än? Brukar ta tid... jag e nog med dej hela dagen då jag inte ens kan lyfta huvet från sängen!!

Maria, ja du vad har vi INTE för speciella traditioner? Hahaha... då jag har tid kan jag juh rabbla upp allt jag kommer på här!! Jag är armenier från Libanon, min m2b e assyr/libanes född i Sverige så vi har liiiite små skillnader på traditionen men knappt. Vi kommer gifta oss i en assyrisk kyrka men min präst ska oxå va med. Sen har vi festen i Mona Lisa om du vet vilken d e?! Vi håller på o inreder vår lägenhet o flyttar in EFTER bröllopet! Här följer vi traditionen!! Utöver själva bröllopet finns en massa andra traditioner som man gör innan bröllopet.
    Ni e redan gifta på muslimskt sätt lr? Bor ihop?!

Vad händer annars i helgen tjejer? Jag vet juh att min möhippa kommer imorn o jag e så sjuk o kan knappt glädjas åt nått... vad roligt. Får se hur jag känner imorn... ichalla bra!!

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3