• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Alexxxi

Jaa dem e oxå mysiga, Fadels och Yaras låt e bra Nancy's känner jag inte till så mkt faktiskt =)

Vi vill ha så många låtar med att vi knappt kan välja, skitjobbigt, hehe.

• mrsya

Nancys låt blir bättre o bättre ju oftare man lyssnar...

• Alexxxi

Ja det är ju sant =)

Har du hittat skor du ska ha till bröllopet? Jag letar som en galning, får absolut inte ha över 10 cm och bara för det så är de flesta man gillar över 11 cm =S

• Ramia

Hellooo...kul med en tråd för orientaliska bröllop!! Jag joinar här eftersom min fästman är palestinier och jag halv amerikan så de blir svensk-amerikansk/arabiskt bröllop :P Det borde räknas va? Hihi... jag äääälskar arabisk musik och behöver verkligen råd till bra dans låtar på bröllopet (både vanlig dans och dabke), och även någon bra som ingångs låt. Vilka ska ni ha? Några tips?

Förresten vilka datum har ni era bröllop?
    Kul att veta...

kram!!

• mrsya

Alex- Skor var stort bekymmer för mig, de allra flesta skor har klack, och det är dem skorna som är snyggast. Men grejen är att jag är 170 lång, och min fästman är typ 173..så jag kan inte ha höga skor Har ett par skor, fina, men klacken är 3 cm..tråkigt. Men hellre det än att vara längre än honom...Skorna syns iaf inte..

Ramia- Välkommen (heter du ramia?). Kul med flera, och vilken häftig kombination Ang. dina frågor om musik. Det finns ju massor med skön musik, svårt att rabbla upp alla här Är din man palestinier arab/muslim eller syrian/assyr från palestina? Det har roll utifrån musiken...
    Jag ska gifta mig 17:e april. Inte mkt kvar. När ska ni gifta er?

• Alexxxi

Hej Ramia =) Kul att du hitta hit
    Kul med blandat bröllop, det finns många här =) Har ni varit tillsammans länge?

Som Meis sa det skiljer mkt beroende på vad man är men vi ska kunna hjälpa dig

Jag och min m2b gifter oss 5:e juni Ni då?

Ranya, smalla, sho tawile!! Skänk mig lite längd, jag är bara 1.60 =( Visserligen så har jag inte blivit mätt sen jag va 15 men jag tror inte jag vuxit mycket efter det och Sharbel är 1.76 men anledningen till varför jag inte kan ha så höga är för att klänningen inte är så lång ner till så sa hon på Remanns att 8cm e bra men jag e rädd för att jag ska känna mig kort ju=( Men samtidigt ju högre dem är desto mer obekvämt.

Men du har rätt ta hellre dem med 3 cm du är redan lång gumman du behöver inte mer =) Och som du sa, dem syns ändå inte.

• mrsya

Alex- Du kalla mig Ranya tänker du så mkt på henne? hihi! Men du är inte heller kort sötis..8 blir bra ska du se. Då blir du nästan 170 ju Precis som du säger, de ska vara sköna också, du ska ju kunna shejka all night long!

För mig blir det 3 cm..kan shejka järnet då

• Ramia

Nej jag heter Maria, syskonbarnen kallar mig Ramia därför är det mitt nickname hehe..
    Han är muslimsk palestinier... aa ok visste inte att det va så stor skillnad iallafall inte med de mest "moderna" låtarna eller vad man säger. Och de spelar inte såå stor roll för oss heller vart musiken kommer ifrån bara den är bra.. vi kommer ha allt möjligt lite kurdiskt, svenskt, engelskt m.m. Så de bara att ösa på :)

mrsya: Inte långt kvar :) Har ni det mesta klart? Hur känns det?

Alexxxi: Vi har känt varandra i 4 år, men förlovade oss för ett år snart. Du och din fästman då?

Den 30e juli är det bestämt om Gud vill :)

• Alexxxi

Haha sorry Meis, jag tänkte på att Ramia va likt Ranya och kallade dig det:p

Hahaha mm du har rätt med 3cm orkar man hela dan och natten, ska försöka att inte köpa smal klack i 8 cm så blir d nog bra =)

Maria, vi har varit tillsammans i över 5 år jag och min fästman och förlovade i 2½ till sommaren. Kommer det bli borgerligt vigsel för er eller hur gör ni?

Inte så värst lång tid kvar för er ändå =)

Näst på tur här i tråden är Mirey, hon har inte varit inne på ett par dar, de gifter sig den 27e mars så hon har nog fullt upp nu =)

• Haiati

god morgon, här händer det grejer:)
    allt bra med er?

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3