• Chris24

Orientalisk Bröllop! Del 3

Här är tråden för oss som ska ha ett libanesiskt, syrianskt, armeniskt eller nåt annat från medelhavet!

Ideér, hemsidor, förslag, kläder,frågor, tips vad som är välkomna här!

Alla med en positiv anda och kommentarer är välkomna.

• Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3
  • Haiati

Marhaba
    hoppas att allt är bra med er
    idag kommer en av mina tänor:) vi ska kolla på kläning,spännande.

mirey: klart att man ska köpa svart, annar funkar det ju inte:P får jag ju börja jobba exktra:P

mrsya,jag tror faktiskt att man ska ta det ganska lugnt annar bli man tokig om man stressa upp sig:) men den stressen kommer väl sen,hehe

• Alexxxi

Morgooon =)

Miiir, fan va kul att din tråd kom med där =) hehe

Har kund nu, skriver senare om jag hinner... Sharbel kom igår så jag lär inte sitta vid datorn så mkt (som tur det, haha) =P

• Mirey

God morgon!!

Chris- du e grym asså! Slå rekord på avtal =P
    Allt e inte klart än, lite smågrejer ;)

Meis, kan tänka mej småtjaffsen nu... fyfan! Oskludslakan hahaha asså d e inte av den anledningen mamma vill köpa sånt till mej, hon tycker d e fint. Man får lakan, handdukar, påslakan o sånt innan man gifter sej... men d e juh en gamal tradition som knappt någon följer längre. Tror heller inte jag kommer få.

Lina, va roligt o kolla på klänning!! Vem är din tärna?

Mamma berättade häromdagen att förr i tiden frågade någon från killens familj, oftast mamman, tjejens mamma om när bruden brukar ha mens. Sen planerade man bröllop efter det, alltså innan lr efter mensen. Sen dagen efter kom dom o tog lakan lr en spec trasa som killen ska torka blodet på tejen efter sex, o dom tog den. ASSÅ VAAAA ÄCKLIGT!!! Alltså anledningen till att de vill veta när mensen är, är för att man inte ska kunna luras hahahahhahaha... min faster tog trasan av mamma dagen efter. Hon ba jag tror hon har kvar den? Iueeeeeeeeee!! Tack o lov att vi lever i nuet!

• Haiati

det va tuffa tider förr, men gud va hemskt, det kanske finns dom som lever kvar i de gammla:)

min tärnor är 2 bästa vänner,har känt dom i hela mitt liv så det känns helt rätt.

• Mirey

Lina, eller hur! Klart det finns massor som lever så än idag. Va kul med tärnorna, ska de ha likadana klänningar o så?

• ranya

Hej Tjejer!! Länge sen jag va här inne. Vad många som har hittat hit, kul

Mirey!!! Hur känns det?? äntligen är det mars nu. Det kommer att gå sååå fort nu. Är så glad för dig. Hoppas allt flyter på.

Tjejer; Jag säljer min klänning Maggie sottero, Sabelle strl 36. Passar strl 34-38. Tyvärr gick underkjolen sönder.

Känner ni ngn kan ni ju säga till. Pris 6 500 kr. Den är kemtvättad så klart. Ni har bilderna i mitt galleri. Kan skicka med Tiara och slöja oxå. Vill bara bli av med den då jag inte har plats.

En liten grej till: Jag e Gravid!!! i v. 6
    Är så glad, på första försöket dessutom hi hi hi
    JA Mirey håller på och slutar röka!!!!

Det är Mirey som gifter sig nu i mars, vem står näst på tur?

Chris du åker väl till libanon i mars eller?

Hur går det med planeringen för dig Alex?

• mrsya

Mirey- Fy fan va vidrigt!!! Så jävla förnedrande och typiskt att det alltid är KVINNAN som ska vara i underläge...spyr!!
    Att mamma vill köpa lakan o handdukar o dylikt är ju bara gulligt..

Lina- du är duktig som är lugnt..hoppas du får bevara det o att det blir superduper iaf Kul med bästa vänner som tärnor, en annan ska ha sin svägerksa...jippie *NOT*

Ikväll ska vi ringa svärmor i Syrien..Hoppas på ett definitivt svar då..

• Haiati

mirey: jag har tänkt att dom ska ha röda kläningar med vita rosor(bukett) stilen på kläningarna ska vara enkla men ändå stiliga:)

• Haiati

mrsya: hahaha. varför inte svägerskan?

jag känner mig trygg och lugn med dom, dom lägger sig inte i om jag inte ber dom göra det:P perfekt

• mrsya

Ranya- Liten grej?? Det är en STOR grej..stort grattis till er. Hoppas ni mår bra alla tre. Duktigt att pricka rätt på en gång
    Ang. din klänning..ska ha öron öppna!

Lina- Fint med rött o vitt, ska också ha ngt liknande. Min svägerska ska ha lila på sig, så därför är jag SÅ glad över att ha henne *not haha..

Svar på tråden Orientalisk Bröllop! Del 3