• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • mrsya

Jag har fb, ska leta rätt på dig..
    Han läser till byggnadsingenjör, han är färdig till sommaren inshallaaah
    Du är osm mig, jag väntade till nästan sista dagen med plugg hehe..

Min klänning kommer snart ja...känns pirrigt! Hoppas den sitter fint!
    Hur går allt för er? Är allt klart? Florist kvar eller hur var det? Vad ska din man ha på sig på bröllopet?

• Zouzou

Vad kuul Mirey! Grattis till den lyckade möhippan!! Hahah skrattade med där :) Lät ju aldeles perfekt och du var okej med allt det du var tvungen att göra runt hötorget? ;)

Men är det nästa vecka du gifter dig alltså?

Hej Mrsya har du också rötter i mellanöstern? jag är finsk men är gift med en libanes :)Och bor i Amman. När ska du gifta dig?

Jag funderar en del på fotograferingen..har ni tänkt er några särskilda önskemål? jag vet inte..vill ha det lite speciellt ändå, vi ska ha utomhus och kanske inomhus, men vill inte ha i studio, tycker det är så trist med bakgrunden :/

• Mirey

Heidi, jag gick med på ALLT!
    Har du haft r ska ha någon möhippa?!
    Gifter mej den 27e ;)
    Hur e allt i Libanon?! Ang fotografering, vad menar du?! Jag vill heller inte ha i studio, tråkigt. Jag hoppas vädret tillåter oss va utomhus.
    Förlåt för att jag frågar igen men skulle du gifta dej i Finland lr Libanon?! När?!

• mrsya

Hej zouzou
    Jag är syrian och gifter mig med en syrian Inte lika exotiskt som de flesta blandningarna här inne..men härligt ändå.
    Ni bor i Amman..coolt. Modigt/starkt av dig att flytta.

Vi ska ha utomhus..hoppas på bra väder. OM vädret är dåligt så får man försöka hitta en fin kyrka, eller ngt slott att vara i Man får be snällt...
    Håller med om att det är trist på studio...

• Zouzou

Ja, precis angående fotograferingen ska också försöka hitta ett fint ställe att fota inomhus studio med grå bakgrund känns inte lockande..har ni andra önskemål? vore kul med lite roliga bilder också inte att man bara står bredvid varandra. Har sett några bröllopsfoton och då har dom även tagit porträtt, en och en. Tyckte jag var rätt fint också. Haha fast så är det ju i Libanon allafall man ser bara bilder på bruden! Liksom hallå var är brudgummen? :D

Tack Mrsya, hittills går det bra och ångrar inte alls flytten huvudsaken vi är tillsammans :)Spännande att din klänning kommer snart, och nej inte alls tråkigt att ni båda är syrianer! har varit ett par ggr i Damaskus vi älskar att promenera runt i gamla staden där.

Tuff du var alltså Mirey! vet faktiskt inte om jag ska ha nån möhippa, är ju redan gift ju! Men vi ska ha kyrklig välsignelse och fest samma datum som alex, 5.6 :) känns roligt! men lite långt borta för att planera en fest alltså, åker i mitten på maj och fixar det sista :)Och detta är alltså i finland!

• Mirey

Asså jag förstår inte d där med slott, jag vil gärna fotas i ett fin slott lr så om vi ej kan va ute. Men får man gå in bara sådär varsomhelst?! Fattar ingenting...

Heidi, haha bruden får mest uppmärksamhet!! Men klart man vill ha lite roliga bilder oxå, inte tråkiga o stela. Men d lär bli många sådanna! En vän gifte sej i LA o ni ska hennes bilder dom e otroligaaaa helt levande o nästan inga alls sådanna tråkiga staty bilder.

Meis, va skönt o kunna prata sitt hemspråk med varandra, saknar d där med Shabbe =( Men men... vi försöker prata arabiska med varandra haha, lr JAG försöker... tönten kan flytande nu efter 1 år tillsammans!! Jag e fortf krasslig... Kan du arabiska?

• Zouzou

Ja eller hur! just såna levande bilder med lite oväntade detaljer..åh hoppas fotografen kommer fatta det. Min stad är tyvärr inte så stor, inte så mycket att välja på. Men man kanske kan visa lite bilder åt fotografen till stilen man önskar sig. Tror det blir mera att vi fotar oss i en lada än i ett slott faktiskt finns inga där jag kommer ifrån :D

Jag saknar också att prata samma språk med varandra. Min engelska är helt förstörd för nu blandar jag arabiska och engelska. Som tur hör jag inte riktigt hur jag låter! Har ju pluggat det lite men på nåt sätt har jag tröttnat för tillfället. Och jag klarar mig, kan förstå och göra mig förstådd. När vi får barn så har vi bestämt att vi pratar våra egna språk, då tror jag J lär sig mer när han är tvungen att höra en massa svenska. Men pratar ni svenska sinsemellan Mirey?

• Alexxxi

Heidiii, är inte fotografen ni ska ha duktig då? Jag menar har du inte sett hans jobb? Annars så förklara precis hur du vill ha det så ska d nog bli toppen =D Visa honom bilder=)

• Mirey

Heidi, i en lada? Hahaha... d kan juh oxå bli fint ;)
    Ja hur gåre med arabiskan då? Ska vi börja snacka arabiska med varandra nu lr ska vi vänta lite till =P jo d e klart d e skönt o kunna prata samma språk med sin partner. Jag tror att båda ni kommer lära er mkt av varandras språk när d e dags o prata med barnen.
    Jag o Shabbe pratar juh svenska men vi försöker prata arabiska oxå då vi vill att arabiska ska va ett gemensamt språk för oss o barnen. Sen ska jag prata mitt språk, armeniska, o han ska prata sitt språk, assyriska med barnen. Snacka om mångspråkliga haha! Men d kommer lösa sej =)
    Hur ofta går du i skolan?!

• Chris24

Heeej tjejer!

Kul och se ni är alla igång med snacket här inne =) Heidi, jag missade dig på fb igår! Men nästa söndag åker vi, kan asså inte fatta det, är heeeelt bakom om det hela!! iiiih =)

Meis gumman, hur är det med dig? hur går det med planerna och din make? Är han på bättre humör nu?

Mir, jag såg dina bilder igen på fb, hahaha, garva så =) Du är SÅ söt jag svär!! =) Så liten och söt "tant" hahahaha.
    är du nervös nu eller? 12dgr kvar gums!! Jag tänker på dig varje dag, hahaha, jag kommer o tänka åt er liksom tjejer =)

Jag har haft en sådan helvetes jävla dag, det är så stressigt när man ska lära sig den nya rollen hela tiden, ens tid försvinner sååå snabbt och man ska samtidigt försöka få in sina egna sälj, det känns skit jobbigt, har världens huvudvärk o vill inte sitta vid datorn nu mer, ska faktiskt lägga mig redan nu, har så ont.. jag är så rädd för att misslyckas för det är just så förbannat mycket på en o samma gång =(

Iaf, jag tog ut staven idag, kände mig illamående och yr efter en stund men sen var det lougnt, är öm i armen nu visserligen men annars coolt. började med p-pillrena direkt idag också, mina gamla Jasmin blev det igen för att pröva dem, annars kanske jag ska pröva minipiller tyckte hon, vi gick igenom min historia och hon tyckte det verkade som ett alternativ tydligen, vet inte riktigt vad jag tycker om det dokc, får se.

Godnatt brudar!

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3